5 דקות מחריש: תוכנית ענק לבניית 12 אלף דירות ו-330 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

הוותמ"ל החליטה על הפקדת התוכנית של משרד השיכון לפיתוח רובע חדש בכפר קרע שבוואדי ערה, שתכלול גם 113 אלף מ"ר למבני ציבור ו-120 דונם שטחים פתוחים כולל טיילת חדשה. 2,434 מהדירות יהיו קטנות

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)נתן אלנתן (אביגיל מתתוב, שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ),בראשות נתן אלנתן, החליטה להפקיד תוכנית של משרד הבינוי והשיכון והרשות המקומית, לפיתוח רובע חדש במערב כפר קרע, עיר ערבית הממוקמת במחוז חיפה, ממזרח לבנימינה - גבעת עדה.

התוכנית החדשה מתפרסת על שטח כולל של 2,400 דונם, וכוללת את בנייתן של 12,000 יחידות דיור חדשות, שיוקמו במבני מגורים של עד 6 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,434 יהיו קטנות. ממנהל התכנון נמסר כי "היצע הדירות תואם את מעמד היישוב כעיר מתפתחת ומאפשר מגוון פתרונות דיור של דירות קטנות וגדולות, המתאימות למגוון אוכלוסיות". 

התוכנית כוללת גם 332,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 113,000 מ"ר עבור מבני ציבור ו-210 דונם שטחים פתוחים, כולל הקמת טיילת היקפית שתשרת את הרובע ותושבי האזור,  והיא נערכה על ידי משרד מילול קורן ארכיטקטורה ובינוי ערים. 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, נתן אלנתן, אמר היום כי "הוותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית חשובה בכפר קרע, הצפויה לסייע באופן משמעותי בצמצום משבר הדיור אותו חווה ביתר שאת החברה הערבית. התוכנית מציעה פיתוח רובע חדש המהווה המשך רציף ליישוב הקיים ותאפשר איכות חיים גבוהה לתושביה תוך שהיא מספקת שטחי ציבור רבים, בנויים ופתוחים לצד קשרים וחיבורים אל השטחים הפתוחים הייחודיים הסובבים את העיר". 

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי, אמרה כי "מדובר בתוכנית המציעה אבן דרך משמעותית לצמיחת היישוב כפר קרע, אשר קיבל מעמד של עיר בשנה האחרונה. התוכנית עתידה להזניק את העיר כמה צעדים קדימה תוך התייחסות מפורטת לצרכי הישוב המתפתח הן בבחינת פיתוח תשתיות, שטחים ציבורים איכותיים ושטחי מסחר הנחוצים ליצירת אופק תעסוקתי נוסף לתושבי האזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"למשרד השיכוןכפר קרע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...