כמות התושבים תוכפל: אושרה התוכנית ל-2,300 דירות ו-30 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה בבית דגן

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להקמת שכונה חדשה במועצת בית דגן שמצפון לראשל"צ. התוכנית, על עתודת הקרקע האחרונה שנותרה לפיתוח היישוב, צפויה להביא את כמות התושבים בו מ-8,000 איש כיום ל-19 אלף

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז מיכה גדרון ומנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח (רועי טפר, לע"מ, שאטרסטוק)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז מיכה גדרון ומנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח (רועי טפר, לע"מ, שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות מיכה גדרון, אישרה היום (א') סופית את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה במועצה המקומית בית דגן, מצפון לראשון לציון, שעל פי הערכות, יותר מתכפיל את מספר התושבים במקום. 

השכונה שתיקרא "אתרוג", משתרעת על שטח כולל של 614 דונם, ותוקם על עתודת הקרקע האחרונה שנותרה לפיתוח היישוב, מדרום-מזרח לישוב הקיים. בבית דגן מתגוררים כיום כ-8,000 תושבים ב-1,427 דונם, ועל פי הערכות צפויים להתגורר בה בסיום הבנייה כ-19,000 תושבים. 

התוכנית כוללת את הקמתן של 2,265 יחידות דיור שיוקמו בבינוי מדורג. בחלק הצפוני של השכונה ובסמוך ליישוב הקיים יוקמו מבני מגורים בני 3-4 קומות, ובחלק הדרומי של השכונה, יוקמו מבני מגורים בני 7-9 קומות שבחלקם תשולב חזית מסחרית. מתוך כלל הדירות, 453 יהיו קטנות ו-270 יוקצו עבור דיור מוגן.

הדמיית התוכנית לשכונה החדשה בבית דגן (קורין אדריכלים)הדמיית התוכנית לשכונה החדשה בבית דגן (קורין אדריכלים)

התוכנית כוללת גם 18,171 מ"ר שטחי תעסוקה, 10,487 מ"ר שטחי מסחר, 76 דונם שטחי ציבור, כולל בית ספר יסודי חדש ופארק עירוני בשטח של כ-50 דונם. התוכנית תוכננה על ידי משרד קורין אדריכלים.

מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, טלילה הראל, אמרה כי "מדובר בתוכנית משמעותית ליישוב בית דגן, מאחר והיא מצויה מחוץ למגבלות הרעש של נתב"ג, ולמעשה הינה עתודה הקרקע האחרונה לפיתוח בתחום היישוב. התוכנית  מציעה תוספת של יחידות דיור, שטחי תעסוקה ושטחי ציבור הנדרשים לפיתוח היישוב ולצמיחתו כיישוב משמעותי במרכז הארץ". 

האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון, ורד סולומון ממן, אמרה כי "תוכנית 'האתרוג' היא אחת התוכניות הראשונות שבהן שמנו דגש מיוחד על עיצוב הבניה המרקמית ויצירת רציפות של דופן הרחוב. בתוכנית ניתנה תשומת לב לפינות הרחובות, חשבנו על הילדים שצריכים לעבור כבישים ולהגיע אל מוסדות החינוך והשטחים הציבוריים הפתוחים. הבאנו משהו חדש שהוטמע גם בשאר התוכניות שלנו במשך ארבע השנים האחרונות ומהווה צעד משמעותי בשדרוג חיי קהילה בשכונה. אני שמחה על האישור שניתן לתוכנית ומחכה לראותה נבנית ועוברת מן הנייר אל השטח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד השיכוןבית דגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...