מבנה רוכשת מערכות סולאריות בכ-78 מיליון שקל ותוכל למכור חשמל לחברות אחרות

קבוצת מבנה נדל"ן רוכשת מחברת סאנפלאואר 101 מערכות פוטו-וולטאיות, שהותקנו על גגות של מבנים שונים שבבעלות מבנה נדל"ן החל מ-2010. העסקה יוצאת לפועל לאחר שמבנה קיבלה רישיון לאספקת חשמל בדצמבר האחרון, והדבר מקנה תוקף למכירת חשמל על ידי החברה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת מבנה עוזי לוי על רקע גגות סולאריים (עופר חן, מבנה נדל"ן)מנכ"ל קבוצת מבנה עוזי לוי על רקע גגות סולאריים (עופר חן, מבנה נדל"ן)

קבוצת מבנה נדל"ן, בניהולו של עוזי לוי, רוכשת מערכות סולאריות מידי חברת סאנפלאואר בניהול שחר בן מויאל, תמורת כ-78 מיליון שקל. מדובר ב-101 מערכות פוטו-וולטאיות, שהותקנו על גגות של מבנים שונים שבבעלות מבנה נדל"ן החל משנת 2010, ועתה תהפוך מבנה לבעלים של מערכות אלה. בכוונת החברה להשקיע כ-30 מיליון שקל נוספים בהשבחה ושדרוג ולהגדיל את ההספק המותקן ללמעלה מ-10 מגה וואט, החברה מעריכה כי העסקה תניב לה תשואת irr (תשואה פנימית) של כ-13% (לאחר שדרוגים וללא מימון). 

טרום העסקה הנוכחית, בבעלות קבוצת מבנה 235 מתקנים סולאריים בהספק כולל של 34 מגה וואט. בנוסף כולל צבר החברה 63 מערכות בשלבי תכנון והקמה שונים. לאחר הרכישה וההשבחה של המערכות הנרכשות, יחד עם פיתוח המערכות שבתכנון, יהיו בבעלות החברה מתקני אנרגיה סולארית בהספק כולל של כ-50 מגה וואט. המתקנים של החברה מותקנים בין היתר בירושלים, עטרות, מישור אדומים, חצור, כרמיאל, אופקים, בית שמש, קריית גת, אילת, יבנה, אור יהודה, רמלה, בת ים, גן שמואל, אור עקיבא, נשר, נהריה, מגדל העמק, עפולה ונצרת.

מכירה זו צפויה לייצר לסאנפלאואר תזרים מזומנים בהיקף של כ-20 מיליון שקל, המגלמת תשואה של כ-20% ממועד הרכישה בשנת 2021.  טרם ביצוע העסקה לסאנפלאואר היו 31 מגה וואט סולארי מניב בישראל, ב-256 מערכות על גגות מסחריים ותעשייתיים, שייצרו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הכנסות בסך של כ-62 מיליון ש"ח. 

העסקה יוצאת לפועל לאחר שמבנה קיבלה רישיון לאספקת חשמל בחודש דצמבר האחרון, והדבר מקנה תוקף למכירת חשמל על ידי החברה. הרישיון ניתן בעקבות האסדרה החדשה של רשות החשמל, שתאפשר לחברות שאינן מחזיקות במתקני ייצור חשמל (או חברות שמחזיקות במתקנים סולאריים וביקשו להקים מספק וירטואלי),לספק חשמל ישירות ממתקנים סולאריים ולשייך אותם ללקוח ספציפי. זאת בניגוד למצב כיום שהחשמל הסולארי נמכר ישירות לחברת חשמל בתעריפים קבועים. השינוי יאפשר למספקי החשמל הווירטואלי להציע ללקוחות חשמל מאנרגיה מתחדשת בלבד.

בתחילת השבוע שעבר סאנפלאואר הודיעה כי השלימה רכישה של פרויקטים סולאריים בהספק כולל של כ-13 מגה-וואט. חיבור הפורטפוליו צפוי לתרום לחברה סכום של כ-7.2 מיליון שקלים בשורת ההכנסות בשנה, ושל כ-4.8 מיליון שקלים לשורת הרווח לפני מסים, פחת והפחתות.

עוזי לוי, מנכ"ל קבוצת מבנה: "מדובר בעסקה הסינרגטית לחלוטין לפעילותנו, שכן לצד פעילות הנדל"ן, קבוצת מבנה פועלת כבר מעל עשור בתחום האנרגיה הסולארית. לאחרונה קיבלנו רישיון מחלק מחברת חשמל, כך שנוכל להעצים את פעילות החברה בתחום. העסקה בתשואת irr מוערכת של כ-13% (לאחר שדרוגים וללא מימון) ותוביל לתוספת NOI ו-FFO תוך ניצול הפלטפורמה הקיימת של החברה. עסקת זו משתלבת באסטרטגיה ארוכת הטווח של הקבוצה המתמקדת בהשבחת נכסי החברה ומיצוי התועלת הכלכלית הצומחת מהם". 

שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר: "מכירת המתקנים הנמכרים נעשית בהתאם לאסטרטגיית החברה להתמקדות בפיתוח וייזום פרויקטים בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי  ובריכוז המאמץ והמיקוד הניהולי של החברה בצבר הפרויקטים הקיימים בפיתוח בפולין וארה"ב, וכן באיתור הזדמנויות להרחבת פורטפוליו ההשקעות המניבות בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת מבנהעוזי לויאנרגיה סולאריתמבנהאנרגיה ירוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...