לאחר הסתבכות בפרשת שוחד: שיכון ובינוי מוכרת את החברה בגואטמלה תמורת 50 מיליון דולר

חברת בת של שיכון ובינוי התקשרה עם חברה זרה למכירת, בין היתר, מלוא הון המניות שבבעלותה בחברות שונות הפועלות בגואטמלה. ביולי האחרון דווח כי רשויות האכיפה במדינה מנהלות הליך להסגרת בכיר לשעבר בשיכון ובינוי, בחשד למעורבותו בהלבנת הון ומימון בחירות לא חוקי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

חברה בת בבעלות שיכון ובינוי (SBI International Holdings AG) התקשרה אתמול (ב') עם חברה זרה, במזכר הבנות לא מחייב, למכירת פעילות החברה בגואטמלה. החברה הבת תמכור, בין היתר, את מלוא הון המניות שבבעלותה בחברות שונות הפועלות בגואטמלה תמורת 50 מיליון דולר (182.46 מיליון שקל),  לצד זכויות לגביית חובות שונים, ציוד, מלאי וכדומה.

על פי תנאי מזכר ההבנות, הרוכש יבצע בדיקת נאותות שתימשך עד 60 ימים ממועד החתימה על מזכר ההבנות, ובסיום בדיקת הנאותות ובכפוף לתוצאותיה ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים. תוקפו של מזכר ההבנות הינו עד ל-31 במרץ 2024 או עד חתימה על הסכם מחייב (לפי המוקדם),כאשר לצדדים עומדת הזכות להאריך את המועד.

החברה בגואטמלה הסתבכה בפרשיית שוחד, וביולי האחרון דווח כי רשויות האכיפה בגואטמלה מנהלות הליך להסגרתו מצ'כיה של בכיר לשעבר בקבוצה, עזריה לוי, בחשד שהיה מעורב במסגרת תפקידו בחברה בעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ומימון בחירות לא חוקי בהיקף של 6.1 מיליון דולר. מדובר בכספים שנתנו, לכאורה, אנשי עסקים וחברות בנייה במדינה לחבר קונגרס ושר התקשורת לשעבר של גוואטמלה, אלחנדרו סיניבלדי. 

נוסף על כך, בית המשפט הכלכלי בתל אביב גזר לפני שלושה שבועות את דינם של חמישה בעלי תפקידים בכירים לשעבר בשיכון ובינוי  - היו"ר משה לחמני, המנכ"ל עופר קוטלר, מנכ"ל חברות בנות רוני פלוך, מנכ"ל סניף קניה דן שחם וסמנכ"ל הכספים ב-SBI שוויץ, משה הפלניג, בעבירות של קשירת פשע ועבירות הלבנות הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, במסגרת הסדר טיעון.

החמישה הודו בפני השופט בני שגיא, שקיבל את ההסדר וגזר עליהם מאסר על תנאי, עבודות שירות עד 9 חודשים וקנסות בסך עד 1.5 מיליון שקל, זאת בעקבות כתב אישום בגין שוחד לעובד ציבור זר, בעיקר במדינות אפריקה, שעליו החליטה היועצת המשפטית בינואר 23, לאחר חקירה שהחלה ב-2018. נגד החברה התקבלה החלטה להגיש כתב אישום אך הוא טרם הוגש. יש לציין שפרשיות אלו החלו כאשר שרי אריסון הייתה בעלת השליטה בחברה, והתיק נגדה נסגר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוישוחדגואטמלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...