בגין שערוכי נכסים בארה"ב ובריטניה: אלוני חץ תפסיד 2.75 מיליארד שקל על 2023

חברת הנדל"ן המניב שבשליטת נתן חץ דיווחה כי החברות הבנות בבריטניה ובארה"ב צפויות לרשום בגין הרבעון הרביעי של 2023 הפסדים בהיקף 1.3 מיליארד שקל המשקפים 7.5 שקלים למניה. שווי החברה נכון להיום וטרם ירידת הערך - 4.94 מיליארד שקלים. בעקבות ההפסדים החברה מקיימת היום שיחת זום עם המשקיעים

שיתוף הכתבה
נתן חץ (אלוני חץ, שאטרסטוק)נתן חץ (אלוני חץ, שאטרסטוק)

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, בשליטת נתן חץ, צפויה להפסיד 1.3 מיליארד שקל בגין הפסדי שערוך ברבעון הרביעי של 2023 על נכסים בארצות הברית ובבריטניה, ו-2.75 מיליארד שקל על 2023 כולה. מדיווח החברה היום (ד') לבורסה עולה כי לקראת הליך עריכת הדוחות לסוף השנה עלה כי החברות הבנות בבריטנה ובארה"ב צפויות לרשום בגין הרבעון הרביעי של 2023 הפסדי שערוך כאמור בהיקף של 1.3 מיליארד שקל המשקפים 7.5 שקלים למניה. שווי החברה נכון להיום וטרם ירידת הערך - 4.94 מיליארד שקלים.

חלקה של החברה בהפחתות הערך הוא 755 מיליון שקל בארצות הברית, ו-566 מיליון שקל בבריטניה. בעקבות ירידת הערך, שיעור ההיוון של הנכסים בארצות הברית הוא 7.2% ובבריטניה 5.8% ואומדן הונה הכלכלי של החברה מסתכם ב-7.8 מיליארד שקל, שממנו נגזר מינוף כלכלי של 43%. בעקבות ההפסדים החברה מקיימת היום שיחת זום עם המשקיעים.

ההפסדים בארה"ב הם בעיקר בגלל ירידת שווי בניין One Congress - בניין משרדים במרכז בוסטון - בסך 108 מיליון דולר, בשל העלאת שיעור היוון ב-0.5% (חלק החברה הבת 75%) והפסד בסך 136 מיליון דולר בשל ירידת שווי של Midtown Center (חלקה של החברה הבת 51%),מרכז עסקים ומסחר בוושיגנטון, בשל קיצור תקופת השכירות של ענקית המשכנתאות פאני מיי ובשל עלייה בשיעור ההיוון של 0.5%. 

בבריטיניה ההפסד נובע מבניין WATERSIDE HOUSE, מרכז מסחר וקמעונאות בפדינגטון, בשל הפסד של 69 מיליון ליש"ט עקב נטרול מרכיב השווי ביזמות עתידית והעלאת שיעור היוון ב-0.5%. העלייה הממוצעת של שיעור היוון ב-0.5% חלה ברבעון הרביעי של 2023.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלוני חץנתן חץארה"בבריטניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...