נס ציונה, גדרה ואשקלון: הממשלה אישרה תכנון 24 אלף דירות בשבעה מתחמים בהליך מהיר

ועדת השרים לענייני פנים החליטה היום (ב') על העברת שורה של מתחמים לתכנון מהיר בוותמ"ל. בנס ציונה מתוכננות יותר מ-9,000 דירות בשני מתחמים. בגדרה מתוכננת שכונה במערב העיר עם 3,000 יח"ד, שטחי מסחר ופארק. עוד יועברו תוכניות פינוי-בינוי לבניית 1,330 יח"ד בקריית ים ו-2,350 יח"ד באשקלון

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים, משה ארבל, אישרה היום (ב') תכנון של 24,000 יחידות דיור חדשות ב-7 מתחמים, שיקודמו בהליך מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ"ל). המתחמים ממוקמים בערים כרמיאל, קריית ים, אשקלון, לוד, גדרה ונס ציונה. חלק מהתוכניות הן בהתחדשות עירונית, חלק בבנייה חדשה וחלקן תוכניות בריבוי בעלים. 

בעיר כרמיאל מוצע תכנון של 7,000 יחידות דיור בבנייה חדשה במתחם צוף-כמון, המשתרע על שטח פתוח של 2,500 דונם בבעלות המדינה, ומצוי בצמידות לאזור התעשיה בעיר, על גבעות צוף וכמון מדרום וממערב לנחל שזור. כמו כן מתוכננים פיתוח שטחי מסחר, תעסוקה ומוקדי ציבור, לצד פריסת דרכי גישה למסילת הרכבת הפעילה המקשרת את כרמיאל לערי המרכז והקריות. "פיתוח המתחם יאפשר המשכיות למרקם העירוני הקיים, תוך מתן מענה להגדלת היצע הדיור בהתאם לצרכי העיר המתפתחת, ויעגן את מעמדה של כרמיאל כמרכז עירוני ואזורי ראשי", נמסר ממנהל התכנון. 

בקריית ים מוצעות 1,330 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית במתחם שפירא, המשתרע על שטח של 45 דונם במערב העיר, לאורך רצועת החוף. הבינוי המוצע כולל תמהיל מגוון, הן בבחינת היצע הדירות הקטנות והן במבנים המשולבים במגדלים ובבנייה מרקמית מול רצועת החוף. התכנון מציע פריסת רחובות ומעברים ליצירת קישוריות מיטבית לחוף הים, וכן פיתוח שטחי מסחר ותעסוקה בממשק עם חוף הים והטיילת. "פיתוח מתחם זה, מצטרף לתוכנית שאושרה לאחרונה בוותמ''ל - קריית ים יוספטל, ומוסיף לתנופת ההתחדשות העירונית בעיר".

יותר מ-9,000 דירות בשני מתחמים בנס ציונה 

בעיר אשקלון מציע התכנון בנייתן של 2,350 יח"ד במסגרת פינוי בינוי , במתחם ההסתדרות - בן גוריון, הממוקם בשכונת שמשון, ומתפרס על שטח של 76 דונם. מבני המגורים המצויים במקום כיום הינם ללא מיגון ובמצב תחזוקה ירוד. התוכנית מציעה חידוש ושדרוג של המתחם הוותיק בבחינת פיתוח המרקם הציבורי ובשימת דגש על קישוריות ויצירת חיבורים חדשים לשאר חלקי העיר. 

בעיר לוד מדובר על בנייתן של 1,630 יח"ד במתחם פרדס שניר בתוכנית בריבוי בעלים, המשתרע על שטח של 282 דונם, ומצוי ברובו בשטח השיפוט של לוד, ובחלקו בשטח המועצה האזורית שדות דן (שטחי כביש 200). "קידום התוכנית צפוי לייצר הזדמנות לפיתוח עירוני הכולל תוספת יח"ד הנדרשים לטובת התושבים בעיר לצד פיתוח תשתיות, מוסדות ציבור, שדרוג והרחבת רשתות דרכים אשר יאפשרו חיבור למוקדי עניין בעיר". 

בגדרה, מדובר על מתחם המשתרע על שטח של 1,190 דונם, בו מוצע תכנון של שכונה מערבית לעיר, ובה 3,000 יח"ד לצד פיתוח שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור וכ-550 דונם פארק עירוני באזור נחל שורק לרווחת הציבור. המתחם מצוי בתחום השיפוט של המועצה המקומית גדרה, לאורך כביש 40 (רחוב הרצל) הנוכחי ועד לתוואי הדרך החדש כפי שיתוכנן במסגרת התוכנית המפורטת שתקודם במתחם. "התכנון המוצע יאפשר את חיבורה של השכונה החדשה עם המרקם הקיים ואת הפיכתו של רחוב הרצל לשדרה עירונית מרכזית המשלבת מגורים, מסחר ותעסוקה". 

בנס ציונה מדובר על תכנון של 7,000 יח"ד במתחם המייסדים בתוכנית בריבוי בעלים, המשתרע על שטח כ-516 דונם, ונמצא בתחום השיפוט של נס ציונה מדרום, וגובל בדרום בשכונת נווה עמית ברחובות. התכנון מאפשר גם פיתוח של שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ומוסדות ציבור בעירוב שימושים. כמו כן, מצוי המתחם בנגישות גבוהה לאמצעי תחבורה ציבורית מגוונים לרבות תחנת מטרו עתידית, סמיכות לרחוב ויצמן, המתוכנן כציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) של מטרופולין תל אביב, ובמרחק של 600 מטר מתחנת הרכבת ברחובות. 

 (AA סטודיו בע''מ) הדמיית פרויקט במתחם הטייסים בנס ציונה (AA סטודיו בע''מ) הדמיית פרויקט במתחם הטייסים בנס ציונה

מתחם חרודי הוא מתחם נוסף בנס ציונה, המציע תכנון של 2,035 יח"ד, ומשתרע על שטח 264 דונם, הממוקם בגבולה הצפון-מערבי של העיר, בצמידות לשכונות גבעת התור וגבעת מיכאל. בשטח מוצע גם פיתוח שימושים ציבוריים לרבות מוסדות ציבור ושטחים פתוחים תוך הישענות תחבורתית על מערכת הדרכים הקיימת והמתוכננת, בנוסף לתחנת מטרו עתידית המתוכננת במרחק של 800 מטר מהמתחם.

שר הפנים, משה ארבל, מסר היום כי "החלטות קבינט הפנים מעידות שוב כי משרד הפנים מחויב להמשיך ביתר שאת בקידום תוכניות המחדשות את פני הערים ומשפרות את חיי התושבים. נמשיך לקדם תהליכים אלו ולהיאבק למען דיור בר השגה בכל רחבי הארץ ולכלל האוכלוסיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןותמ"למשה ארבלאשקלוןנס ציונהפינוי בינוי גדרהקריית יםכרמיאל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...