רק בישראל: רמת העניין ברכישת דירות באזור הלחימה גבוהה בעשרות אחוזים ביחס לשגרה

ניתוח נתוני חיפושי הדירות באתר מדלן מעלה כי היקפי החיפושים בשדרות בדצמבר האחרון היו גבוהים ב-63% לעומת אשתקד, ובנתיבות חלה עלייה של 24%. שיעורי הירידה החדים ביותר בקריית שמונה ובערי גוש דן. מנכ"ל מדלן: "לא בטוח שרמות העניין הגוברות בעוטף יתורגמו גם לעסקאות בשטח"

שיתוף הכתבה
נתיבות. עלייה של 24% במספר המתעניינים ביחס לאשתקד (שאטרסטוק)נתיבות. עלייה של 24% במספר המתעניינים ביחס לאשתקד (שאטרסטוק)

עלייה חדה בהיקפי החיפושים אחר דירות באזור עוטף עזה בחודש דצמבר האחרון לעומת אשתקד, ומנגד – המשך ירידות חדות ברמת העניין בערי דרום גוש דן והפריפריה הצפונית. כך עולה מהניתוח של היקפי החיפושים אחר דירות באתר מדלן , אותו " מרכז הנדל"ן " מבצע זה החודש השני ברציפות בשיתוף אתר מדלן.

בעוד שבבדיקה שנעשתה בחודש שעבר, של נתוני נובמבר 2023, היו נתוני החיפוש כמעט בכל היישובים נמוכים דרמטית לעומת נובמבר 22, הרי שבחודש דצמבר התמונה שונה, ובעשרות יישובים חזרו היקפי החיפוש לטווח הנורמה או קרוב אליו.

ואולם דווקא באזור יישובי העוטף ניתן לזהות עלייה חדה בהיקף ההתעניינות, גם לעומת חודש נובמבר וגם לעומת אשתקד. השיאנית היא העיר שדרות, בה זיהינו "חזרה לשגרה" כבר בנובמבר עם שיעור התעניינות כמעט רגיל. בדצמבר כבר קפצו היקפי חיפושי הדירה לרמה של כמעט 64% יותר מדצמבר אשתקד, וניכר כי המשקיעים ממשיכים לחפש במרץ הזדמנויות רכישה בעיר, שנפגעה ממתקפת חמאס רק לפני 3 חודשים.

גם בעיר נתיבות חלה עלייה חדה של 23.5% בהתעניינות לעומת אשתקד. באשקלון ובאופקים לא נרשמו עליות, אך היקפי ההתעניינות בדירות בשתיהן כבר מסמנים כי שווקי הדירות בשתי הערים חוזרים לשגרה כאשר באשקלון חלה ירידה קלה של 8% לעומת אשתקד, ובאופקים ירידה של 9%.

טל קופל, מנכ״ל מדלן : ״באופן מפתיע למדי, אנחנו רואים שהעניין בערי הדרום לא פחת אלא דווקא עלה בחדות - ביחס לנובמבר ובחלק מהמקרים גם ביחס לדצמבר אשתקד. הכניסה ל’שגרת מלחמה’ והעובדה שהעלאות ריבית נוספות לא נראות באופק, הביאו לוודאות מסוימת בנוגע למצב, ורבים רוצים לראות אם המצב יציף הזדמנויות. עם זאת, לא בטוח שרמות העניין הגוברות יתורגמו גם לעסקאות בשטח".

בחינת הנעשה בכלל הארץ מראה פעם נוספת כי הערים שבהן רמת העניין היא הגבוהה ביותר יחסית לאשתקד, הן גם אלה שממוקמות באזורים שלא סבלו מירי והתראות לאורך הלחימה. דווקא בערד חל הגידול החד ביותר, עם עלייה של 76% לעומת דצמבר אשתקד, ושדרות שניה. עוד כוללת הרשימה ערים רבות הממוקמות בטווח שבין נתניה וחיפה הנחשב מוגן יחסית, והן מגדל העמק (עלייה של 41%),בנימינה (29%),פרדס חנה כרכור (28%),אור עקיבא (27%),יוקנעם (26%) וקדימה צורן (25%).

בצד השני של המשוואה של הערים אשר בהן, נותרה רמת העניין פחותה מהנורמה, חלה התמתנות של שיעורי הירידה, אך אלה נותרו גבוהים, כאשר באופן מפתיע הערים המובילות את שיעורי הירידה הן דווקא ערי גוש דן. אמנם את הרשימה מובילה קריית שמונה, עם פחות מחצי מהיקפי הכניסות לעומת דצמבר שעבר וגם נהריה בולטת עם 31% צניחה בהתעניינות בדירות. אך לצדן ניתן למצוא את בת ים (47%-),חולון (42%-),אור יהודה (37%-) וראשל"צ (34%-).

בקרב ערי המטרופולין, תל אביב (2%-) ובאר שבע (7%-) חזרו לרמת עניין קרובה לנורמאלית. בירושלים היו היקפי החיפוש נמוכים ב-19% לעומת דצמבר אשתקד, ובחיפה היו היקפי החיפושים נמוכים ב-30%, איתות נוסף שמשקף את הסנטימנט השלילי לגבי צפון הארץ בתקופה הנוכחית.



טל קופל, מנכ״ל מדלן , מסר בהתייחס לנתונים כי ״באופן מפתיע למדי, אנחנו רואים שהעניין בערי הדרום לא פחת אלא דווקא עלה בחדות - ביחס לנובמבר ובחלק מהמקרים גם ביחס לדצמבר אשתקד. הכניסה ל’שגרת מלחמה’ והעובדה שהעלאות ריבית נוספות לא נראות באופק, הביאו לוודאות מסוימת בנוגע למצב, ואין ספק שרבים רוצים לראות אם המצב יציף עוד ועוד הזדמנויות לשוק. עם זאת, לא בטוח שרמות העניין הגוברות יתורגמו גם לעסקאות בשטח. זה תלוי בעיקר ברמת הגמישות של המוכרים - יזמים ואנשים פרטיים כאחד״. 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מדלןשדרותקריית שמונהעוטף עזהשוק הדירותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...