כישלון מהדהד: קרקעות לבניית 300 יח"ד בלבד מתוך 5,000 ששווקו בקריית אתא נרכשו ע"י יזמים

כ-3,900 מהדירות שווקו במסגרת תוכנית "קריית אתא צפון" שהייתה נתונה במחלוקת משפטית, וברמ"י מעריכים כי זו עשויה להיות הסיבה להיעדר ההצעות. אולם למעלה מ-1,000 יח"ד ששוקו בדרום העיר נותרו ללא הצעות גם הן

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט על רקע קריית אתא (יוסי אלטרמן, שאטרסטוק)מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט על רקע קריית אתא (יוסי אלטרמן, שאטרסטוק)

כישלון למכרזי הענק של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בקריית אתא. על פי תוצאות המכרזים שפורסמו אתמול (א'),306 דירות בלבד שווקו במסגרתם של ארבעה מכרזי ענק שפורסמו בעיר בהיקף כולל של 4,908 דירות. 3,882 מתוכן פורסמו במסגרת תוכנית "קריית אתא צפון", ששבה לדיון חוזר בוותמ"ל ושונתה בעקבות פסק דין שניתן בעניינה. שלושה מהמכרזים המדוברים היו מכרזים פומביים רגילים, ומכרז אחד קודם במסגרת מחיר מטרה – אליו לא הוגשו כלל הצעות.

במכרז אחד שפורסם במסגרת "קריית אתא צפון", לבניית 1,174 יח"ד שווקו בהצלחה רק 306 דירות, בשני מתחמים. במגרש לבניית 126 דירות זכתה יהב ש. אחזקות, חברה קרייתית בניהול יועד שורץ, תמורת 33.09 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. במגרש נוסף לבניית 180 דירות זכתה חברת האחים בוסקילה, תמורת 39.76 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. 4 ההצעות למתחמים הנותרים הוגדרו כהצעות לא תקינות.

במכרז נוסף בתוכנית זו, לבניית 1,584 דירות בחמישה מתחמים המשולבים בקומות קרקע של מסחר ותעסוקה, לא נבחרו זוכים כלל, ברוב המקרים משום שההצעות לא היו מעל מחירי המינימום שנקבעו. במכרז מחיר מטרה בתוכנית זו ל-1,124 דירות, מתוכן 243 למכירה במחירי השוק החופשי, לא הוגשו הצעות כלל.

מכרזים אלו הם חלק מתוכנית קריית אתא צפון שעלתה בוותמ"ל להקמת שכונת מגורים חדשה בת כ-11 אלף דירות הכוללת מגורים, מבנים ומוסדות ציבור, מסחר, משרדים ותעסוקה, 1,400 יח"ד דיור מוגן, בית חולים אזורי, מוסד להשכלה גבוהה, שטחים ציבוריים פתוחים ופארק. התווית דרכים חדשות וקו רכבת קלה. זאת במקום השטחים החקלאיים מצפון לאזור הבנוי בקרית אתא.

כשלון גם באזור שאינו מצוי במחלוקת משפטית 

בעקבות עתירה שבה נטען לפגיעה קשה בשטחים הפתוחים של מושב כפר ביאליק, ניתן באוגוסט השנה פסק דין של בית המשפט העליון, שהחזיר את התוכנית לדיון בוותמ"ל לשם עריכת מספר שינויים. הוותמ"ל דנה שוב בתוכנית בסוף דצמבר והחליטה לשלב את השטחים החקלאיים בפארק מעורב שימושים, קביעת מתווה אחר להקמת בית חולים בשכונה ועוד.

ברמ"י מקשרים את מיעוט ההצעות במכרז למצב המשפטי: "נוטים להניח שזה בשל ההליך המשפטי שננקט על ידי מועצה איזורית זבולון בשל סכסוך עם עיריית קריית אתא. מאחר שהגענו להבנות  עם המועצה לאחר סגירת המכרז הם יפורסמו פעם נוספת".

אולם גם אם זהו ההסבר למיעוט ההצעות, לא ניתן להסביר באמצעותו כישלון מכרז נוסף לבניית 1,026 דירות, באזור שאינו מצוי במחלוקת משפטית בדרום העיר. השטח שבו שווקה הקרקע הוא חלק מתוכנית המתחם הדרומי של העיר הממוקמת ממערב לשכונת טל, מדרום לשכונת הרקפות, ומצפון לקיבוצים אושה ורמת יוחנן, ומושב כפר מכבי. באזור זה מתוכננת הקמת אזור מגורים חדש הכולל 4,061 יחידות דיור רגילות, 500 יח"ד לדיור מוגן, וכ-12,000 מ"ר שטח עיקרי למסחר ותעסוקה, לצד מוסדות ציבור, פארקים ושטחים פתוחים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ינקי קוינטותמ"למחיר מטרהרמ"ימכרזקריית אתא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...