התאחדות קבלני השיפוצים בעקבות נזקים מכוונים מצד פלסטינים: "סכנה לציבור, לנהל תיק אישי לכל פועל"

בעקבות פרסומים על נזקים מכוונים שגרמו פועלים פלסטינים באתרי שיפוצים ובנייה, פנה ערן סיב לרשות ההגירה בדרישה לנהל תיק אישי לכל פועל, שיאפשר לבחון את התנהגותו: "נזקים של אלפי שקלים. יש חשיבות עליונה לספק למעסיקים את המידע הנדרש עוד טרם קליטת העובד ולייצר הרתעה"

שיתוף הכתבה
פועל פלסטיני שגורם נזקים מכוונים לבית בו עבד פועל פלסטיני שגורם נזקים מכוונים לבית בו עבד

בעקבות הפרסומים על נזקים שגרמו פועלים פלסטינים בכוונה תחילה באתרי שיפוצים ובנייה, פנה בתחילת השבוע יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, במכתב למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו, בדרישה לנהל תיק אישי לכל פועל, שיאפשר לקבלנים לבחון את ההיסטוריה שלו, ולפיו לשקול האם להעסיקו או לא. בסרטון שרץ לאחרונה ברשתות החברתיות, נראה פועל פלסטיני עם צינור מתיז מים לתוך שקעים בקיר בבית בו עבד. 

"נוכח הפרסומים בנוגע לנזקים המבוצעים במזיד ובכוונה תחילה על ידי עובדים הגורמים לנזקים של אלפי שקלים ומסכנים את שלום הציבור", כותב סיב, "אבקש לפנות אליך על מנת לאפשר לקבלנים לבחון את ההיסטוריה התעסוקתית של העובד והתנהגותו בעבודה. מבוקש כי ינוהל 'תיק אישי' לכל עובד ברשות האוכלוסין וההגירה, בו יוכל הקבלן המעסיק את העובד להוסיף את חוות דעתו על התנהלות העובד וטיב עבודתו. ניתן יהיה להוסיף בתיק זה מכתב המלצה או למצער נזיפה על התנהלות שאינה תקינה". 

סיב מוסיף וכותב כי ה"תיק אישי ילווה את העובד בתקופת עבודתו בארץ ויאפשר למעסיקים הבאים להתרשם מהעובד טרם קליטתו לעבודה ויהווה גורם מרתיע עבור העובד בבואו לבצע נזקים למעסיק ולהתנהל באופן שאינו מכובד. התיק האישי כמובן יוכל להוות בסיס להמשך עבודתו של העובד בישראל כאשר עובד שלא יעמוד בסטנדרטים הנדרשים יזומן לשימוע טרם ביטול היתר עבודתו בארץ". 

יו''ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)יו''ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)

הוא מדגיש כי הדבר מתחייב נוכח החשש הגובר "לביצוע נזקים במזיד של עובדים פלסטינים וזרים עת עבודתם בישראל. ישנה חשיבות עליונה לספק למעסיקים את המידע הנדרש עוד טרם קליטת העובד לעבודה וליצר הליך המרתיע את העובדים מביצוע עבירות וזאת לצד מיצוי הדין עם עובדים שיבחרו לבצע עבירות בכוונה תחילה".

יש לציין כי התאחדות קבלני השיפוצים תומכת בכניסתם של פועלים פלסטינים מיו"ש לעבודה בישראל. בחודש שעבר תקף יו"ר ההתאחדות סיב את הכנסת הפועלים הפלסטינים רק לשטחי יו"ש ואמר כי "מדובר בהחלטה בזויה של חבורת הזויים בממשלת ישראל שפוגעים באופן ישיר בעובדי הכפיים ובענף השיפוצים שנמצא בקריסה טוטאלית. ההחלטה מנותקת מהשטח הישראלי ומבעלי העסקים בתחום שעומדים לפני פשיטת רגל וקריסה כלכלית. אנו קוראים לאחידות והימנעות מפוליטיקה זולה - דין יהודה ושומרון כדין ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בנייןאתרי בנייהערן סיבהתאחדות קבלני השיפוציםפועליםחרבות ברזלפלסטינים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...