"אחרי הפרסה בריבית, בקרוב גם מחירי הנדל"ן יתחילו לסובב את ההגה"

בעיתוי שהפתיע במידה מסוימת את ציפיות השווקים והקדים את שאר מדינות המערב, החליט בנק ישראל בתחילת חודש ינואר להפחית את שיעור ריבית בנק ישראל ל-4.5% לשנה, הורדה ראשונה מאז 2020 .

שיתוף הכתבה
ניר אופנהיים. ניר אופנהיים.

על אף שמדובר בהורדת ריבית צנועה יחסית, והגם שהמשק בישראל ניצב בימים אלה בפני גורמי אי ודאות נוספים, בראשם כמובן הלחימה בעזה ובצפון, אין ספק ששינוי מגמת הריבית הוא בעל השפעות עומק על שוק הנדל"ן המקומי, לאחר השנה הקשה שפקדה את הענף.

גופי המימון הפועלים בתחום הנדל"ן קיבלו בברכה את בשורת בנק ישראל על הורדת הריבית, משום שזו מביאה גם להוזלת עלויות המימון שהם מגייסים, וגם להקלה בקרב ציבור נוטלי המשכנתאות, כשהמשקיעים בראשם. יזמים שחוו קשיים בשל נטל הריבית יקבלו כעת רוח גבית עם הפחתת עלויות המימון, ובנוסף דוחות האפס יציגו שיפור ברווחיות של הפרויקטים.

ענף המימון לנדל"ן מהווה קטר משמעותי במשק הישראלי: היקף האשראי הישיר והעקיף שהעמידו חברות המימון החוץ-בנקאיות לשוק הנדל"ן בשנה החולפת מוערך ב-15 מיליארד שקל. מקורם של 5 מיליארד שקלים נוספים שזרמו לשוק הם בגופים המוסדיים, מה שמעמיד את חלקם של גופי המימון החוץ-בנקאיים וחברות הביטוח על כ-3% מסך שוק האשראי לנדל"ן.

בנק ישראל.  צילום: שלו שלום

הרוכשים ייכנסו ללחץ?

חברת הפניקס גמא היא אחד מגופי האשראי שצפויים להגביר פעילות כתוצאה מהורדת שיעור הריבית. 

"אנחנו מאמינים כי הורדת ריבית הפריים לרמה של 6% תוריד בסופו של דבר את הציבור מהגדר, אחרי יותר משנה בה הוא  נמנע  מנטילת הלוואות בסביבת ריבית עולה", אומר ניר אופנהיים, מנהל שיווק ומכירות מימון נדל"ן בהפניקס גמא. "חזרתה של אופציית קבלת המימון יכולה לגרום לציבור לרכוש נכסים מהר, לפני שהביקושים  יביאו לעליית מחירים בשוק".

חברת הפניקס גמא, שכיום  נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, מובילה את שוק האשראי בישראל כבר למעלה משני עשורים ומעניקה מטריה פיננסית לחברות, יזמים ואנשי עסקים. החברה מעניקה הלוואות, אשראי, ערבויות לשכירות מכרזים וביצוע ושירותי סליקה מתקדמים לעסקים. להפניקס גמא מעל 15 אלף לקוחות עסקיים ברחבי הארץ, ונכון לחודש ספטמבר 2023, היקף תיק האשראי של הפניקס גמא עמד על כ- 2.1 מיליארד ₪.

ניר אופנהיים

אחד מערוצי הפעילות המרכזיים של הפניקס גמא בשנים האחרונות הוא מתן אשראי כנגד בטוחות נדל"ן. החברה מעניקה לאנשי עסקים, חברות ויזמי נדל"ן הלוואות לכל מטרה כנגד שיעבוד דירות, קרקעות, משרדים וחנויות, בתנאים נוחים וגמישים התואמים לצרכים העסקיים של הלקוח.

"צריך להבין שהסנטימנט בשוק השתנה. אנחנו מקבלים פידבקים מהשטח, מיזמי נדל"ן, ממתווכים ומיועצי מימון שהשוק התעורר והטלפונים במשרדי המכירות חזרו לצלצל", מסכם אופנהיים. "גם אם הריבית עדיין גבוהה, השוק יצא מתרדמת – ולא רק מבחינת היזמים שהם הלווים העיקריים. כולם מבינים שהורדת הריבית תשפיע על מחירי הנכסים, שנמצאים בעיצומה של פניית פרסה, ושכדאי לפעול עכשיו - לפני שגרף המחירים ישלים את הפנייה ויתחיל לעלות".

 

לפרטים נוספים >>

 

נותן האשראי: גמא ניהול וסליקה בע"מ. מ"ר 54508. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. כפוף לחיתום ולתנאי החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גמאריביתמלחמהאשראי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...