אושרה סופית התוכנית ל-990 דירות במקום 270 במגדלים של עד 35 קומות בבת ים

התוכנית ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית בת ים, ממוקמת במתחם שפרבר ליד רחוב הקוממיות, ותכלול מבנים מעורבי שימושים עם שטחים למסחר ותעסוקה בקומות התחתונות

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית במתחם שפרבר (משרד ערן מבל אדריכלים) הדמיה של התוכנית במתחם שפרבר (משרד ערן מבל אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, אישרה למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית, שקודמה ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית בת ים והמינהלת העירונית, במתחם שפרבר בבת ים. התוכנית כוללת 992 יחידות דיור, מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים פתוחים. 

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-45 דונם, והיא ממוקמת בין רחוב קרן היסוד מצפון, בית ספר חשמונאים ממזרח, רחוב הקוממיות מדרום ובית ספר רמות ממערב. התוכנית כוללת 992 יחידות דיור שיוקמו במבנים מעורבי שימושים, חלקם בגובה של עד 10 קומות וחלקם בגובה של עד 35 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-200 יוקמו עבור דירות קטנות. בנוסף מוצעות 200 יחידות דיור בהישג יד. כיום מצויות במתחם 272 יחידות דיור ב-11 מבני מגורים בני 4 קומות וב-2 מבנים בני 8 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. 

בנוסף ליחידות הדיור, בקומות התחתונות של המבנים ישולבו שטחי מסחר ומבני ציבור, ובמבנים שיוקמו לאורך רחוב הקוממיות ישלבו בנוסף שטחי תעסוקה. כמו כן, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת מבני ציבור, וכן כ-8 דונם של שטחים פתוחים. התכנון האינטנסיבי המוצע בתוכנית נמצא ראוי וסביר על דעת הוועדה מעצם מיקומו בסביבת תחנת רכבת "הקוממיות", הקו האדום של הרכבת הקלה, ותחנת מטרו עתידית והוא משורת ע"י נתיבי תחבורה ציבורית סמוכים. התוכנית נערכה על ידי משרד ערן מבל אדריכלים.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, ארז בן אליעזר: "התוכנית הינה תוכנית להתחדשות עירונית הכוללת מבנים ישנים ומחליפה אותם בבינוי חדש תוך מתן מענה גם לרעידות אדמה וגם למיגונם. התחדשות זו הינה חלק ממכלול תוכניות המחדשות ומשנות את אופיו של רחוב הקוממיות עם בינוי גבוה ועירוב שימושים בשני צידיו. הרחוב מהווה ציר משמעותי ברמה המטרופולינית ומשמש כעורק תנועה ראשי בדרום העיר ומחבר את תחנת רכבת הקוממיות לים".

מנהל אגף בכיר תכנון, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: "התכנית שאושרה הופכת את השכונה מאזור מגורים בשולי העיר לאזור עירוני חי ופעיל, בנגישות תחבורתית גבוהה ושילוב מיטבי של מגורים, מסחר ותעסוקה לצד מרחבים ציבוריים איכותיים. התכנית כוללת מגוון גדול של פתרונות דיור ובינוי, כולל דיור מוגן, ותיתן מענה אמיתי לצרכים שונים של תושבי בת ים. אני מודה לשותפינו בעירייה ובמינהלת העירונית, שפעלו לקידום התכנון הכולל, ליצירת אמון וליצירת ודאות שיבטיחו את מימוש הפרויקט החשוב הזה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתעיריית בת יםבת יםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...