"לא נאבד לעולם את האינטרקציה האישית במכירה, אבל ה-AI נותן את הדאטה הכי טובה שיש"

כוכבית ארנון, מרצה ויועצת בהטמעת AI ועידו שגב, מומחה לתחום, התארחו בפודקאסט "החזית העירונית" ושוחחו עם דן קצ'נובסקי על עולם הבינה המלאכותית, האם מדובר במהפכה שתחליף את העבודות של רובנו, ואיך זה פוגש את עולם הנדל"ן, למשל בתחום ההדמיות: "אפשר לשנות את הריצוף, לבחור איזה צבע קיר אתה רוצה ולהוסיף כלב לתמונה"

שיתוף הכתבה
כוכבית ארנון ועידו שגב, החזית העירונית (צילום עצמי) כוכבית ארנון ועידו שגב, החזית העירונית (צילום עצמי)

פרק נוסף של פודקאסט הנדל"ן "החזית העירונית" מבית מרכז הנדל"ן. והפעם מתארחים בו כוכבית ארנון, מרצה ויועצת בהטמעת טכנולוגיית אינטיליגנציה מלאכותית (AI) בתהליכי CX ומנכ"לית האקדמיה לניהול KA, ועידו שגב - מומחה AI, באקדמיה לניהול KA. השניים שוחחו עם מנכ"ל מרכז הנדל"ן דן קצ'נובסקי, על מה זה בכלל AI, האם באמת מדובר במהפכה, ואיך והיכן זה פוגש את עולם הנדל"ן. 

לצפייה: 

להאזנה: 

ארנון סיפרה מה עושה החברה: "KA היא אקדמיה לניהול ופיתוח עסקי. ההתמחות שלנו היא בעולמות של חווית הלקוח, שנוגעת היום בכל תחום: הכספים, המכירות ובטח השירות. עם הזמן התחלנו להבין שחוויית לקוח אחרת וחדשנית חייבת לגעת בעולמות ה-AI".

שגב: "AI בסופו של דבר זו תוכנת מחשב שאימנו אותה לחשוב, לדעת, לנתח וליצור כמו בן אדם. נגיד שהוא קורא ספר, הוא לא שוכח מה הוא קרא בעמוד הקודם, וכך הוא ממשיך את כל הספר עד שבסוף יש לו את כל הידע שיש בספר עצמו. כמעט כולם מכירים את הצ'אט GPT, מנוע שמאומן לפי פרקים. מדובר פה על סיטואציה שלוקחים כמות מסוימת של פרמטרים, שאלות ותשובות מהאינטרנט, מסמכים, מחברות, המון מידע. דברים שאדם לא באמת יודע למצוא לבד. אימנו אותו עם כל הדאטה הזאת, והוא יודע לבד איך להבין, להסיק וליצור מתוך זה וליצור תשובות חדשות לחלוטין".

זו מהפכה של ממש?
ארנון: "זה מעבר למהפכה, זו כבר שפה חדשה שאנחנו צריכים להיות בה. חיכינו לזה המון שנים, זה משהו שנבנה. לא לחינם לא כולם עדיין נמצאים בתוך זה, וארגונים חוששים מזה כי מבינים שיש שם משהו גדול, אחר. אנחנו מרגישים בסוג של שליחות: להנגיש את הידע הזה, לתוך העולם הזה שיכול לשנות חיים.

"בשלב הראשון AI לא מחליף בני אדם, אלא פעולות שמבצעים אנשים. יש שחיקה עולמית וקושי לגייס אנשים וראינו את זה אחרי הקורונה, כי אנשים עייפים ושבעים מלבצע את אותן הפעולות. ה-AI יבצע את ההשלמה, אבל אני לא חושבת שבשלב הראשון הוא יחליף בני אדם. אני מאמינה שבשלבים מתקדמים יותר תהיה אבטלה, בעקבות כניסה של מערכות בינה מלאכותית. מדינות יצטרכו לטפל בזה, צריכה להיות חשיבה ממשלתית בכל המדינות. כי במדינות שישתמשו ב-AI תהיה דווקא יותר עבודה, כי ייכנסו מקצועות חדשים. דווקא מדינות מוחלשות יהיו חלשות יותר והפערים יגדלו".

שגב: "אני בעצם לומד דאטה, לומד חומר, ויודע להנגיש את זה לכולם. אנחנו מתמחים בלקחת את הידע שלנו, ולהנגיש את זה נקודתית ללקוח לפי הצרכים שלו. המטרה שלנו זה לא שמישהו ייקח הרצאה וילך, אלא שתדליק את האש לבד ותתחיל לבשל".

שגב הסביר איך פוגש העולם החדש של ה-AI את עולם השיווק: "אני יכול ליצור ויז'ואל מהמם לכל אירוע שאני רוצה להכין בשנייה וחצי. אני יותר לא צריך בתור חברת נדל"ן להחזיק חברת פרסום ומעצב גרפי צמוד, רק צריך מישהו שיודע לעבוד עם מידג'רני והוא יכול ליצור דברים מרהיבים. אני יכול ליצור אייקונים, באנרים, כל תוכן שאפשר לדמיין" 

שגב נתן לדוגמא את עולם ההדמיות. "היום יש מערכות בינה מלאכותית שיכולות לתכנן את החלל לפי הפרמטרים שאתה מזין לו, לאחר מכן אתה מתכנן את החלל, אתה יכול לזרוק אותם למחוללי תמונות, והם כבר מייצרים לי הדמיה מציאותית אחד לאחד כמו שתכננתי. אפשר לשנות את הריצוף, לבחור איזה צבע קיר אתה רוצה, להוסיף כלב לתמונה, להוסיף עציצים. עולם ההדמיות ועולם העיצוב בכלל לקח תפנית מאוד גדולה. אנחנו ממש יכולים לאשש את החזון של הלקוחות ולהפיח חיים, וגורמים לתמונה להיות קרובה יותר למה שהלקוח רוצה. הוא לא צריך לדמיין ויכול לראות את הבית שלו כמו שהוא רוצה".

"זכויות היוצרים זה משהו שמתמוסס"

שגב הסביר איך פוגש העולם החדש של ה-AI את עולם השיווק: " בתור חברת נדל"ן אני יכול ליצור ויז'ואל מהמם לכל אירוע שאני רוצה בשנייה וחצי. אני יותר לא צריך להחזיק חברת פרסום ומעצב גרפי צמוד, רק צריך מישהו שיודע לעבוד עם מידג'רני והוא יכול ליצור דברים מרהיבים. אני יכול ליצור אייקונים, באנרים, כל תוכן שאפשר לדמיין.

"מהפכת ה-AI עשתה דבר מדהים באנושות. היום אנחנו נמצאים בעולם של שיתוף מידע, וזכויות היוצרים זה משהו שמתמוסס. בית משפט בארה"ב כבר הודיע שיצירה שנעשתה אך ורק  ב-AI אין לה זכויות יוצרים. כדי שיהיו כאלה צריך שתהיה נגיעה של יד אדם. אני לא מאמין בזכויות יוצרים, ואני יוצר מינימום עשר תכנים ויז'ואליים ביום, כל אחד יכול להשתמש בזה".

שגב: "בסופו של דבר המערכות למדו הכל מהכל, ואם לא נדע לדייק את מה שאני רוצה ממערכת הבינה המלאכותית, נקבל תוצרים שהם לא מדויקים לי. המטרה שלי היא לדעת בדיוק מה אני רוצה שהיא תוציא לי. זה לא ה-איך אלא ה-מה, אתה כבר צריך לדעת מה אתה רוצה, אתה לא צריך לדעת איך עושים את זה".

על עולם הלקוח והלידים אמר שגב: "אתה בתור לקוח השארת ליד בפייסבוק, אחרי שראית פרסומת מגניבה. אני בתור חברת נדל"ן צריך למנות איש שיעשה לו שיחת טלפון, ינסה אותו בשלושה מועדים שונים, לתפוס אותו לשיחה, אם אני איש מכירות טוב אני מצליח לדלות פרטים. הרבה כאן נופל על דברים שלוקחים זמן: שיחות טלפון, מכירות וכו'. אני לא חושב שאי פעם נאבד את האינטראקציה האישית של המכירה, אבל בתור איש מכירות המטרה שלי היא לקבל את הדאטה הכי טובה שאני יכול לקבל, ופה ה-AI נכנס. בסופו של דבר אני יודע שברגע שאציג ללקוח את מה שהוא רוצה, אצליח להשיג יותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיווק נדל"ןהחזית העירוניתבינה מלאכותיתAIכוכבית ארנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...