בקרוב על הפיגומים? למעלה מ-1,000 ישראלים הביעו עניין בעבודה בענף הבנייה

קמפיין משותף של התאחדות הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון הביא למאות נרשמים שהביעו עניין בעבודה בענף הבניה. זאת כחלק ממאמצי הממשלה להפחית את התלות בכח אדם הזר והפלסטיני, אשר הביא לשיתוק הענף עם פרוץ המלחמה. למתעניינים יוצע קורס בסיסי במקצועות השלד, או לימודי מקצוע כגון מיזוג או חשמל. משרד השיכון מממן ההכשרות ב-20 מלש"ח

שיתוף הכתבה
פועלי בניין (שאטרסטוק)פועלי בניין (שאטרסטוק)

למעלה מ-1,000 ישראלים נרשמו עד כה והביעו התעניינות בעבודה בענף הבנייה, זאת בעקבות קמפיין של משרד הבינוי והשיכון , התאחדות הקבלנים, והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל לגיוס עובדים ישראליים לענף. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי מרכז הנדל"ן . עם זאת, עדיין לא ברור מתי ייפתח הקורס הראשון.

הקמפיין, שיצא לדרך בחודש נובמבר תחת הכותרת: "בונים עליכם - כולנו שותפים בבניין הארץ", בא על רקע המחסור החריף של כח אדם לענף הבנייה בשל האיסור על כ-100,000 פועלים פלסטינים משטחי יהודה, שומרון ועזה, להמשיך להיכנס לעבוד בשטח ישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר. זאת, לצד העובדה שגם כמה אלפי פועלים זרים ממולדובה, סין ואוקראינה, ברחו מהארץ בימי המלחמה הראשונים, הביאו את הענף אל סף שיתוק.

הקמפיין, אשר פונה אל שני המינים, מדגיש את ההטבות הכלכליות שבעבודה בענף: היותה של העבודה בבנייה מוכרת כ"עבודה מועדפת" לאחר השירות הצבאי, וכן "מענק התמדה" בגובה של כמה אלפי שקלים בחודש, למי שימשיכו לעבוד בענף.

לנרשמים שיחליטו לצאת לדרך מוצע לעבור קורס קצר של חודש אחד שבו תילמד העבודה הבסיסית, ולאחר מכן יחל שלב הסטאז' שיבוצע באתר בנייה ממשי. מקצועות המצריכים קורסים מעמיקים יותר, כמו חשמלאות, יילמדו באחת מתוך 60 מכללות ברחבי הארץ, בהן יש כוונה לפתוח מסלולי לימוד ייחודיים, אם תהיה היענות. משרד הבינוי והשיכון מתקצב את ההכשרה ב-20 מיליון שקלים בשלב זה. 

הניסיון למשוך עובדים ישראליים לענף הבנייה הוא לא חדש, ונכשל בעבר לא פעם. עם זאת, ההישענות הכמעט גורפת על עבודת פלסטינים, ההבנה שהמצב לא יכול לחזור לקדמותו מאחר וקיים רצון שלא להסתמך בלעדית על גורמים חיצוניים בתחום כל כך קריטי למדינה, ייתכן ויובילו לשינוי בתפיסה אצל הישראלים, בטח כשמדובר בעבודה שאפשר להרוויח בה משכורת גבוהה מהממוצע.

גורמים נוספים בתחום מנסים לקדם את הנושא במקביל, כאשר בקרוב צפוי להיפתח קורס שלדאים לישראלים במכללת שבירו בבאר שבע. את היוזמה הזו מקדמים ארגון הקבלנים בנגב בשיתוף המכללה וקבלנים פרטיים שנרתמו לעניין, כאשר הרעיון הוא להשתמש, בתור התחלה, בתשתית הקיימת של המכללה, שמכשירה היום סטודנטים ישראליים להיות מנהלי עבודה באתרי בנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןפועלי בנייןהקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייההתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...