תמורת 40 מיליון שקל: עלבד תמכור לשמן נדל"ן 50% מהזכויות בקרקע ובמפעל מגבונים בדימונה

הקרקע והמבנה יושכרו מחדש לעלבד, בשכירות ארוכת טווח. הסכם השכירות ביחס למקרקעין יחל במועד השלמת העסקה לתקופה של 15 שנה, בתוספת אופציה לתקופת שכירות נוספת של 10 שנים. דמי השכירות השנתיים הבסיסיים שתשלם עלבד יעמדו על 3 מיליון שקלים, ויעלו ב-3.5% במידה ותמומש האופציה  

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שמן נדל"ן מניב דן שפי ומנכ"ל עלבד יעקב חן על רקע מפעל עלבד בדימונה (מושיק ברין, רמי זרנגר, דנית רוקח) מנכ"ל שמן נדל"ן מניב דן שפי ומנכ"ל עלבד יעקב חן על רקע מפעל עלבד בדימונה (מושיק ברין, רמי זרנגר, דנית רוקח)

החברות "עלבד" ו"שמן נדל"ן מניב" חתמו על עסקת "Sale and Leaseback", במסגרתה תמכור עלבד לשמן 50% מהזכויות בקרקע ובמבנה המשמשים כמפעל לייצור מגבונים בדימונה, תמורת 40 מיליון שקל. הקרקע והמבנה יושכרו מחדש לעלבד, בשכירות ארוכת טווח.

הזכויות במקרקעין כוללות שני מגרשים בשטח כולל של 32 דונם, וכן שטח בנוי של 14,500 מ"ר. הסכם השכירות ביחס למקרקעין יחל במועד השלמת העסקה לתקופה של 15 שנה, בתוספת אופציה לתקופת שכירות נוספת של 10 שנים. דמי השכירות השנתיים הבסיסיים שתשלם עלבד לשמן נדל"ן יעמדו על 3 מיליון שקלים בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן, והם יעלו ב-3.5% במידה ותמומש האופציה.

השטח הבנוי משמש את עלבד מאז 2017 לייצור נייר הידרופיין - נייר פריק ושטיף שאותו פיתחה החברה. חציו השני של השטח הבנוי מצוי כיום בשלבי הקמה סופיים. מבחינת חברת שמן נדל"ן, ההסכם הינו צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של החברה להגדלת פורטפוליו הנכסים שלה ופריסתם הגיאוגרפית. את שמן נדל"ן ייצגו בעסקה עורכי הדין איציק בלאו, יעל נתן ואביחי פנחס ממשרד פירון. עורכי הדין שייצגו את עלבד בעסקה הינם יאיר סלומון, שיראל וטורי ונופר חי ממשרד שבלת ושות'.

מנכ"ל שמן נדל"ן מניב, דן שפי, אמר היום כי "זוהי עסקה בתשואה גבוהה ובשותפות עם חברה איכותית, בעלת שם עולמי המצויה במגמת צמיחה משמעותית. העסקה הנוכחית הינה צעד נוסף ביישום אסטרטגיית החברה להרחבת פורטפוליו נכסיה ופריסתם הגיאוגרפית תוך מיקוד בענפי התעשיה והלוגיסטיקה. מדינת ישראל והמשק הישראלי מצויים בימים מורכבים וכואבים. אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים והנופלים, מחזקים את כוחות הבטחון הפועלים ימים כלילות, ומייחלים לשובם של כל החטופים. על רקע העת הנוכחית, אנו מאמינים כי העסקה מבטאת את האמון הרב ששני הצדדים רוחשים למשק הישראלי, לתעשייה כחול לבן ולכלכלה המקומית".

מנכ"ל עלבד, יעקב חן, אמר כי החברה "מיישמת מזה 4 רבעונים ברציפות אסטרטגיה עסקית חדשה, במסגרתה מתן דגש מרכזי על חיזוק איתנותה הפיננסית של החברה. כחלק מצעדים אלו, חתמנו על הסכם שיאפשר לנו להפנות מזומנים לטובת המשך צמיחה ושיפור הרווחיות, תוך המשך הקטנת החוב של החברה. העסקה תאפשר לנו להמשיך את תנופת פעילות קו הייצור המתקדם שלנו לנייר ההידרופיין, הנחשב למוביל מסוגו בשוק המגבונים הנשטפים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחדימונהשמן נדל"ןדן שפי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...