תמורת 84 מיליון שקל: פרשקובסקי תבנה 195 דירות להשכרה ארוכת טווח ברמת גן

מדובר במכרז של דירה להשכיר, רמ"י ומשרד השיכון בשכונת גני אז"ר במזרח רמת גן. הבנייה תהיה בשני בניינים בני 31 ו-9 קומות ומחצית מהדירות הן לדיור בשכ"ד מופחת לזכאים ל-20 שנה, ומחצית - לשוק החופשי. זוהי עלייה של כמעט 25% במחיר הקרקע ביחס למכרז הקודם בשכונה שנסגר בספטמבר

שיתוף הכתבה
ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (דורון לצטר) ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר (דורון לצטר)

פרשקובסקי השקעות ובניין בע"מ, זכתה תמורת כ-84 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח ומע"מ, המהווים כ-430 אלף שקלים לדירה,  במתחם לבניית 195 דירות בשכונת גני אז''ר במזרח רמת גן. זאת במסגרת מכרז של דירה להשכיר , החברה הממשלתית לדיור להשכרה ארוכת טווח, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל. כך עולה מתוצאות המכרז שפורסמו היום (ד'). מדובר ביחידות להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה. זהו המכרז השני להשכרה ארוכת טווח של "דירה להשכיר" בגני אז"ר, לאחר המכרז לכ-279 דירות ששווקו ב-88 מיליון שקל בספטמבר.

המכרז הנוכח יכלול כאמור 195 יח"ד במגרש אחד בשטח כולל של כ-4.9 דונם, עליו יוקמו שני בניינים בני 31 ו-9 קומות בתמהיל דירות מגוון. על פי המכרז, מחצית מהדירות מיועדות לדיור בשכר דירה מופחת לזכאים, ומחצית מהדירות יושכרו בשוק החופשי. בנוסף לדירות המגורים, כולל הפרויקט 770 מ"ר של שטחי מסחר. 

עם סגירת המכרז נודע כי לא פחות מ-8 חברות הגישו את הצעותיהן. התמורה שתשולם, מבטאת עלייה של כמעט 25% במחיר הקרקע ביחס למכרז הקודם בגני אז"ר שנסגר בספטמבר, בו זכו החברות שבירו ורייסדור בשני מתחמים סמוכים. אז, עמד מחיר קרקע ליחידת דיור על 348 אלף שקלים. עם זאת במכרז רגיל של רמ"י מאוגוסט השנה ל-700 דירות, שבו זכו בין היתר י.ח דמרי וגינדי החזקות - מחיר קרקע ליחידת דיור הסתכם ב-1.1 מיליון שקל

הדמיה של הפרויקט לשכירות ארוכת טווח בגני אז''ר (איוולב מדיה) הדמיה של הפרויקט לשכירות ארוכת טווח בגני אז''ר (איוולב מדיה)

אם לוקחים בחשבון גם מכרזים אחרים שהסתיימו בהצלחה יחסית, ניתן לראות בכך חזרה של היזמים לשוק, ובפרט לשכירות ארוכת הטווח. לפרשקובסקי זהו הפרויקט הרביעי שהיא מקימה במסגרת דירה להשכיר , בנוסף לפרויקטים ברמלה (פרויקט מאוכלס),  באר יעקב ולוד.

המכרז הוא חלק מתוכנית "גני אז"ר תמ"ל/1038", במיקום מרכזי ברמת גן, בסמוך לכביש 461, לאוניברסיטת בר אילן ולבית החולים שיבא, בין כביש 4 לכפר אז"ר. השכונה החדשה ממוקמת צפונית לציר הקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן והיא תכלול כ-1920 יח"ד, מתוכן 393 יחידות דיור קטנות, ועוד 250 יחידות דיור מוגן. 30 אלף מ"ר יוקצו למבני ציבור, 120 מ"ר ישמשו לתעסוקה ו-10,000 מ"ר נוספים מיועדים למסחר. 

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון, אמר כי "אנחנו משקיעים ביצירה של מגוון רחב של פתרונות דיור לאזרחי ישראל, כך שכל משק בית יוכל למצוא את אופן המגורים המתאים לו באופן זמין ואיכותי. שמתי דגש מיוחד בקידום של שוק השכירות המוסדי, כדרך שמאפשרת את הגדלת מלאי הדיור ובו זמנית מנחילה נורמות ראויות לשוק השכירות בכללותו. אני מברך על המשך הפעילות גם בשגרת חירום בה אנו נמצאים. לא ניתן להרפות מעשייתנו החשובה גם בימים אלו, כיוון שמשמעותה הוא מתן מענה לצורך בסיסי לקורת גג". 

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , אמר כי "המכרז הוא בשורה חיובית לשוק השכירות המלמד כי ישנה היתכנות לפרויקטים מסוג זה. רמ"י תמשיך לשווק קרקעות לדיור להשכרה ותבחן צעדים נוספים אשר ישפרו את הכדאיות גם במכרזים נוספים בכל רחבי הארץ". 

ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר : " אנו מברכים את החברה הזוכה, את עיריית רמת גן וכמובן את קהל השוכרים העתידי אשר ייהנה ממגורים באיכות גבוהה ובמיקום מבוקש, וחשוב מכך, בוודאות ויציבות שיאפשרו לו לתכנן טוב את עתידו. נמשיך להגדיל את היצע יח"ד להשכרה ארוכת טווח על מנת להציע לציבור השוכרים בישראל אלטרנטיבת מגורים אטרקטיבית בהישג יד". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכירפרשקובסקירמת גןמשרד השיכוןרמ"יהשכרההשכרה לטווח ארוך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...