תוצאות המכרז לבניית 700 דירות בכפר אז"ר: "צניחת מחיר של עשרות אחוזים"

סך תקבולי רמ"י במכרז במזרח רמת גן צפוי לעמוד על כ-771 מיליוני שקלים, המשקפים שווי קרקע של 1.11 מיליוני שקלים לדירה - לעומת 1.8 מיליוני שקלים שהתקבלו בשנה שעברה באזור סמוך. בין הזוכים: גינדי החזקות ו-י.ח. דמרי

שיתוף הכתבה
יעקב קוינט על רקע כפר אז"ר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד, ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה) יעקב קוינט על רקע כפר אז"ר (יוסי אלטרמן וגיל מגלד, ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה)

מכרז רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית 695 יח"ד בשכונת "גני אזר" ברמת גן הסתיים בהצלחה, כך עולה מתוצאות המכרז שפורסמו על ידי רמ"י לפני זמן קצר, עבור סכום כולל של כ-771 מיליון שקלים (כולל הוצאות פיתוח) המשקפים שווי קרקע של 1.11 מיליוני שקלים ליחידת דיור. שכונת גני אז"ר, ממוקמת ממזרח לכביש 4, על קרקעותיו החקלאיות לשעבר של מושב כפר אז"ר.

במתחם לבניית 205 דירות זכתה חברת י.ח. דמרי, עבור סכום של כ-248.7 מיליוני שקלים (הסכומים המצוינים כוללים הוצאות פיתוח). במתחם נוסף בהיקף בנייה דומה, זכתה חברת גינדי החזקות עבור 219 מלש"ח. במתחם לבניית 165 יח"ד זכתה חברת עומר הנדסה ובניה עבור כ-181.2 מלש"ח, ובמתחם לבניית 120 יח"ד זכתה חברת "מגדל הנביאים" עבור 121.8 מלש"ח.  

אלי רוזנטל מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, אמר בתגובה לתוצאות כי "שוק הדיור נמצא בתקופה של חוסר וודאות, כאשר מתחת לפני השטח הכל מבעבע. מצד אחד אנו רואים מכרזי רמ"י שנכשלים בפריפריה, ומצד שני, בכל מכרזי השוק החופשי באזורי הביקוש, בייחוד ללא תנאים של השכרה ארוכת טווח, רואים התנפלות של יזמים. ברגע שיש לקבלנים והיזמים כדאיות כלכלית וערובה עתידית לקניית דירות הם לא יפחדו לקחת צעד ולגשת למכרזים".

לגבי תוצאות המכרז אמר רוזנטל כי "מדובר בעלות שהיא נמוכה מאוד ביחס לערכי הקרקע שהכרנו באזורים סמוכים. רק בשביל לסבר את האוזן, לפני שנה בדיוק היה מכרז בסמיכות לשיבא, דרומית לכפר אז"ר, שנסגר על מחיר של 1.8 מיליון שקל ליחידת דיור. המכרז הנוכחי, משקף את המצב הנתון עם עלויות מימון גבוהות בגלל הריבית וחוסר הוודאות הפוליטית אבל ההסתכלות היא לטווח הרחוק יותר של השנתיים שלוש קדימה, בציפייה לאופטימיות והבנה כי האוכלוסייה בישראל גדלה ויש צורך בדירות בייחוד באזורי הביקוש".

שמאי המקרקעין רון מזור, לשעבר השמאי הראשי של בנק לאומי, אמר כי המכרז הנוכחי מעיד על הביקוש הקשיח שיש במדינת ישראל במיוחד באזורי הביקוש לשטחי מגורים. "למרות הקפאון במכירה של דירות, עליות הריבית וחוסר הוודאות שיש סביב מערכת המשפט, אנחנו רואים שבנייה לטווח הארוך בכל מה שקשור לשוק המגורים היא עדיין מוצר מבוקש מאוד.

"להערכתי המערכת המימונית בכלל והבנקים בפרט יהיו מעוניינים לממן קרקעות למגורים באזורי ביקוש בייחוד כשמדובר ביזמים גדולים שחלקם גם בורסאיים, כך שהסיכוי שיזם מוביל יוותר ללא מימון בנקאי נמוך. אני צופה כי בעוד כשנה עד שנתיים, עם התחלת ירידת הריבית, שוק המגורים יתאזן ויחזור לעצמו עם עלויות מחירים גבוהות בייחוד באזורי המרכז".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריגינדי השקעותרמת גןרמ"ימכרזכפר אז"ר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...