תוכנית הענק של צמח המרמן ו-RMA לקריית שרת בחולון: מעל 700 יח"ד במגדלים עד 25 קומות

בלעדי: במסגרת הפרויקט ברחוב משה שרת בשכונה הגדולה בחולון, שממוקמת בדרום-מזרח העיר, ייהרסו 204 דירות ישנות ויוקמו דירות חדשות עם ממ"דים. ההשקעה בפרויקט מסתכמת ביותר ממיליארד שקל. תכנון לתב"ע הוצג השבוע לראשונה לאדריכל העירייה

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט הענק בקריית שרת, על רקע השכונה כיום (ישר אדריכלים, ניצן גולן) הדמיה של פרויקט הענק בקריית שרת, על רקע השכונה כיום (ישר אדריכלים, ניצן גולן)

בלעדי - התוכנית שתשנה את פני השכונה הגדולה בחולון ואחת הוותיקות בה: צמח המרמן ו-RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, הציגו השבוע לראשונה לאדריכל עיריית חולון, תומר לאו, תכנון לתב"ע לפרויקט התחדשות ענק של מעל 700 יח"ד בשכונת קריית שרת שבדרום-מזרח חולון. ההסכם על יציאת הפרויקט לדרך נחתם לאחרונה בין החברות היזמיות שיובילו אותו כאמור במשותף, לבין בעלי הדירות במתחם.

במסגרת הפרויקט ייהרסו 204 דירות ישנות ללא ממ"דים ב-7 מבנים, חלקם מבנים המוגדרים כמסוכנים, ובמקומם יוקמו למעלה מ-700 דירות חדשות עם ממ"דים במספר מגדלים עד 25 קומות ומבנים מרקמיים, כולל פארקים ושטחי ציבור.

המתחם פרוש על-פני שטח של כ-16 דונם, לאורך רחוב משה שרת 23-37, בחלקה הדרום-מזרחי של חולון, במקביל לציר תנועה ראשי ובקרבת תחנות הקו הירוק של הרכבת הקלה והמטרו, שמתוכננות לקום בשנים הבאות. בקרבה נמצאים גם מרכז העסקים החדש של העיר, הכולל בין היתר את מרכז עזריאלי שבו פועלות חברות רבות, בהן חברות הייטק וביטוח.

קריית שרת היא השכונה הגדולה בחולון והייתה לאורך שנים "הפנים של חולון". חלק נרחב מהשכונה מאופיין בבנייה ישנה הכוללת בנייני רכבת ישנים לצד בניינים בגובה של עד כחמש קומות. מחיר ממוצע לקניה של דירה בשכונה נכון ליולי 2023 עמד על כ-2.2 מיליון ₪, בעוד  שמחיר ממוצע לשכירות דירה עמד על 4,800 שקל לחודש. בסך הכל נמכרו 145 דירות בשכונה בשנת 2022. 

בניינים ישנים ללא מיגון, חלקם מוגדרים מסוכנים (ניצן גולן) בניינים ישנים ללא מיגון, חלקם מוגדרים מסוכנים (ניצן גולן)

תכנון ופיתוח מתחם המגורים החדש מסתמכים על עקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של חולון ותוכנית ההתחדשות העירונית של העיר, ח/619, שאושרה בדצמבר 2022. ההשקעה בפרויקט מסתכמת ביותר ממיליארד שקל. לפרויקט השלכה רחבה לאור כך שחולון הייתה מהערים המטווחות ביותר במלחמה, ועתה דיירי השכונה יוכלו לעבור לבתים ממוגנים. השכונה נמצאת גם בסמוך לשכונת קריית אילון הצמודה (ח-300),הנחשבת כיום לאחת מהמבוקשות בעיר, ובה נמכרה דירת 7 חדרים במרץ ב-8.15 מיליון שקל. 

את בעלי הדירות מייצגים משרד עורכי הדין אמיר שטיינהרץ ושות', יחד עם קבוצות הניהול יגאל אלון ומינהלת 38. את צמח המרמן מייצגים בעסקה משרד עורכי הדין שחף, סלעי, גולדנברג, ואת רם-מוגרבי-ארדיטי מייצג משרד עורכי הדין שובל יושע. על תכנון הפרויקט מופקד משרד האדריכלים ישר אדריכלים

מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "חולון מתפתחת כל הזמן, גם בשעת חירום. חולון היא עיר מבוקשת מאוד למגורים ותפקידינו לשפר מחד את איכות החיים והמגורים של תושביה ולייצר עיר אטרקטיבית לאלו שרוצים לחיות בעיר מאידך. פרויקט הפינוי-בינוי בקריית שרת יאפשר לתושבים שכונת מגורים בדירות בטוחות יותר למצבי חירום ביטחוניים. על כן, מתקיימים כל העת תהליכים לפיתוח, לשיפור ולבניית העיר". 

שכונת קריית שרת (ניצן גולן) שכונת קריית שרת (ניצן גולן)

גילי פייגלין ברנדס,  סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת צמח המרמן , מסרה: "על אף המצב המורכב שעמו מתמודדת המדינה, והאתגרים המיוחדים שעמו מתמודד ענף הנדל"ן, אנחנו חייבים להמשיך לקדם בכל הכח פרויקטים של התחדשות עירונית מתוך דאגה לאיכות החיים של אלפי משפחות ולהגדלת היצע הדירות המוגנות. ככל שנצליח, הרי הדבר יתרום לחיזוק החוסן של התושבים ולהנעת הפעילות הנדל"נית, שהינה מנוע צמיחה ראשי בכלכלה הישראלית".

קובי ארדיטי, מנכ"ל חברת RMA מקבוצת רם-מוגרבי-ארדיטי, אמר: "אנו גאים להוביל את ההתחדשות העירונית בחולון דווקא בימים מאתגרים אלה. יחד עם חברת צמח המרמן , נביא את מיטב הניסיון והידע בביצוע מיטבי של הפרויקט, במטרה ליצור בחולון סביבת מגורים טובה, נעימה ובטוחה יותר, לטובת בעלי הדירות ורוכשי הדירות. למול עצימות הצורך בבניית דירות חדשות עם ממ"דים, במקום דירות ישנות ללא מרחב מיגון, מוסיף ומסמל הפרויקט את מחויבותנו להמשיך ולהוביל את תחום ההתחדשות העירונית ברחבי ישראל".

עו"ד אמיר שטיינהרץ, המייצג את הדיירים בפרויקט, ציין: "זהו פרויקט מרכזי, אשר עתיד לשנות לטובה את פני שכונת קרית שרת בחולון. הדיירים יזכו לגור בדירה חדשה הכוללת ממ"ד, מרפסת, הגדלה משמעותית לדירה, מפרט משודרג ושלל הטבות ותוספות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתצמח המרמןחולוןקריית שרת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...