נחתם הסכם השבת קרקע בין רמ"י ו"הדסה": 9,000 יח"ד ייבנו בעין כרם והר הצופים

בקרקעות שיוחזרו מצד הדסה למדינה תקדם רמ"י תכנון לבניית 8,400 יח"ד ואלפי מ"ר למסחר בשכונת עין כרם, ול-400 יח"ד בהר הצופים לצד 90,000 מ"ר לתעסוקה. להדסה יוזרמו 350 מלש"ח לפיתוח המרכזים הרפואיים

שיתוף הכתבה
בית החולים הדסה עין כרם והקרקעות הסמוכות לו (שאטרסטוק)בית החולים הדסה עין כרם והקרקעות הסמוכות לו (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) חתמה הבוקר (ג') על הסכם עקרונות מול המרכז הרפואי "הדסה" בירושלים, להשבת קרקעות מהדסה למדינה, לצורך תכנון והקמת שכונות חדשות בהיקף של כ-9,000 יחידות דיור בעין כרם והר הצופים בירושלים, כך הודיעה היום רמ"י. עם השבת הקרקעות, רמ"י תקדם בהן תכנון ושיווק למגורים ותעסוקה.

מדובר על תוספת של 8,400 יח"ד ואלפי מ"ר למסחר בשכונת עין כרם, ושל 400 יח"ד בהר הצופים, וכן תוספת של כ-90,000 מ"ר לתעסוקה. בנוסף, רמ"י תישא חלקית בהוצאות הפיתוח להקמת מנהרה חדשה שתידרש לטובת השכונה החדשה בעין כרם. התכנון טרם החל, ורק לאחר שייצא לדרך ייערכו גם המדידות לקביעת היקף הקרקע המדויק. 

רמ"י תשווק את המגרשים במכרזים פומביים בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל וחלוקת התמורות תיעשה כך שהכספים ישמשו לשם פיתוחו של בית החולים. בנוסף, במסגרת מימוש ההסכם, רמ"י תעביר להדסה בפעימות מקדמות בסך כולל של 350 מיליון שקל לצורך פיתוח בית החולים הדסה עין כרם.

ההסכם מצטרף לשטחים שהוחזרו למדינה על ידי הדסה, במסגרת הסדר הבראה למרכז הרפואי, שנחתם בין הצדדים בשנת 2014. מכירת הדירות שייבנו תיעשה עם מתן עדיפות לצוותים הרפואיים שעובדים בשני בתי החולים הסמוכים לשכונות החדשות שייבנו.

טקס חתימת ההסכם להשבת הקרקע הבוקר (רשות מקרקעי ישראל)טקס חתימת ההסכם להשבת הקרקע הבוקר ( רשות מקרקעי ישראל )

 

ההסכם נחתם בטקס שהתקיים בבית חולים הדסה עין כרם בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מנהל רמ"י, ינקי קוינט, יו״ר מועצת המנהלים של הדסה, דליה איציק, נשיאת נשות הדסה העולמית, רודה סמולו, ומנכ״ל המרכז הרפואי הדסה, פרופסור יורם וייס.

"יש לפעול לכך שגם בירושלים המחירים ירדו"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר היום כי "ההסכם מול 'הדסה' יקדם את בנייתן של קרוב לעשרת אלפים יח"ד בירושלים בירת ישראל. משרד הבינוי והשיכון בראשותי יחד עם רמ"י, פועל סביב השעון על מנת להביא לחתימת ההסכם בהקדם האפשרי שיאפשר את הגדלת היצע הדירות בירושלים ולחיזוקה של עיר הקודש בירת ישראל. אני מברך את 'הדסה' על הרצון והנכונות ויחד בעז"ה נמשיך להביא בשורות בתחום הדיור לעיר".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט: אמר "אני מברך על ההסכם שיאפשר מחד את פיתוח העיר ירושלים ומערכת הבריאות המפוארת שלה, ומאידך את הגדלת היצע הקרקעות לדיור. בשעה שמחירי הדיור בכל רחבי הארץ בירידה יש לפעול לכך שגם בירושלים הבירה המחירים ירדו. רק המשך הגדלת ההיצע בעיר יגרום לכך".

יו"ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק: "רגע חשוב עבור העיר ירושלים ותושביה, רגע חשוב עבור המרכז הרפואי הדסה. לצד הצמיחה של הדסה, בין היתר בהקמת מרכז השיקום החדש והתחדשות בניין האשפוז העגול והוותיק, עושה כאן צוות נפלא לילות כימים, בהמון נשמה וחום עבור המטופלים והמשפחות, להם מגיע תיקון העיוות ההיסטורי שנגרם לנו במשך שנים ארוכות. פיתוח הקרקעות בעין כרם ובהר הצופים הוא צעד משמעותי והכרחי, מובהק בנחיצותו עבור העיר כולה".

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס: "ההסכם יקדם את העיר ירושלים ואת הדסה, לפיתוח תשתיות בתי החולים והרחבת העשייה המחקרית, האקדמית והטיפולית ובצידם - קידום בניית חדר מיון מן המתקדמים ביותר בהדסה הר הצופים. לשמחתנו, בבניית אלפי יחידות הדיור המתוכננות בקרבת בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים, תינתן עדיפות לצוותים רפואיים, ובכך נרחיב את עוצמתה של העיר ושל תמיכתה במדע וברפואה".

נשיאת ארגון נשות הדסה, רודה סמולו: "אני מודה לכל מי שהובילו וקידמו את הרגע הזה, לשר גולדקנופף אשר פעל יחד איתנו ולצוות בישראל ובהדסה בפרט. ברגעים כאלו, אני גאה אפילו יותר להיות נשיאת הארגון ולראות את הכל קורה לנגד עיננו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטירושליםיצחק גולדקנופףהדסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...