סוף לסכסוך: רמ"י תסיים את השמאות, עיריית יהוד תחדש את עבודות הפיתוח בשכונה החדשה

בספטמבר הופסקו עבודות הפיתוח לבניית שכונת גדות במערב העיר בהנחיית ראש העירייה יעלה מקליס, שטענה להפרת התחייבות של רמ"י להקצאת קרקעות כקרקע משלימה. אמש הודיעה מקליס כי הושגו הבנות בין הצדדים, במסגרתן ברמ"י יסיימו את בדיקת השמאי בינואר 24, והעירייה תחדש את עבודות הפיתוח בשכונה וברחבי העיר. ואף יפורסם מכרז נוסף ל-208 דירות במחיר מטרה

שיתוף הכתבה
יעלה מקליס וינקי קוינט (עמי ארליך, יוסי אלטרמן וגיל מגלד)יעלה מקליס וינקי קוינט (עמי ארליך, יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

הסוף למחלוקת בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית יהוד-מונוסון. במסגרת המחלוקת, טענה בספטמבר האחרון ראש עיריית יהוד מונסון, יעלה מקליס, כי רמ"י מפרה את התחייבויותיה לקרקע משלימה בהסכמי הגג, ולכן עצרה העירייה פיתוח של 4,000 דירות בשכונת גדות, ממערב ליהוד. אמש (א') הודיעה מקליס בפוסט בפייסבוק כי שני המוסדות הגיעו להבנות, במסגרתן ברמ"י יסיימו את בדיקת השמאי במהלך ינואר 2024, והעירייה תחדש את עבודות הפיתוח בשכונה החדשה וברחבי העיר. 

על פי הפוסט, ברמ"י התחייבו לסיים את בדיקת השמאי, שמינו לאחרונה, ביחס לתוכנית התחדשות עירונית תמ"ל 2016 - תוכנית ביאקובסקי – קדושי מצרים – הרצל, פינוי-בינוי של 332 יח"ד לטובת 1,150 דירות מלוות מסחר ומבני ושטחי ציבור - במהלך חודש ינואר 2024. "רמ"י הקפיאה מגרש נוסף, של 208 יח"ד בשכונת גדות, לטובת קרקע משלימה עד להשלמת השמאות למתחם הנ"ל ולמתחם התחדשות עירונית 'מוזלים', בנוסף למגרש 305 שהוקפא בעקבות המחלוקת הקודמת. רמ"י התחייבו לתת קרקע משלימה נוספת בעיר, במידה שתידרש"

לגבי שכונת "גדות" שעיריית יהוד עצרה בה את פיתוחה, הודיעה מקליס כי "לאחר שרמ"י תמציא את ההרשאות התקציביות, תחדש העירייה את עבודות הפיתוח בשכונה וברחבי העיר. יפורסם מכרז נוסף של 208 יח"ד במסגרת מחיר מטרה, הכולל שריון 35% מהיחידות לבני העיר הזכאים".

עוד הוסכם לגבי שכונת מגשימים, שמתוכנן בה רובע מגורים של מעל 3,000 יח"ד, ניוד יחידות צפונה והרחבת אזור התעסוקה במזרח העיר. "עבודת הרה-תכנון לניוד יחידות הדיור משטח הפארק לאזור הצפון-מזרחי של השכונה המתוכננת ולשימור הפארק המורחב בין רחוב בן גוריון לשכונה החדשה, תחודש במימון של רמ"י, במסגרתה נדון גם בנושא הכביש הצפוני".

בנוסף סוכם שיינתן מענה לתושבי העיר וזוגות צעירים בשכונת מגשימים: "ניתנה הסכמה לשיווק בחלק הדרומי של השכונה (שאינו רלבנטי לניוד) של 364 יח"ד במסגרת פרויקט ' דירה להשכיר ' ושל 408 יח"ד, במסגרת 'מחיר מטרה'. בשני המכרזים הנ"ל משוריינות יחידות דיור לבני העיר הזכאים".

תוכנית גדות, הנקראת גם תוכנית גני יהודה, היא תוכנית הממוקמת דרומית לסביון (ליישוב גני יהודה שאוחד איתה),מערבית ליהוד, צפונית לדרך 461, להקמת 4,100 יח"ד לצד 300 יח"ד לדיור מוגן, שטחים למבנים ומוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ופארק ציבורי, שטחי מסחר ותעסוקה ודרכים. התכנון המוצע כולל חיבור השכונה ליהוד ולסביון. שטח התוכנית 800 דונם. התוכנית אושרה על ידי הוותמ"ל ב-2018 והמגרשים בה שווקו ב-2021. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכיריעלה מקליסמחיר מטרהרמ"ייהוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...