עיריית יהוד הפסיקה את עבודות הפיתוח לבניית 4,000 יח"ד: "רמ"י מפרה ההתחייבות לקרקע משלימה"

עבודות הפיתוח לבניית שכונת "גדות" במערב העיר הופסקו בהנחיית ראש העירייה יעלה מקליס, שטוענת להפרת הסכם הגג שבו רמ"י התחייבה לטענתה להקצאת 15% מהקרקעות כקרקע משלימה. רמ"י: "עיריית יהוד מפרה את הסכם הגג תקופה ארוכה, מסכלת שיווק של אלפי יחידות דיור מאושרות, וגם פרויקטים של התחדשות תקועים"

שיתוף הכתבה
יעלה מקליס וינקי קוינט (עמי ארליך, יוסי אלטרמן וגיל מגלד) יעלה מקליס וינקי קוינט (עמי ארליך, יוסי אלטרמן וגיל מגלד)

ראש עיריית יהוד מונסון, יעלה מקליס הודיעה אתמול (ד') למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ינקי קוינט כי היא מפסיקה את עבודות הפיתוח בשכונת גדות, הממוקמת ממערב ליהוד ודרומית לסביון, בה נבנות כ-4,000 דירות, וזאת עד לקבלתה של קרקע משלימה. כך עולה ממכתב שנשלח אתמול על ידי מקליס לקוינט. במכתבה טענה מקליס כי "רמ"י לא עומדת בהתחייבויותיה ומעכבת הקצאת קרקע משלימה לטובת קידום פרויקטים של התחדשות עירונית בלב העיר".

לטענת מקליס, "הסכם הגג ההיסטורי עליו חתמתי כולל שתי חטיבות קרקע עיקריות שקודמו במסגרת הותמ"ל: הקרקע של גני יהודה במערב העיר והקרקע של מגשימים במזרח. שתי התוכניות יחד כוללות 7,300 יח"ד וכ-691 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר". לדבריה, "הסיבה העיקרית עליה חתמתי על ההסכם הנה התחייבות המדינה להקצות קרקע משלימה בהיקף של כ-15% מסך הדירות שישווקו לטובת מימוש פרויקטים להתחדשות עירונית במרכז העיר".

לטענתה, "למרות שהמדינה שיווקה חלק משמעותי מיחידות הדיור בשכונה, טרם מומשה ההתחייבות לקבלת קרקע משלימה למימוש פרויקטים ענקיים של התחדשות עירונית במרכז העיר". בין הפרויקטים שהיא מציינת במכתבה – תמל/2016 שמקודמת לדבריה למעלה מעשור עד שאושרה על ידי הותמ"ל וכוללת 1,154 יח"ד בשלושה מתחמים: קדושי מצרים, ביאקובסקי והרצל, לצד 25,000 מ"ר שטחי תעסוקה ו-1,500 שטחי מסחר. "התוכנית קיבלה תוקף באוקטובר 2022 ועד היום, במשך חודשים ארוכים, לא ניתן אישור להקצאת הקרקע המשלימה לטובת הוצאת היתרי בנייה לפרויקט כפי שהתחייבה המדינה.

"כידוע, קבלת קרקע משלימה היא האופציה היחידה שתהפוך את הפרויקטים לכדאיים מבחינה כלכלית ותאפשר ליזמים להוציא אותן לפועל. כראש העיר יהוד מונוסון, המייצגת את האינטרס של התושבים, הנני מודיעה על הפסקת עבודות הפותוח שמבצעת העירייה בשכונת 'גדות', עד להקצאת הקרקע המשלימה לטובת ההתחדשות העירונית בהתאם להסכם".

תוכנית גדות, הנקראת גם תוכנית גני יהודה, היא תוכנית הממוקמת דרומית לסביון (ליישוב גני יהודה שאוחד איתה),מערבית ליהוד, צפונית לדרך 461, להקמת 4,100 יח"ד לצד 300 יח"ד לדיור מוגן, שטחים למבנים ומוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים ופארק ציבורי, שטחי מסחר ותעסוקה ודרכים. התכנון המוצע כולל חיבור השכונה ליהוד ולסביון. שטח התוכנית 800 דונם. התוכנית אושרה על ידי הוותמ"ל ב-2018 והמגרשים בה שווקו ב-2021. 

מרמ"י נמסר בתגובה: "עיריית יהוד מפרה את הסכם הגג תקופה ארוכה. העירייה מסכלת שיווק של אלפי יחידות דיור מאושרות בעיר ומונעת פתרונות דיור מוזל לכלל אזרחי ישראל ככלל ולצעירי העיר יהוד בפרט. כמו כן, גם פרוייקטים להתחדשות עירונית אינם מקודמים ותקועים. רשות מקרקעי ישראל מחויבת לאזרחי ישראל ותמשיך במאמציה להגדלת ההיצע הקרקעות  ולהורדת מחירי הדיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יעלה מקליסינקי קוינטרמ"ייהוד מונסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...