ראש הדשא של השכן: מי עומד מאחורי העסקה היקרה ביותר באוקטובר?

בדיקת מרכז הנדל"ן מעלה כי מי שכנראה רכש במהלך אוקטובר את דירת הפנטהאוז במרכז תל אביב עבור 23 מיליון שקל, הוא לא אחר מטייקון הצעצועים הקנדי, רונן הררי, שאחראי בין היתר למותג מפרץ ההרפתקאות וללהיטים כגון "בקוגן", "אייר-הוגס" וגם "ראש דשא". העו"ד המייצג סירב להתייחס

שיתוף הכתבה
"ראש דשא" על רקע הבניין שבו נערכה העסקה (אתר VTLV תל אביב, שאטרסטוק)"ראש דשא" על רקע הבניין שבו נערכה העסקה (אתר VTLV תל אביב, שאטרסטוק)

בשבוע שעבר דיווחנו כאן על עסקת הנדל"ן היקרה ביותר שנחתמה בשוק בחודש אוקטובר, לרכישת פנטהאוז ברחוב מזא"ה 12 בלב תל אביב. מדובר בפנטהאוז בן 4 חדרים שנמכר ב-22.91 מיליון שקל (5.86 מיליון דולר). מבדיקה שערך " מרכז הנדל"ן " לנסח הטאבו של הנכס עולה כי מי שבסבירות גבוהה עומד מאחורי הרכישה הוא רונן הררי, מיליארדר וטייקון צעצועים, שעל אף שמו הישראלי, נולד וחי כל חייו בקנדה.

כפי שפורסם, העסקה החריגה נחתמה ב-9 באוקטובר, יומיים לאחר אירועי "השבת השחורה". עו"ד אלון וולנר ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות' אשר ייצג את הרוכש בעסקה, מסר לפניית מרכז הנדל"ן כי: "לא נוכל למסור עוד פרטים. לא נתייחס מעבר למה שפורסם", והררי עצמו לא הגיב לפנייתנו עד מועד פרסום הידיעה. עם זאת למרכז הנדל"ן נודע כי הררי שהה בסמוך לחתימת העסקה בישראל ואף התראיין לפודקאסט "30 דקות או פחות", בהנחיית עיתונאי הטכנולוגיה אביב פרנקל. עוד נודע כי העסקה בוצעה בדולרים.

הררי (53) הקים בשנות התשעים את ספין מאסטר, אימפריית הצעצועים ומדיה ששווה היום יותר מארבעה מיליארד דולר ונסחרת בבורסה של טורונטו. בין היתר אחראית החברה על מותג "מפרץ ההרפתקאות",   הכולל סדרת אנימציה, צעצועים וסרט שיצא לאחרונה, וכן על צעצועי "בקוגן", Hatchimals (ביצה בוקעת) ו-Air Hogs (מותג רכב פעלולים עם שלט).  בדירוג פורבס 22 הונו הוערך ב-1.1 מליארד דולר. החברה הונפקה ב-2015 ומעסיקה כ-1,600 עובדים ומשרדיה באוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה ובעוד כ-12 מדינות.

כפי שחשף הררי בשיחה עם פרנקל, את תחילת הצלחתו הוא חייב לישראל. לדבריו, במהלך שנות ה-90 הראתה לו אמו, ישראלית לשעבר, כתבה מידיעות אחרונות על תופעת "ראשי הדשא" שהיתה אז להיט בישראל. הררי, שהבין כי אין סימן רשום על הקונספט, חבר לשני שותפים נוספים אשר הביאו את בשורת ה"ראש דשא" לצפון אמריקה. לאחר השקעה ראשונית של 10,000 דולר, נרשמו בשנתו הראשונה של המוצר מכירות בהיקף של מיליארד וחצי דולר בארצות הברית וקנדה.

את המוכרים בעסקה ייצג עו"ד צבי דורות ממשרד הרטבי בורנשטיין בסון ושות'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'משרד ברנע, ג'פה, לנדה עורכי דיןעסקאות יוקרהרונן הררי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...