אוקטובר השחור: 930 דירות חדשות בלבד נמכרו, צניחה של 80% במכירות בדרום

כך עולה מנתוני עסקאות נדל"ן בדירות חדשות שפרסמה היום (ה') הלמ"ס. מספר הדירות הלא מכורות גבוה מ-62 אלף, ככל הנראה הנתון הגבוה אי פעם. למעלה ממחציתן במחוזות תל אביב והמרכז

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה במרכז רמת השרון (עיריית רמת השרון)בנייה חדשה במרכז רמת השרון (עיריית רמת השרון)

930 דירות חדשות בלבד נרכשו במהלך חודש אוקטובר, כך עולה מנתוני עסקאות הנדל"ן בדירות חדשות שפרסמה היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). המדובר בירידה של 59.2% בהיקף העסקאות לעומת ספטמבר 2023, המוסברת כמובן בארועי חרבות ברזל. עוד עולה כי בסוף אוקטובר 2023 מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה עמד על כ-62,150 דירות, ככל הנראה הנתון הגבוה בכל הזמנים.

בחלוקה גיאוגרפית, היתה כמות העסקאות שנערכה במחוז תל אביב במהלך החודש הגבוהה ביותר, ועמדה על 247. במחוז המרכז היתה כמות העסקאות השניה בגובהה – 178, ובמחוז ירושלים נערכו 142 עסקאות. במחוז הדרום שבחודשים האחרונים הוביל את היקפי העסקאות, נרכשו במהלך אוקטובר 124 דירות חדשות בלבד – צניחה של כ-80% בהיקפי העסקאות לעומת כ-600 דירות שנרכשו במחוז בספטמבר, שהיה כזכור חודש של חגים. ביחס לחודש אוגוסט שבו נרכשו כ-1,000 דירות במחוז מדובר בצניחה של כ-88% בהיקפי הרכישות.

בחלוקה גיאוגרפית של היצע הדירות בסוף החודש, במחוז תל אביב קיים ההיצע הרב ביותר של דירות לא מכורות, שמספרן עומד על כ-18.8 אלף. במחוז המרכז 15.9 אלף דירות לא מכורות. בסך הכל, יותר ממחצית מהדירות שנותרו למכירה התרכזו במחוזות תל אביב (30.2%) והמרכז (25.5%).

את התמונה משלימים מחוז הדרום עם 9.7 אלף דירות לא מכורות, במחוז ירושלים 6.7 אלף דירות, במחוז חיפה 4.5 אלף, במחוז הצפון 4.1 אלף ובאזור יהודה ושומרון כ-2,500 דירות לא מכורות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירות חדשותהיצע הדירותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...