3 חודשים לאחר שמונו - היו"רים החדשים של ועדות הערר עדיין לא החלו בתפקיד

בספטמבר הסכימו שרי הפנים והמשפטים על מינוי 4 יושבי ראש חדשים לוועדות הערר המחוזיות, אך הם טרם החלו לעבוד והעומס על הוועדות מתגבר. לפי מטה התכנון, הסיבה היא עומס על הלשכה המשפטית של משרד הפנים, שבאחריותה לגבש את הסדרי ניגוד העניינים של הארבעה, אך עמוסה במשימות הקשורות במלחמה ובמפונים

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

שלושה חודשים לאחר ששרי הפנים והמשפטים סיכמו על מינויים של ארבעה יושבי ראש חדשים לוועדות הערר המחוזיות, הארבעה עדיין לא החלו בעבודתם. כתוצאה מכך העומס על ועדות הערר, הפועלות בכח אדם חסר, מתגבר, והליכי הרישוי מתמשכים. כך עולה ממידע שהגיע לידי " מרכז הנדל"ן ". הסיבה לעיכוב, לפי מטה התכנון הממונה על עבודת הוועדות, היא עומס על הלשכה המשפטית של משרד הפנים, שבאחריותה לגבש את הסדרי ניגוד העניינים של הארבעה.

במהלך חודש ספטמבר האחרון הסכימו שר הפנים משה ארבל ושר המשפטים יריב לוין, על מינוי ארבעה יושבי ראש חדשים לוועדות ערר במחוזות ירושלים, מרכז, תל אביב וחיפה. הארבעה הם עו"ד יפעת בן אריה שטיינברג שנבחרה ליו"ר וועדת הערר המחוזית תל אביב, עו"ד דפנה תמיר לוועדת הערר המחוזית ירושלים, עו"ד יוני שוורץ לוועדת הערר המחוזית מרכז וברק שוורץ לוועדת הערר המחוזית חיפה. במטה התכנון ציינו אז כי השיבוצים למחוזות אינם סופיים, ועשויים להשתנות בהתאם לאילוצי ניגודי עניינים.

ההחלטה אודות המינוי התקבלה במהלך תקופת החגים, אשר הסתיימה בטבח ה-7 באוקטובר שהוביל לפריצתה של מלחמת חרבות ברזל. במטה התכנון מסבירים כי לכל אחד מארבעת יושבי הראש המיועדים, אשר עבד כעורך דין מקרקעין בשוק הפרטי בטרם מונה לתפקיד, יש לערוך הסדר ניגוד עניינים, הליך מורכב שנעשה על ידי המחלקה המשפטית של משרד הפנים. אלא שפרוץ המלחמה הביא לעומס רב על המחלקה, בשל משימות הקשורות לתקופת המלחמה והמפונים, וכך התעכבה הכנת הסדרי ניגודי העניינים של הארבעה.

יש לציין כי גם בעצם קבלת ההחלטה על המינויים חל עיכוב, וזו נעשתה קרוב לשלושה חודשים לאחר ששורה של יושבי ראש ותיקים השלימו את כהונתם, בסוף חודש יוני האחרון. בין הפורשים היו עו"ד תמר עיני ורדון ממחוז ת"א, עו"ד בני זלמנוביץ' ממחוז ירושלים, ועו"ד יריב אבן חיים ממחוז מרכז. כעת העיכוב בהסדרת ניגודי העניינים מביא לעבודת ועדות הערר בכח אדם חסר לאורך תקופה של קרוב לחצי שנה.

ועדות הערר המחוזיות דנות בארבעה נושאים מרכזיים מתוקף חוק התכנון והבניה : תכנון, רישוי, פיצויים והיטלי השבחה , וסמכויותיהן של הוועדות מפורטות בחוק. העררים המוגשים לוועדות אלו הינם עררים על החלטה, או אי החלטה של הוועדה המקומית. בכל מחוז קיימת לכל הפחות ועדה אחת העוסקת בתכנון ורישוי וועדה העוסקת בפיצויים והיטלי השבחה .

מלבד העיכוב במינוי היו"רים, חל עיכוב משמעותי גם במינוי חבר חדש בוועדת הערר של מחוז תל אביב, המתמחה בעררים על החלטות הוועדה המקומית תל אביב-יפו. לפני למעלה משנה פרש חבר ועדת הערר, אדריכל מיכאל גופר, שישב בהרכב שדן בעררים על הוועדה המקומית תל אביב-יפו ולאחרונה מונתה מחליפתו, האדריכלית אנדה בר, שגם היא מיועדת לשבת בעררים של ועדה מקומית זו. אלא שגם במקרה זה, על אף המינוי, האדריכלית בר טרם החלה בתפקידה בפועל.

לגבי מקרה זה, מטה התכנון מסר כי הליך המינוי הושלם, כולל חתימה על חוזה העסקה, ותחילת העבודה בפועל תיעשה בהתאם לאילוצי הלו"ז של בר.

ממטה התכנון הלאומי נמסר: "תחילת עבודתם של יושבי ראש ועדות ערר החדשים היא בכפוף להסכמי ניגודי עניינים שנחתמים בימים אלה. הם צפויים להתחיל את עבודתם בזמן הקרוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדות עררשר המשפטיםשר הפניםהליכי רישוי ותכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...