רמ"י פרסמה מכרז לבניית 40 יח"ד במחיר מטרה ביישוב נופית שבגליל

המגרשים המשווקים מיועדים למגורים בבנייה רוויה כחלק מתוכנית ההרחבה של היישוב, שאושרה ב-2018 אחרי התנגדויות רבות שטענו לפגיעה בישוב הקהילתי המונה 2,500 תושבים. התוכנית כוללת סה"כ 206 דירות ו-4,200 מ"ר למסחר

שיתוף הכתבה
היישוב נופית במועצה האזורית זבולון (אחד מיני רבים, ויקימדיה, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%94_%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA.png) היישוב נופית במועצה האזורית זבולון (אחד מיני רבים, ויקימדיה, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%94_%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%AA.png)

 

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה השבוע (ב') מכרז ליזמים וקבלנים לבניית 40 יחידות דיור במסלול "מחיר מטרה" במתחם אחד, בישוב נופית שבמועצה האזורית זבולון בגליל התחתון. המכרז ייפתח ב-25.12. 

המגרשים המשווקים במכרז זה מיועדים למגורים בבנייה רוויה כחלק מתוכנית ההרחבה של היישוב, הממוקמת בשכונה הדרומית ובמרכזו של הישוב, ומתפרשת על שטח של 758 דונם. התוכנית כוללת סה"כ 206 יח"ד למגורים, מתוכן 20 יח"ד לדיור לבעלי מוגבלויות, בצפיפות ממוצעת של 4.1 יח"ד לדונם, 196 יח"ד למגורים בשכונה הדרומית, ו-10 יח"ד בשכונת המגורים במרכז הישוב. תוכנית ההרחבה מציעה תמהיל בינוי מגוון המתאים לזוגות צעירים, משפחות ובינוי מונגש עבור אוכלוסייה בוגרת. 

עוד כוללת ההרחבה 4,470 מ"ר למוסדות ומבני ציבור, 4,193 מ"ר למסחר ומשרדים, 2,250 מ"ר לתעסוקה, 3 דונם לתיירות ונופש, וכן שטחים ציבוריים פתוחים נרחבים.

תוכנית ההרחבה של נופית אושרה בשנת 2018, כאשר בחודשים שקדמו לאישור הוגשו לה עשרות התנגדויות מטעם המועצה האזורית זבולון, ועד הישוב ותושבי המקום. בין היתר נטען אז כי תוספת היח"ד המשמעותית המוצעת בישוב הקהילתי המונה 2,500 תושבים, נוצר "כדי למקסם את ערך הקרקע", ומייצרת "פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במרקם היישוב וצביונו". התנגדות נוספת חידדה כי "לא יעלה על הדעת שתוקם שכונה שחלק לא מבוטל ממנה יאוכלס על ידי מיעוט ערבי. ההתנגדות בעניין זה היא לשכונה נפרדת", ואחרת טענה כי "ההרחבה תביא ליצירת הבדלים מעמדיים שיסכנו את המרקם החברתי ביישוב, ותפגע בצביונו". 

בדיון שנערך באותה שנה בוועדת המשנה להתנגדויות חיפה, נאמר כי "הרצון לשמור על הקהילה ההומוגנית של נופית אינו עולה בקנה אחד עם השינויים הדמוגרפיים שהיישוב עובר, כמו כל יישוב שמתבגר ומזדקן", וכן כי "התוכנית איננה עוסקת בזהות רוכשי הדירות ולא מייעדים את התוכנית לציבור כזה או אחר. תפקיד התוכנית הוא לייעד שטח לפיתוח, מבלי לקבוע כי הבנייה מיועדת לגורם כזה או אחר. הועדה המחוזית אינה משווקת קרקעות ואינה עוסקת בקביעה, או בהגבלת הגורמים שירכשו נכסים במקום".

מאז שווקו כבר שני פרויקטים למגורים ביישוב. מנהל מרחב חיפה ברמ"י, עו"ד אילן דגני, מסביר כי "בשיחות שהיו עם ראש המועצה המקומית זבולון, הוא חשב שיהיה נכון לשווק את המגרשים האחרונים למגורים במתכונת של מחיר מטרה, כדי שחלק מהיח"ד יוכלו ללכת להגרלות לטובת בני המקום. זו גם תהיה מנת השיווק האחרונה במקום המיועדת למגורים, והשיווק ה-3 בנופית. היה שיווק ראשון של צמודי קרקע לפני שנתיים, ויש עכשיו שיווק של עוד מספר יח"ד שמיועדות לאנשים עם מוגבלויות, הכל מאותה התוכנית". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר מטרהרמ"ינופית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...