תקנות הפטור מהיתר להקמת ממ"דים הורחבו גם למבני ציבור בהם מבני דת, מרפאות ותחנות משטרה

זאת בהמשך לפטור שכבר ניתן עבור מבני חינוך. ראש מטה התכנון: "תקנות חשובות שיצילו חיים ויחולו על רוב המבנים הקיימים כיום בישראל".  אתמול אישרה הממשלה סופית את תוכנית המתאר הארצית למיגון תמ"א 40א/1/1

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן (אביגיל מתתוב)יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן (אביגיל מתתוב)

הממשלה אישרה אתמול (ג') סופית את תוכנית המתאר הארצית למיגון תמ"א 40א/1/1 המאפשרת להקים מרחבים מוגנים בסטייה מהוראות תוכנית בנושאי קווי בניין, תכסית, מרווח בין בניינים וגובה, ככל שההוראות שנקבעו בתוכניות אינן מאפשרות בניית ממ"ד ליחידת הדיור הקיימת או למבנה הציבור הקיים.

מדובר בתיקון לתמ"א קודמת שחלה רק על אזור הצפון, שמטרתה לאפשר את בנייתם של ממ"דים כזכות מוקנית ללא צורך בהליך של הקלה. כעת מרחיב התיקון את תחולתה לכל שטח מדינת ישראל.

בישיבת המועצה הארצית שהתקיימה ביום ה' בשבוע שעבר, נערך דיון בנושא, שבסופו הוחלט להעביר את ההחלטות בנושא התמ"א לאישור הממשלה. בהחלטה נכתב כי אישור התמ"א ירחיב את האפשרות להשתמש במסלולים נוספים להקמת ממ"דים, המחריגים מתוכם בינוי הדורש הליך של הקלה. בין המסלולים הנוגעים לדבר, שהוצגו בפני המועצה: פטור מהיתר לממ"דים ליח"ד בבנייה נמוכה או ליחידת דיור צמודת קרקע, פטור מהיתר למרחבים מוגנים של מוסדות חינוך, פטור מהיתר למרחבים מוגנים עבור מוסדות ציבור, וההליך הקיים כבר - רישוי בדרך מקוצרת עבור הוספת ממ"ד או עמודת ממ"דים למבנה עד גובה 29 מטר.

פטור מהיתר גם עבור מבני ציבור

במקביל, אישרה אתמול המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות נתן אלנתן, את הרחבתן של תקנות הפטור מהיתר להקמת ממ"דים, גם עבור מבני ציבור ובהם מבני דת, מתנ"סים, מרפאות, תחנות משטרה ומגן דוד אדום, ומשרדי רשויות מקומיות. זאת, בהמשך לפטור זהה שניתן כבר למבני חינוך, הנמצא כבר לקראת חתימת שר הפנים.

התקנות קובעות כי על מגרש המיועד לשימושים ציבוריים אפשר יהיה לבנות מרחב מוגן למבנה ציבור קיים בפטור מהיתר בנייה, בהתאם למגבלות שדורשות כי המבנה יהיה בגובה של עד 2 קומות, ושטח המרחב המוגן יהיה עד 30 מ"ר נטו. כעת, עם אישור התקנות להליך פטור מהיתר למיגון מבני ציבור, יהיה ניתן להקים מרחבים ממוגנים במבני ציבורי בסטייה מקווי בניין שנקבעו למגרש. 

ראש מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן, אמר היום כי "בתוך חודש בלבד ולאור מצב החירום בו אנו נמצאים, הצלחנו לאשר תקנות שיאפשרו הקמת ממ"דים בהליך מפטור מהיתר למבני מגורים, מבני חינוך וכעת גם למבני ציבור. מדובר בתקנות חשובות שיצילו חיים ויחולו על רוב המבנים הקיימים כיום בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דחרבות ברזלהמועצה הארצית לתכנון ובנייהנתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...