יקודם תיקון שיאפשר לקצר הליכים להקמת מתחמי מגורים למפוני העוטף

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת החליטה לקדם תיקון לחוק התכנון והבנייה שיאפשר להגמיש הליכים לשיקום היישובים שנפגעו. יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "מחויבים להסיר את כל החסמים המעכבים את שיקום יישובי חבל התקומה". לדבריו, "מצפים שניתן יד חופשית, אבל לא נרצה להישאר אח"כ עם פילים לבנים"

שיתוף הכתבה
הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת (דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)הדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת (דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

בדיון שנערך הבוקר (ד') בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר, הוחלט לקדם תיקון לחוק התכנון והבניה שיאפשר להגמיש ולקצר את ההליכים להקמת מתחמי מגורים למפוני העוטף. "נדרוש לוודא האצת הליכים גם בביצוע, לא מספיק להאיץ רק תכנון. אנו מחויבים להסיר את כל החסמים המעכבים את שיקום יישובי חבל התקומה", הדגיש ח"כ אשר. 

ראש מנהלת "תקומה" תא"ל במיל משה אדרי, הציג בדיון את החזון של המנהלת והסביר כי הרגולציה, הכללים והחוקים הקיימים היום לא מאפשרים את קידום חבל התקומה. "אנחנו חייבים מענים מאוד מאוד ייחודיים - ׳מסלולים ירוקים׳. ללא פתרונות ייחודיים, לא נעמוד בלוחות הזמנים שאנחנו שואפים אליהם. אני פונה לכל גורם מדינתי שאחראי ובעל סמכות, לסייע בהסרת מגבלות וחסמים".

עיקרי חזון מנהלת תקומה, לפי אדרי, הם "יישוב מחדש של כל הקהילות, חידוש והרחבת היישובים בדגש על שגשוג חבל הארץ כאזור חיוני, פורח ואטרקטיבי לתושבי החבל ומדינת ישראל". לדבריו המנהלת סיימה לקיים שולחנות עגולים עם 15 ישובים צמודי גדר מתוך 24 סה"כ. "נדון היום בעוד 3 ישובים, ועד סוף השבוע נשאף לסיים את הדיונים לגבי השאר.

"הרשויות והמועצות לנגד עינינו, ולא נדחק בתושבים לקבל החלטות מהירות. אני מוכן לחתום היום ולקדם את כל התקציבים. אני עומד כנציג מדינה, כדי לבנות ולבסס את האמון מחדש. אין למפונים אמון ואנחנו צריכים לבנות את האמון מחדש עם הקהילות". אדרי ציין לשבח את המנהיגות המקומית של יישובי העוטף ואת שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אשר, הדגיש בפני הנוכחים כי אין בכוונת הכנסת לאפשר יד חופשית לחלוטין  וכי יש להקפיד ולוודא שהדברים נעשים כמו שצריך. "מצפים מאיתנו לשים בצד את חוקי התכנון והבנייה ולתת יד חופשית, אבל לא נרצה להישאר אחר כך עם פילים לבנים. חשוב לנו כוועדה לקבל את התוכנית הכוללת, לוודא שיש הקלות ויישום גם בביצוע".

אשר הדגיש כי הוועדה תקדם את הצעת החוק באופן מהיר לטובת תושבי העוטף, ואמר כי היא "מחויבת לעשות הכל כדי להסיר את כל החסמים המעכבים את שיקום יישובי חבל התקומה. הבאנו את החוק הזה בהליך מאוד מהיר ונביא אותו בהקדם לאישור סופי במליאת הכנסת", הבטיח.

מנכ"ל מנהל התכנון , רפי אלמליח, הסביר בדיון כי הכוונה היא לתכנן את המתחמים הזמניים לטווח ארוך. "לא נרצה לזרוק כספי ציבור לחינם וכבר נתכנן לעתיד. גם אם הבינוי לא ישמש את אותה אוכלוסייה, המתחם ישמש בעתיד אוכלוסייה אחרת. מדובר באזור שנרצה לראות אותו מתפתח ומתעצם ונמשוך לשם תושבים נוספים. אנחנו מדברים באופן כללי על חיזוק הפריפריה".


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק התכנון והבנייהועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתעוטף עזהיעקב אשרחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...