אושר: ענף השיפוצים יוכל להעסיק עובדים זרים - 4,000 יגיעו בשלב הראשון

בעקבות דיונים בוועדה לעובדים זרים בכנסת, רשות האוכלוסין וההגירה התירה לקבלני שיפוצים להעסיק עובדים זרים, בשל המחסור בידיים עובדות בעקבות המלחמה. בשלב הראשון יוקצו 4,000 עובדים ישירות לענף השיפוצים

שיתוף הכתבה
ח"כ אריאל רביבו (באדיבות המצולם)ח"כ אריאל רביבו (באדיבות המצולם)

לאחר מספר דיונים בוועדה לעובדים זרים בכנסת בראשות  ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, התירה אתמול (ב') רשות האוכלוסין וההגירה לקבלני השיפוצים להעסיק עובדים זרים, וזאת בעקבות מחסור חמור בידיים עובדות עקב היעדר העובדים הפלסטינים שאינם מורשים להגיע לעבודתם בזמן המלחמה. על פי הנוהל הקיים, עובדים זרים בענף הבנייה מוקצים רק לעבודות רטובות: טפסנות, ברזלנות, רצפות וכדומה. 

בפעימה הראשונה, למעלה מ-4,000 עובדים יוקצו ישירות לענף השיפוצים ולקבלנים הקטנים ברישיון קבלן. מדובר ב-40% מתוך 10,000 עובדים זרים שאושר לאחרונה להביא בהליך מהיר, שלא במסגרת ההסכמים הבילטרליים.  אלו צפויים להגיע בתוך חודשיים. המתווה בתוקף בינתיים ל-90 ימים. האישור מגיע בין היתר בשל הצורך לשפץ את הבתים שנפגעו בעוטף עזה.

כמו כן, בהתאחדות קבלני השיפוצים הוחלט בהתאמה על פתיחתו של "בנק" עובדים ישראלים לצורך השמה ועזרה לחברי הההתאחדות, במחשבה לתת את המענה המיידי ככל שניתן בעזה לקבלני השיפוצים.

יו"ר הועדה המיוחדת לעובדים זרים, ח"כ אליהו רביבו, הסביר כי "קבלני השיפוצים העסיקו פלסטינים טרם המלחמה, וכיום בעקבות המצב הביטחוני ובעקבות חששות האזרחים בטווח הארוך, החלטתי שיש להחליף את העובדים הפלסטינים בעובדים זרים ולאפשר צינור חמצן לקבלני השיפוצים, המהווים נדבך חשוב בשוק הבנייה בישראל. מה שהיה הוא לא מה שיהיה". 

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "אני מודה לח"כ רביבו שהבין את מצוקת הענף ופעל ביתר שאת לקידום נושא העובדים הזרים לענף לראשונה. ענף השיפוצים חייב את עזרת מדינת ישראל בתקופה מאתגרת זו בכדי לעבור אותה ולהשאיר את הענף החשוב שלנו עם הראש מעל המים. ללא עזרתה של המדינה עכשיו ובהמשך הדרך, לא נוכל לתת את המענה הראוי לשיפוץ האזורים הנפגעים בעוטף, בדרום וגם במרכז ביום שלאחר המלחמה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן סיבקבלני השיפוציםשיפוציםעובדים זריםהתאחדות קבלני השיפוציםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...