דיסקונט: "הסתברות של 100% להורדת ריבית ב-3 החודשים הקרובים"

מניתוח המדד שפרסמה כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט, עולה כי הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל עולה מאוד. "מדד אוקטובר, בשילוב עם התחזקות השקל, מעלים את הסיכוי להורדת הריבית ב-25 נקודות בסיס ב-3 החודשים הקרובים"

שיתוף הכתבה
נגיד בנק ישראל אמיר ירון (מארק ליימן, לע"מ)נגיד בנק ישראל אמיר ירון (מארק ליימן, לע"מ)

מניתוח שפרסמה אתמול (ד') נירה שמיר, כלכלנית ראשית בבנק דיסקונט, למדד אוקטובר,  עולה כי הריבית צפויה לרדת בשלושת החודשים הקרובים. "מדד אוקטובר, בשילוב עם ההתחזקות המרשימה של השקל בתקופה האחרונה, מעלים את הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל . לפי שוק החוזים, קיימת הסתברות של 100% להורדת ריבית במהלך 3 החודשים הקרובים ב-25 נקודת בסיס, והורדה נוספת של 25 נקודות בסיס עד ההודעה של ראשית אפריל", הכתב בניתוח.

לפי הפרשנות של שמיר, מדד אוקטובר עלה ב-0.5%, בהתאם לתחזית המוקדמת, האינפלציה מוסיפה להאט וכך גם אינפלציית הליבה. להערכתה, עולה הסיכוי להורדת ריבית בנק ישראל , אם לא בהחלטה הקרובה, ב-27 בנובמר, אז ב-1 בינואר. לדבריה,"האינפלציה ואינפלציית הליבה מאטות ל-3.7% (מ-3.8%)".

 "סעיף הדיור ירד ב-0.4% (לעומת צפי לעלייה). כאשר מדד שירותי דירות בבעלות הדיירים ירד ב-0.3%, והקצב השנתי מוסיף ומתמתן - ל-4.9%, לעומת 5.5% בספטמבר, וסעיף חינוך, תרבות ובידור, גם הוא הפתיע מטה".

"עם זאת, מספר סעיפים הפתיעו מעלה, הבולט שבהם סעיף המזון שעלה ב-0.9%, וכן - תחבורה ותקשורת", טוענת שמיר. "מנגד, נזכיר, כי מדד אוקטובר הציב בפני הלמ"ס לא מעט אתגרים באשר למספר סעיפים, בהם נמדדה פעילות נמוכה מאד, כולל טיסות לחו"ל, מסיבות ונופש".

עם זאת שמיר מסייגת ואומרת כי עד הודעת הריבית, יפורסמו בשבוע הבא נתונים על שוק העבודה באוקטובר (משרות פנויות וסקר כוח אדם),"שהינם בעלי חשיבות גבוהה, והמדד המשולב למצב המשק. זאת, בנוסף, כמובן, למגמות בשווקים, עם דגש על שוק המט"ח".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הריבית במשקלמ"סבנק ישראלמדדדיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...