"שר התחבורה הקצה 320 מיליון שקל להכנסת הרכבת לתוך דימונה"

כך הצהיר ראש העיר, בני ביטון, בריאיון למרכז הנדל"ן – יממה בלבד שמבקר המדינה הצביע על חוסר יעילותו של הקו • "בעוד 5-4 שנים תצא רכבת מדימונה בכל שעה"

שיתוף הכתבה
בני ביטוןבני ביטון

האם דימונה בדרך לזכות סוף-סוף בקו רכבת יעיל ונגיש? בריאיון למרכז הנדל"ן אמר היום (ה') ראש העיר, בני ביטון, כי בחודש הבא תובא לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית להזזת תחנת הרכבת של העיר אל תוך העיר עצמה. "שר התחבורה ישראל כץ ומשרד האוצר הקצו 320 מיליון שקל לטובת התוכנית", הצהיר ביטון.

כידוע, תחנת הרכבת העירונית נמצאת כיום מחוץ לעיר, מה שפוגע הקשות ביעילות הקו ובכדאיות השימוש בו מבחינת התושבים המקומיים. גם מבקר המדינה נדרש לכך, בדו"ח על מצב התחבורה הציבורית בישראל שפורסם אתמול, ואמר כי התפוסה ברכבת לדימונה היא כ-7 אנשים בממוצע, בקרון של 167 מושבים.

"נוסע המעוניין להגיע באמצעות הרכבת מדימונה לבאר שבע, צריך לנסוע מדימונה לתחנת הרכבת ברכב פרטי או באוטובוס", הציג המבקר בדו"ח את האבסורד, והמשיך: "זמן הנסיעה מדימונה לבאר שבע ברכבת ארוך מזמן הנסיעה באוטובוס, ותדירות הקו נמוכה יותר". עוד צוין בדו"ח כי כבר ב-2016 המליצה רכבת ישראל על הפסקת השירות בקו לדימונה – מהלך שיחסוך לה כ-10 מיליון שקל בשנה.

אחד הפתרונות המוצעים להצלת הקו ההולך ודועך הוא הכנסת תחנת הרכבת אל העיר עצמה, דבר שיהפוך אותה לנגישה יותר. על כך בדיוק מדבר ראש העיר: "אני מכהן כבר שש שנים כראש עיריית דימונה, ומהיום הראשון אמרתי שצריך להכניס את התחנה לפאתי דימונה", הוא אומר. "הרי נסיעה לתחנת הרכבת עם מונית, מהעיר עצמה, יקרה יותר מכרטיס הנסיעה ברכבת לתל אביב. הרכבת מגיעה בסך הכול שלוש פעמים ביום, ואוטובוסים לבאר שבע יוצאים כל 20 דקות, עם 100 איש בערך".

בשל כך, אומר ביטון, הוא נאבק במשך כל שנות כהונתו לשינוי המצב – וכעת נראה כי המאבק הזה נושא פרי. "דפקתי על השולחן, עם שר התחבורה, ודרשתי שינוי. אני מעריך כי בעוד 5-4 שנים תצא רכבת מדימונה בכל שעה, ואנחנו נאסוף את תושבי באר שבע בדרך לתל אביב. סוף סוף תהיה תחבורה נורמלית בעיר, עם מרכז תחבורתי שיכלול תחנת רכבת, תחנת אוטובוס ותחנת מוניות, ובתכנון גם מתחם לתעסוקה איכותית".
 
באשר להשקעה בדרום, אומר ראש עיריית דימונה: "אני לא צריך לבכות על המצב, ואני חושב שגם כל הנגב לא צריך לבכות, עם כל מה שקיבלנו בחמש-שש השנים האחרונות מממשלת ישראל. אחרי זה שואלים אותי למה 45-44 אחוז מהתושבים בעיר מצביעים לליכוד. תבוא לדימונה, תראה את הפריחה, תראה את השגשוג".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית דימונהבני ביטוןישראל כ"ץהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...