משבר כח האדם: 1,300 עובדי בנייה ממולדובה יגיעו לישראל בתוך שבועות

לאחר דיונים מול גורמי ממשלה בכירים במולדובה, חתמה משלחת של רשות האוכלוסין וההגירה על הסכם להבאת פועלים משם בהקדם. בנוסף הרשות טוענת כי מתנהל תהליך החזרה של עובדים שעבדו בעבר בישראל וכי הפוטנציאל הוא ל-6,000 עובדים למספר ענפים

שיתוף הכתבה
פועל בניין בחריש (שאטרסטוק) פועל בניין בחריש (שאטרסטוק)

1,300 עובדי בנייה ממולדובה בדרכם לישראל. אתמול (ב'),לאחר יום אינטנסיבי של דיונים מול גורמי ממשלה בכירים במולדובה, משלחת רשות האוכלוסין וההגירה חתמה על הסכם לפיו קבוצה ראשונה של כ-1,300 עובדים בענף הבנייה תגיע מהמדינה המזרח אירופית בתוך שבועות בודדים.

הדיונים נסבו סביב הרחבת גיוס עובדים לענף הבנייה, גיבוש תוכנית לפתיחת 6 מחזורי גיוס נוספים במולדובה, כניסת העובדים שעבדו בעבר בישראל בהליך מזורז, וקידום שיתופי פעולה לגיוס עובדים בענפים אחרים. רשות האוכלוסין וההגירה מסבירה כי היא נמצאת נמצאת בתהליך החזרה של עובדים שעבדו בעבר בישראל, ולהערכתם מדובר בפוטנציאל של כ-6,000 עובדים, בנוסף לקבוצה שצפויה להיכנס בקרוב. בין שתי המדינות ישנו שיתוף פעולה נרחב. יש לציין כי מדובר בעובדים לא רק מענף הבנייה, אלא מענפים נוספים בהם יש משבר כח אדם. 

המחסור בכח אדם בענף, בין היתר בשל חזרה של חלק מהעובדים הזרים לביתם והפסקת כניסת עובדים מעזה, הביא לזינוק של 20% בשכר העובדים הזרים ואתרי בנייה רבים עדיין סגורים בשל העדר כח אדם. מולדובה לצד סין היא המדינה שמספקת את מרבית העובדים לענף. בעקבות המלחמה נגרעו כ-3,000 עובדים שיצאו לחופשת מולדת במולדובה. מפתיחת המלחמה נגרעו כ-100 אלף פועלים פלסטינים.

החודש אישרה הממשלה הגדלה של מכסת הפועלים הזרים לענף ב-20 אלף, ממכסה של 30 אלף לפני המלחמה לרמה של 50 אלף, זאת לצד הגדלה של 3,000 פועלים המועסקים בחברות ביצוע זרות בישראל, שמספרם הכולל יעלה כעת מ-12 ל-15 אלף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתר בנייהפועלי בנייןרשות האוכלוסין וההגירהעובדים זריםענף הבנייהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...