"חובות של 2.9 מיליארד דולר": WeWork הגישה בקשה לפשיטת רגל לבית המשפט בניו ג’רזי

ענקית חללי העבודה שבשיאה הוערכה ב-47 מיליארד דולר, מבקשת הגנה מפני נושים, אחרי שדווח שהיא מתמודדת עם הפסדים גדולים וחובותיה הגיעו עד ל-2.9 מיליארד שקל. עם זאת החברה הודיעה כי חללי המשרדים יישארו פתוחים, והיא תמשיך לספק שירותים למנוייה. WeWork ישראל: "לא מושפעים ממצבה של החברה האמריקאית"

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

חברת WeWork, שהוקמה על ידי הישראלי אדם נוימן, הגישה הבוקר (ג') בקשה לפשיטת רגל בהליך הגנה מפני נושים (צ'אפטר 11) לבית המשפט בניו ג'רזי, ארה"ב. ההודעה הגיעה אחרי הנפילה של המיזם שהוערך בעבר בשווי שיא של כ-47 מיליארד דולרים. 

בשבוע שעבר דווח כי החברה לא עמדה בתשלומים למחזיקי איגרות החוב שהיו מיועדים ל-2 באוקטובר וחובותיה הגיעו ל-2.9 מיליארד דולר. נציין כי WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא אשר אינה מושפעת משפטית או כלכלית כלל ממצבה של החברה האמריקאית.

על פי סוכנות הידיעות AP, החברה מבקשת אישור לבטל חוזי שכירות במיקומים ספציפיים המוגדרים כלא ישימים. לפי החברה, הם הגיעו להסכמה עם מרבית הנושים להמרת הלוואות קיימות ואג"ח בשווי 3 מיליארד דולר למניות בחברה לאחר השלמת ההליך. עוד פורסם בכלי התקשורת כי  החברה הודיעה כי חללי המשרדים יישארו פתוחים, והחברה תמשיך לספק שירותים למנוייה.

WeWork נוסדה ב-2010 על ידי הישראלי אדם נוימן, ובשנת השיא שלה ב-2019 הוערכה ב-47 מיליארד דולר והייתה מיועדת להנפקה בשנה זו, אך מאז נמצאת בירידה בעקבות ספקנות של משקיעים על מודל הרווחיות של החברה, שבמועד ההנפקה המיועד כבר ירד שוויה ל-20-30 מיליארד דולר ונחשף שהחברה הפסדית. נוימן התפטר יומיים לאחר כישלון ההנפקה ומכר את רוב מניותיו לסופטבנק.

ב-2021 הונפקה החברה תוך כדי הזרמה של עשרות מיליארדי דולרים מצד סופטבנק, אבל גם לאחר הנפקתה החברה המשיכה להפסיד כסף. לפני כחודשיים WeWork פרסמה הערת עסק חי והודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול".

בישראל WeWork מיוצגת על ידי הזכיין קבוצת אמפא נדל"ן, בבעלות האחים נקש ושלומי פוגל. מ-WeWork ישראל נמסר בשבוע שעבר כי "WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא ולכן אינה מושפעת משפטית או כלכלית ממצבה של החברה האמריקאית". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרדיםWeWorkאדם נוימןפשיטת רגל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...