דיווח: WeWork תגיש בשבוע הבא בקשה לפשיטת רגל

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, סופטבנק, בעלת השליטה בענקית חללי העבודה שבשיאה הוערכה ב-47 מיליארד דולר, מתמודדת עם הפסדים גדולים. אמש ירדה מניית WeWork ב-30% ובכל השנה רשמה כבר ירידה של 96%. WeWork ישראל: "לא מושפעים ממצבה של החברה האמריקאית"

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק) (שאטרסטוק)

ענקית חללי העבודה העולמית WeWork תגיש בתחילת השבוע הבא בקשה לפשיטת רגל, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" אתמול (ג'),מפי גורם בקיא בפרטי החברה. הבוקר יצאה הודעה מטעם WeWork ישראל לפיה היא אינה מושפעת ממצב החברה העולמית.

על פי הדיווח, סופטבנק, בעלת השליטה בחברה, מתמודדת בשנה האחרונה עם חובות גבוהים והפסדים גדולים. אמש אף ירדה מניית WeWork ב-30%, עם סיום המסחר, זאת לאחר שבכל השנה כולה ירדה המניה ב-96%. על פי הדיווח, החברה תגיש את הבקשה לפשיטת רגל לבית המשפט בניו ג'רזי.

WeWork נוסדה ב-2010 על ידי הישראלי אדם נוימן, ובשנת השיא שלה ב-2019 הוערכה ב-47 מיליארד דולר והייתה מיועדת להנפקה בשנה זו, אך מאז נמצאת בירידה בעקבות ספקנות של משקיעים על מודל הרווחיות של החברה, שבמועד ההנפקה המיועד כבר ירד שוויה ל-20-30 מיליארד דולר ונחשף שהחברה הפסדית. נוימן התפטר יומיים לאחר כישלון ההנפקה ומכר את רוב מניותיו לסופטבנק.

ב-2021 הונפקה החברה תוך כדי הזרמה של עשרות מיליארדי דולרים מצד סופטבנק, אבל גם לאחר הנפקתה החברה המשיכה להפסיד כסף. לפני כחודשיים WeWork פרסמה הערת עסק חי והודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול". מ-WeWork לא נמסרה תגובה לדיווח. 

בישראל WeWork מיוצגת על ידי הזכיין קבוצת אמפא נדל"ן, בבעלות האחים נקש ושלומי פוגל. מ-WeWork ישראל נמסר כי "WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא ולכן אינה מושפעת משפטית או כלכלית ממצבה של החברה האמריקאית". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:WeWorkאדם נוימןפשיטת רגלחללי עבודה משותפיםהאחים נקש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...