חנן מור מתרסקת: סדרת בקשות כינוס של לאומי הפילו את המניה ב-37%

לאומי הגיש היום (א') בקשות לפתיחת הליכים בקשר לקרקעות שמומנו על ידו בר"ג ובחיפה, ולאחר מכן דרש לכנס את קונסורציום הלווים בעסקת שדה דב, בראשות בנק דיסקונט. לדברי הבנק, החוב כלפיו, כמו גם חובות נוספים של חברות בת של מור, מסתכמים במאות מיליוני שקלים, ומצויים מזה זמן בפיגור . חנן מור: "נגיב בבית המשפט"

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

חברת חנן מור מסתבכת, בעקבות סדרת בקשות של בנק לאומי לכינוס נכסים של החברה בגין מספר פרויקטים. המשמעותי שבהם הוא בקשת בנק לאומי לכנס את הקונסורציום שהעמיד לחנן מור את האשראי בשדה דב, בראשות בנק דיסקונט. זאת  כדי ליזום הליך של כינוס נכסים בחברה בת של מור שמחזיקה בקרקע. בקשה זאת הוגשה בהמשך לשתי בקשות נוספות: בקשה לכינוס נכסים של חברה בת המחזיקה בקרקע של ברמת אפעל ברמת גן ובקשה לכינוס נכסים של חברה נוספת שמחזיקה בין היתר בקרקעות במבואות הדרומיים של חיפה, שרכישתן מומנה ע"י לאומי ומספר גופים נוספים.
 
על פי הפרסומים, לאומי  פנה היום לבנק דיסקונט שהוביל ומנהל את הקונסורציום בבקשה לכנס את הגופים המלווים לדון בנושא. בלאומי ככל הנראה  סבורים שמור לא יצליח לעמוד בהתחייבותיו לבנק - כ-30 מיליון שקל, אותם יהיה עליו לשלם בעוד שבועיים.

הבוקר (א') הגיש בנק לאומי בקשה לכינוס נכסים גם נגד ק.מ מדף, חברה בת של חנן מור המחזיקה בקרקע באיזור רמת אפעל ברמת גן בשעבוד ללאומי - על הלוואה שהייתה אמורה להיפרע בסוף אפריל השנה. על פי הבקשה של לאומי, האריך מור את המועד לפירעון שלוש פעמים כדי למכור את הקרקע. השבוע שוב נדחתה המכירה המיועדת לעמרם אברהם, על רקע מלחמת חרבות ברזל.

"לא נותרה לבנק כל ברירה"

על פי הבקשה שהגיש משרד עורכי הדין ב. לוינבוק ושות', נכתב כי חוב החברה כלפי הבנק, כמו גם חובות נוספים כלפי הבנק של חברות הנמנות עם קבוצת חנן מור אחזקות, אשר מסתכמים במאות מיליוני שקלים, מצויים מזה זמן בפיגור. "לא נותרה לבנק כל ברירה והוא נאלץ בלית ברירה ועם כל הצער שבדבר להגיש בקשה דחופה זו בעת הנוכחית, שנועדה בעיקרה לצמצם את נזקיו. זאת, באמצעות מינוי כונסי נכסים קבועים, אשר יפעלו בדחיפות ובפיקוח בית המשפט הנכבד למכירת זכויות החברה במקרקעין, תוך ניהול הליך סדור ויצירת ודאות לגבי כך".

כעת המצב המלחמתי מקשה בכלל על עסקאות הנדל"ן ועל עסקה זו בפרט. ההערכות הן שבשל המצב שבו נמצאת קבוצת מור וחברותיה בעקבות עסקת שדה דב, הקונים מנצלים את המצב כדי לקנות במחירים נמוכים על הקרקע. מור נטל אשראי בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל למימון רכישת הקרקע בשדה דב. הוא רכש את הקרקע בכ-1.5 מיליארד שקל, ולצורך כך נטל את ההלוואה שהעמיד קונסורציום בהובלת בנק דיסקונט ושאליו צורפו לאומי, הפניקס ומיטב. עם עליות הריביות האחרונות יש חשש שמור לא יוכל לעמוד בהחזרים.

בנוסף לבקשה בנוגע לקרקע ברמת גן ולבקשה לכינוס הקונסורציום בשדה דב, לאומי הגיש בצהרים, על פי הדיווחים, בקשה לכינוס נכסים לחברה נוספת שמחזיקה בין היתר בקרקעות בחיפה שמימנו לאומי וכמה גופים. מור היה צריך לפרוע את האשראי בסך 90 מיליון שקל ללאומי בגין הקרקעות בחיפה בסוף אפריל השנה, ובדומה לקרקע ברמת אפעל  גם אשראי זה הוארך שלוש פעמים, אך מור לא עמד על פי בקשת הבנק בהתחייבויות שנתן.

מור נטל אשראי בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל למימון רכישת הקרקע בשדה דב. הוא רכש את הקרקע בכ-1.5 מיליארד שקל, ולצורך כך נטל את ההלוואה שהעמיד הקונסורציום בהובלת בנק דיסקונט ושאליו צורפו לאומי, הפניקס ומיטב. בעקבות העלאות הריבית במשק ההערכות שהחברה תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה.

חנן מור: יש להצטער על התנהלות הבנק בעת כה מאתגרת

בתגובה לבקשת הכינוס ברמת גן בחנן מור הגיבו כי ״נודע לנו הבוקר מכלי התקשורת על פנייה מבנק לאומי בעניין אחת החברות הבנות שלנו בנושא קרקע ברמת גן, זאת על אף שנחתם זה מכבר זכרון דברים למכירתה. יש להצטער על התנהלות זו של הבנק בעת כה מאתגרת למשק כולו. החברה לומדת את הבקשה ותגיב עליה לגופה בבית המשפט.

החברה מציינת כי גם בתקופת המלחמה היא ממשיכה בפעולתה השוטפת כאשר אתרי הבניה פועלים כולם ומתפקדים למרות גיוסם של לא מעט מנהלים למילואים. דירות נבנות, נמכרות ומשפחות חדשות מתאכלסות. כך בכוונתנו להמשיך ולפעול באחריות ומסירות לטובת כלל לקוחותינו ושותפינו לדרך".

החברה מציינת כי גם בתקופת המלחמה היא ממשיכה בפעולתה השוטפת כאשר אתרי הבניה פועלים כולם ומתפקדים למרות גיוסם של לא מעט מנהלים למילואים. "דירות נבנות, נמכרות ומשפחות חדשות מתאכלסות. כך בכוונתנו להמשיך ולפעול באחריות ומסירות לטובת כלל לקוחותינו ושותפינו לדרך" .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חנן מורכונס נכסיםלאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...