תוכנית ההתחדשות הבניינית בכפר סבא: תוספת של 9,300 דירות לעיר

הוועדה המחוזית מרכז תדון בשבוע הבא בתוכנית שתחליף את תמ"א 38 בעיר שבשרון. במסלול של חיזוק, במיגון ותוספת תותר תוספת של 3 קומות ברחבי העיר ותוספת של 25 מ"ר לדירה. במיגון בלבד תותר תוספת של 2 קומות ועד 12 מ"ר לדירה

שיתוף הכתבה
כפר סבא (שאטרסטוק) כפר סבא (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית מרכז תדון בשבוע הבא בתוכנית התחדשות בניינית, מחליפת תמ"א 38 , לעיר כפר סבא, שתציע תוספת 9,309 יחידות דיור. תוכנית זו היא תוכנית התחדשות בניינית בתחום העיר כפר סבא, בהתאם להוראות סעיף 23 לתמ"א 38 וסעיף 64(ב) לחוק התכנון והבנייה.

הרשות המקומית כפר סבא בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יזמו תכנית זו במטרה ליצור מסגרת התחדשות עירונית למרקם הוותיק בעיר, תוך שמירה על מאפייניו הייחודיים. התוכנית מתפרסת על 14,484 דונם והיא חלה על מבנים שנבנו עד ינואר 1980, או עד דצמבר 84 בהתאם לחוות דעת מהנדס, במבנים בני שתי קומות מעל הקרקע וארבע יחידות דיור לפחות שלא בוצעו בהם חיזוקים. כמו כן כן תחול על בניינים לא ממוגנים במסלול ללא חיזוק. עורך התוכנית הוא עדי אסיף מגוטמן אסיף אדריכלים. 

עיקרה של תכנית זו הוא מתן מענה לצורכי חיזוק מבנים לרעידת אדמה במסגרת התחדשות בניינית (בניין בודד). התוכנית מחלקת את העיר לחמישה סיווגים עיקריים, כשהרלוונטיים לתוספת הזכויות הם 'רחבי העיר' ו'רחובות פעילים'. כמו כן  קובעת התוכנית הוראות ל'מתחמים להכנת תכניות מפורטות' ל''אפשרות להכנת תכניות מפורטות" וב"אזורי פיתוח". 

התוכנית קובעת את אופי הבינוי וזכויות הבנייה בהתאם לשלושה מסלולים: חיזוק, מיגון ותוספת זכויות למבנים קיימים; מיגון ותוספת זכויות למבנים קיימים (ללא חיזוק מפני רעידות אדמה); והריסה ובנייה מחדש. בנוסף, קובעת התוכנית הנחיות לשילוב שטחי ציבור מבונים במסגרת מסלול הריסה ובנייה מחדש וכן הוראות לשילוב שימושי חזית פעילה ברחובות שנקבעו כ'פעילים' לפי תוכנית זו.

במסלול הריסה ובנייה תוספת הקומות תהיה בהתאם לצפיפות הקיימת: ממספר מקסימלי של 6 קומות לעד 9 יח"ד לדונם במצב הקיים ועד מספר מקסימלי של 10 קומות למעל 17 יח"ד לדונם במצב הקיים. במסלול של חיזוק, במיגון ותוספת תותר תוספת של 3 קומות ברחבי העיר ו-4 ברחובות פעילים, ותוספת של 25 מ"ר לדירה. בפרויקטים של מיגון בלבד תותר תוספת של 2 קומות ועד 12 מ"ר לדירה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתתמ"א 38כפר סבאועדה מחוזית מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...