הכנסת אישרה תיקון חוק שיקל על הוספת ממ"דים בבית משותף

הצעת החוק שאושרה הערב (ב') בקריאה שניה ושלישית מפחיתה את אחוזי ההסכמה הנדרשים בבניין וקובעת כי הרחבת דירה לשם הוספת ממ"ד או ממ"ק, בבית משותף תדרוש הסכמה של 60% מבעלי הדירות בכל אגף

שיתוף הכתבה
משכן הכנסת (שאטרסטוק))משכן הכנסת (שאטרסטוק))

הכנסת אישרה היום (ב') בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק המקרקעין שיאפשר הסרת חסמים בהליכים לבניית מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) או קומתי בבתים משותפים. הצעת החוק קובעת כי הרחבת דירה לשם הוספת ממ"ד או ממ"ק, בבית משותף המורכב מכמה אגפים או מבנים בעלי כניסות נפרדות, תדרוש הסכמה של 60% מבעלי הדירות באגף או במבנה בו מבוקשת ההרחבה בלבד, וזאת במקום המצב הקיים כיום שמחייב קבלת הסכמת 60% מבעלי הדירות בכלל האגפים או המבנים של הבית המשותף המורכב. זאת בתנאי שהרחבת הדירה כאמור אינה דורשת עבודות בנייה באגף או מבנה אחר של הבית המורכב.

מוקדם יותר היום אושר החוק בוועדת הפנים של הכנסת. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, שהגיש את התיקון לחוק, ביקש במסגרתו ממטה התכנון גם לגבש עבודת מטה להקלות רוחביות על בניית ממ"דים. יחד עם ההקלה לעניין קבלת ההסכמה הנדרשת, נקבע בהצעת החוק כי יישמרו זכויותיהם של בעלי הדירות באגפים או במבנים האחרים של הבית המשותף המורכב, כפי שהן כתובות כיום בחוק. עוד קובעת הצעת החוק כי ההוראות לעניין קבלת ההסכמה מ- 60% מבעלי הדירות יחולו גם לעניין בנייה של שיפורי מיגון ברכוש המשותף, במקרים בהם לא מתאפשרת בניית ממ"ד או ממ"ק.

בנוסף קובעת הצעת החוק כי על אף שבעלי דירות בבית משותף רשאים לקבוע בתקנון הבית כי הוראות חוק מסוימות לא יחולו עליהם, הם לא יהיו רשאים לעשות כן לגבי ההוראות העוסקות בהסכמה הנדרשת לבניית ממ"ד, ממ"ק או שיפורי מיגון כאמור.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, אמר היום כי "הצעת החוק מורידה באופן משמעותי את ההסכמה הנדרשת לבניית ממ"ד או ממ"ק, הוכח שדבר זה מציל חיים וצריך לעשות הכל להקל בנושא. אני מבקש ממטה התכנון לגבש עבודת מטה להקלות רוחביות לבניית ממ"דים והסרת חסמים נוספים, כך שיותר אזרחים יוכלו לבנות מרחב מוגן ושתהליך יהיה מואץ הרבה יותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתמרחב מוגןיעקב אשרחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...