צפו בפקח: "ראש העיר נתן הנחייה - אין ערבים ישראלים בתוך האתר, נקודה"

פקח עיריית ראש העין עצר הבוקר (ג') את העבודות באתר של חברת "רייסדור" בשל נוכחותם של ערבים אזרחי ישראל באתר. מדובר בהתנהלות לא חוקית לכאורה. יקי רייסנר: "אם יש הנחיה ביטחונית, היא צריכה לחול גם על נהגי משאיות ועובדי פארם". ראש העיר: "מסתייג מהאמירה. אתרי הבנייה יהיו סגורים עד יום חמישי". צפו בסרטון המתעד את התקרית

שיתוף הכתבה
פקח עיריית ראש העין הבוקר (באדיבות חברת רייסדור)פקח עיריית ראש העין הבוקר (באדיבות חברת רייסדור)

פקח של עיריית ראש העין עצר הבוקר (ג') את העבודה באתר בנייה של חברת "רייסדור" ברובע סי בעיר, בשל נוכחותם של פועלים ערבים אזרחי ישראל במקום. לדברי הפקח: "ראש העיר נתן הנחייה לעצור את העבודה, אין ערביי ישראל בתוך אתרי העבודה, נקודה. רק עובדים זרים ויהודים ישראלים. להוציא את ערביי ישראל החוצה, תודה". אם אכן מדובר בהנחיה של ראש העירייה שלום בן משה, אזי קיים חשש לכאורה לביצוע עבירה של אפליית עובד מטעמי לאום כלפי אזרחים ישראל, בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

יקי רייסנר,  מנכ"ל ובעלי רייסדור, מספר שהגיע מפקח ודרש שלא יהיו עובדים ערבים ישראלים במקום. אלא שבמקרה של אתר הבנייה המדובר, מנהל העבודה הוא ערבי ישראלי עובד החברה, כך שהמשמעות של אי עבודתו היא סגירת אתר הבנייה לחלוטין.  

צפו בתיעוד התקרית: 


 

ידעתם מראש שאלה ההנחיות של עיריית ראש העין לגבי אתרי הבנייה?
"בהתחלה כל הרשויות הורו לסגור את אתרי הבנייה. אתרי הבנייה היו סגורים אצלנו באופן יזום בשבוע שעבר גם באתרים שיכלו לעבוד. כולנו בימים הראשונים נתנו את האוויר ומה שצריך. אל תשכח שאנחנו מעסיקים אנשים במילואים, ואנשים עם ילדים שפוחדים. באופן יזום סגרנו את האתרים. האתרים בנתיבות, בבאר שבע ובשדרות עדיין סגורים. פתחנו בירושלים, בעפולה ובראש העין.

"אני רוצה להבין, אם ההנחיה היא ביטחונית, צריך לתת אותה גם לנהגי משאיות של תנובה וגם לרוקחים בחנויות הפארם. פנינו דרך ההתאחדות (הקבלנים, דנ"ק) והיועץ המשפטי שלה אמר שזו החלטה לא חוקית, וצריך להזמין משטרה לפקח הזה".

אתם יודעים אם זו יוזמה של הפקח או של העירייה?
"לא יודע אם זו יוזמה אישית. לא נראה לי שעיריית ראש העין נתנה הנחיה לא להעסיק ערבים ישראלים, ואם כן, נראה איך נקבל אותה, אם זה נשמע הגיוני".

יקי רייסנר: "אני רוצה להבין, אם ההנחיה היא ביטחונית, צריך לתת אותה גם לנהגי משאיות של תנובה וגם לרוקחים בחנויות הפארם. אנחנו צריכים לדעת אם זו הנחיה גורפת שערביי ישראל לא יכולים לעבוד באף תחום, או שמישהו החליט באופן עצמאי שרק באתרי הבנייה לא יכולים לעבוד מנהלי עבודה"

מה קורה בערים אחרות?
"בערים אחרות הכול תקין. מיותר לציין שלא נכנסים עובדים מהשטחים, אפילו לא בודקים מי גר באיזה אזור, מ י שלא תושב ישראל לא נכנס לאתר".

ניסיתם לדבר עם העירייה?
"פנינו להתאחדות שפנתה לעיריית ראש העין. בסופו של דבר אנחנו קבלנים , אנחנו לא אחראים על ביטחון, אנחנו צריכים לדעת אם זו הנחיה גורפת שערביי ישראל לא יכולים לעבוד באף תחום, או שמישהו החליט באופן עצמאי שרק באתרי הבנייה לא יכולים לעבוד מנהלי עבודה ישראלים. אתה מדבר על אתר שבו יש 80 סינים שעובדים, ומנהל העבודה הוא מנהל עבודה רשמי של משרד העבודה ואחראי על בטיחות האתר. ברגע שעובד כזה לא יכול לעבוד, צריך לסגור את האתר, גם עובדים זרים לא יוכלו לעבוד. מדובר בעובדי חברה שלנו. אנחנו לא מורים למנהלי העבודה שלנו לצאת מהאתרים.

"באתר הזה נעצרה הבנייה, ועושים בירור כי אנחנו בתקופה רגישה ואמורים לקבל הנחיות ברורות. ואם מישהו חושב שזו הנחיה, הוא צריך להוציא אותה, ואם אין הנחיה, להבהיר שאין הנחיה כזאת".

מהתאחדות הקבלנים נמסר כי היא פנתה לעיריית ראש העין וזו מטפלת בנושא.

בסרטון שפרסם היום ראש עיריית ראש העין  שלום בן משה בפייסבוק הוא אומר, "מדינת ישראל נמצאת במצב של מלחמה. ראינו את המראות הקשים והזוועתיים שנעשו בדרום. ועל הבסיס הזה יש כעס וחששות של התושבים. גם אצלי בעיר וגם במדינה.

"מבחינת העבודה והפועלים אין כל הבחנה בין פועל ערבי לבין פועל יהודי ואין כל אפליה. פועלים ערבים באתרי בנייה ובכלל בארץ הם כמו פועלים יהודים. וכל אמירה כזו לא מקובלת עליי ולא חלק מתפיסת עולמי, וחבריי ראשי הרשות יודעים את עמדתי באופן ברור לגמרי. לכן אני מסתייג מכל אמירה שבה מפלים פועלים ערבים בכל דבר ועניין, בכלל זה באתרי הבנייה".

"לגופו של עניין, בגלל הדברים שאמרתי, אנחנו לא מחדשים את העבודה. אשר על כן אתרי הבנייה יישארו סגורים עד יום חמישי הקרוב. ביום חמישי הקרוב נעשה הערכת מצב ונודיע.

"אני מבין את הדרישה של הקבלנים, את המחויבות לאלו שזכו אצלם (מדובר בפרויקט מחיר למשתכן - דנ"ק) ומחכים לקבל את הדירות, ומנגד, אנחנו נמצאים במציאות שהיא לא נורמלית, קשה ביותר, ואני מבקש מערביי ישראל, השכנים שלנו מכפר קאסם ואחרים, אל תיגררו לשום דבר ואל תפרשו שום פרשנות אחת ממה שאני אמרתי, זה מה שאני מאמין בו, וחבריי בכפר קאסם יודעים את עמדתי"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יקי רייסנרעיריית ראש העיןרייסדורחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...