ראש עיריית ראשל"צ: "אלחם, גם בבתי המשפט, כדי לא לאפשר חזרה של אתרי הבנייה"

את הדברים כתב הבוקר רז קינסטליך בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות חוות הדעת של התאחדות הקבלנים לפיה סגירת אתרי הבנייה בערי המרכז אינה חוקית. עיריית תל אביב שהודיעה גם היא על סגירה כוללת, תקיים היום הערכת מצב מחודשת

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (דרור סיתהכל)ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (דרור סיתהכל)

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך אינו נענה לפניית רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון עמית גריידי וכן לחוות הדעת המשפטית שנשלחה אליו מטעמה של התאחדות הקבלנים, ומסרב לפתוח את אתרי הבניה בעירו. בפוסט שפרסם הבוקר (ג') בעמוד הפייסבוק שלו הודיע כי על אף "פניות ולחצים מגורמים שונים", מדיניות ההשבתה המוחלטת של אתרי הבנייה נותרת בעינה.

בתוך כך, ל" מרכז הנדל"ן " נודע כי עיריית תל אביב-יפו תקיים היום הערכת מצב מחודשת באשר להחלטתה מתחילת השבוע על השבתה מוחלטת של אתרי הבניה.

"כפי שאתם יודעים, החל מיום שבת מיד עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הנחיתי להפסיק במיידי את כל עבודות הבנייה בעיר", כתב קינסטליך, "ארגוני הבנייה והקבלנים לא קיבלו את ההחלטה שלנו והם פועלים כרגע בכדי לבטל את ההחלטה הזו מתוקף החוק בכדי לאפשר להם להמשיך ולעבוד. אני מקבל פניות ולחצים מגורמים שונים, אך אני לא מוכן להתפשר ולכן אני אלחם, גם אם זה יגיע לדלתי בית המשפט, כדי לא לאפשר כרגע חזרה לאתרי הבנייה".

תחילת הפוסט - מתוך עמוד הפייסבוק של רז קינסטליךתחילת הפוסט - מתוך עמוד הפייסבוק של רז קינסטליך

קינסטליך הוסיף כי "אני מבין את עמדת הקבלנים, את הצורך שלהם להתפרנס - אך למרות כלל המכתבים שקיבלנו עד כה בנושא - האינטרס הבסיסי שלנו להגנה וביטחון חשוב הרבה יותר. אנחנו ביום ה-11 למלחמה, עוד לא ברור איזה חזיתות יש לפנינו. אם המצב יתבהר, ישתפר - נוכל להתפנות לכך ולשקול חזרה לעבודה באתרי הבנייה בתנאים מגבילים. אך זו לא העת ואני אעשה כל מה שאפשר, גם אם זה לספוג התקפות - כדי לשמור על תושבות ותושבי העיר שלנו".

רשם הקבלנים: יש לאפשר את קיום הפעילות באתרי הבנייה

אתמול שלח רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, הנחיות לפעילות באתרי בנייה בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", וקרא לחדש את פעילות אתרי הבנייה בכפוף לכללים שפורטו על ידו. גריידי כתב כי חוסן המדינה מחייב כי פעילות המשק תימשך כסדרה ומבקש מציבור הקבלנים לחדש את הפעילות באתרי הבנייה, בכפוף לכללים: "כל קבלן המפעיל אתר בנייה בתקופה זו נדרש לעמוד בהנחיות פיקוד העורף במלואן, יש לאפשר את קיום הפעילות באתרי הבנייה בהינתן קיום הכללים האמורים".

מוקדם יותר השבוע שלחה כאמור התאחדות הקבלנים בוני הארץ חוות דעת משפטית לרשויות המרכז, בה נטען כי מדיניות העיריות לסגור את אתרי הבנייה נעשתה בחוסר סמכות וממניעים גזעניים: בפנייה שנכתבה ע"י עו"ד אלדד כורש נכתב כי "לא ייתכן כי שיקולים זרים המהולים באפלייה מדרגה ראשונה יובילו את החלטת הרשויות, כך שאתרי הבניה המשלבים אוכלוסיות מכל המגזרים יהיו שונים מבתי חולים, מפעלים או כל עסק אחר". 

משרד השיכון: "צריך לפתוח אתרי בנייה כדי לשמור על רצף פעילות לענף" 

ועדת הכנסת המיוחדת לעובדים זרים קיימה היום דיון מיוחד על מצבם של העובדים הזרים בישראל לאור המלחמה. נציגי הקבלנים דרשו לחדש את הפעילות בענף הבנייה. בדיון לקחו חלק גם נציגים מענף המלונאות, המסעדנות והניקיון. 

יו"ר הוועדה ח"כ אליהו רביבו הבהיר כי ההחלטה לסגור את אתרי הבנייה היא של הרשויות המקומיות והוסיף כי יש לבחון את המשך פעילות הענף אל מול אותן רשויות ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר: "אני יכול להצטרף לפנייה ולקריאה לחדש את הפעילות, אך גם יכול להבין החלטה של רשות מקומית שלא הסכימה בימי הלחימה הראשונים שאתר בניה יופעל בשטח סמוך לאזור מגורים קיים, מבלי שהייתה לה את האפשרות לבחון את הדברים".

מיכל ארן, נציגת משרד הבינוי והשיכון בדיון, השיבה: "ביומיים שלושה הראשונים הבנו את הרצון של הרשויות הבין מה קורה בשטחן. עם זאת ברור לנו שהמצב הזה לא יכול להימשך לאורך זמן וצריך להניע אותן לפתוח אתרים כדי לשמור על רצף פעילות לענף, במקומות שבהם אפשר. אפשר להניע כוח עבודה ממקומות שבהן חידוש הפעילות לא מתאפשר כרגע למקומות שבהן הוא כן".

עוד הוסיפה ארן: "אנחנו נערכים למערכה ארוכה וברור שיהיה אתגר בכל מה שנוגע להעסקת פלסטינים בטווח הקצר ואולי גם הבינוני. לכן אנחנו רוצים להגדיל ולייעל מכסות של חברו ש כבר יודעות להביא כוח עבודה לישראל. בנוסף יש הסכם שמתגבש להבאת עובדים מהודו ואנחנו רוצים לקדם אותו בהקדם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןרז קינסטליךעיריית תל אביב-יפוהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...