צניחה בהיקפי נטילת המשכנתאות בספטמבר; השוק מצפה להורדת ריבית בשבוע הבא

הציבור נטל כ-5.5 מיליארדי שקלים בלבד בספטמבר, צניחה של 27% לעומת ספטמבר אשתקד. בית ההשקעות סיטיבנק פרסם הערכה לפיה בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.75% לרמה של 4% בשבוע הבא

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

עוד לפני השלכותיה של מלחמת "חרבות ברזל", נרשמה ירידה דרמטית בהיקפי ההלוואות של הציבור לצורך רכישת דירה, כך עולה מנתונים שפרסם אמש (ב') בנק ישראל. 5.49 מיליארד שקלים בלבד נטל הציבור במהלך חודש ספטמבר האחרון במסגרת הלוואות משכנתה. הנתון משקף צניחה של קרוב ל-27% ביחס להיקפי המשכנתאות שניטלו בספטמבר אשתקד, שעמדו על 7.7 מיליארדי שקלים.

מדובר בנתון נמוך אפילו אם לוקחים בחשבון את חגי תשרי, מה גם שאלו כמעט שלא הביאו השנה לאובדן ימי עבודה. כ-3 מיליארד שקלים ניטלו במסלולים בריבית משתנה, וכ-2.49 מיליארד שקלים ניטלו במסלולים בריבית קבועה.

שיעור הריבית הממוצעת במסלולים שאינם צמודים למדד עמד על 5.3% ותקופת הפירעון הממוצעת עמדה על 24.8 שנים, ואילו במסלולים הצמודים הריבית הממוצעת עמדה על 3.5% וזמן הפירעון הממוצע על 21.8 שנים.

בתוך כך, ההערכות בשוק ההון הן כי על רקע הלחימה, צפוי בנק ישראל להפחית את הריבית במשגרת החלטת הריבית הקרובה, שתפורסם ב-23 לאוקטובר. כזכור, כיום עומדת ריבית בנק ישראל על 4.75%.

בין היתר, פרסם אתמול בית ההשקעות סיטיבנק הערכה לפיה בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.75% בשבוע הבא, לרמה של 4%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק ישראלשוק המשכנתאותחרבות ברזלסיטי בנק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...