"הממשלה מורחת זמן ומעבירה כספים קואליציוניים לשטויות במקום לשיקום העוטף"

שרת הפנים לשעבר ויו"ר קרדן נדל"ן, איילת שקד, עוסקת בגיוס תרומות מחו"ל ומבקרת את התנהלות הממשלה. "היה צריך כבר להקים את המנהלת לשיקום העוטף ולהתחיל לדבר עם התושבים. משה אדרי ורוני נומה הם אנשים ראויים"

שיתוף הכתבה
"היה צריך להקים כבר את המנהלת". איילת שקד (אלכס קורים) "היה צריך להקים כבר את המנהלת". איילת שקד (אלכס קורים)

שרת המשפטים והפנים לשעבר, איילת שקד, המשמשת כיום כיו"ר חברת קרדן נדל"ן , מותחת הבוקר (א') ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה בכל הקשור להתייחסות לעורף, זאת בעקבות העיכוב בהקמת המינהלת לשיקום עוטף עזה והמשך העברת הכספים הקואליציוניים למגזר החרדי גם במהלך השבוע שעבר. "בממשלה מורחים זמן, היום כבר היה צריך להקים את המנהלת. יש היום כספים קואליציוניים שהולכים לשטויות - צריך להעביר אותם לשיקום העוטף", אמרה שקד בשיחה עם " מרכז הנדל"ן ".

לעוד עדכונים בנושא מלחמת חרבות ברזל 

על פי פרסומי הימים האחרונים, היום בבוקר אמורה היתה הממשלה לאשר את הקמת המנהלת לשיקום יישובי העוטף, בראשה אמורים היו לעמוד משה אדרי, המשמש גם כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, ורוני נומה שהיה מפקד פיקוד מרכז וכיום משמש כממונה הקורונה במגזר החרדי במשרד הבריאות. אלא שהאישור להקמת המנהלת שהיה שאמור להינתן היום, נדחה בשל ויכוח בין שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ושר הפנים, משה ארבל, שדורשים כי המנהלת תוכפף להם, ולא למשרד ראש הממשלה.

רגע לפני המלחמה: זינוק בהיקפי מכירת הדירות החדשות באשקלון ושדרות

לדברי שקד, היא נמצאת בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים בממשלה שאמורים להקים את המנהלת, וכן עם תורמים וקבלנים שרוצים לדבריה להיכנס לעבוד בשטח כבר ביום שאחרי המלחמה. "מה שצריך לעשות קודם כל הוא לקבוע שכל מי שהבית שלו נחרב בהתקפה לא יצטרך לקבל היתרים או רישיונות כדי לבנות את הבית מחדש, והוא יוכל לבנות את הבית לפי ההיתר הקודם, הקיים. במקביל יש התארגנות של קבלנים רבים שרוצים לבנות את העוטף מחדש, ואת זה אמורה לנהל המנהלת שאמורה לקום. אני היום מגייסת כסף מארה"ב, ואני יודעת שרוצים לשים סכומים מאוד גדולים ואז המדינה תיתן 'מצ'ינג' לכסף מתקציב מדינה. כל קיבוץ גם פתח חשבון בנק ואפשר לתרום להם ישירות".

"צריך לעשות איגום משאבים, לשבת עם כל קהילה בנפרד ועם כל תושב שהבית שלו נפגע כבר עכשיו. לסיים את כל המנהלות. להבין מי רוצה לעבור דירה, מי רוצה לבנות את הבית מחדש, מי רוצה לגור בינתיים במתחמי קראווילות, וברגע שהמלחמה מסתיימת להתחיל לעבוד. אפשר לבנות בתוך כמה חודשים אם מתנפלים על זה כמו שצריך. צריך לעבוד מול התושבים שלכל אחד תהיה תוכנית כבר. פנו אלי תושבים מהדרום וביקשו ממני לעמוד בראש המנהלת אבל זה עניין פוליטי וזה לא אפשרי. אבל רוני נומה ומשה אדרי הם אנשים רציניים ואם יתנו להם לעבוד אני מאמינה שהם יצליחו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדעוטף עזהקרדןחרבות ברזלשיקוםתרומות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...