רגע לפני המלחמה: זינוק בהיקפי מכירת הדירות החדשות באשקלון ושדרות

בשתי הערים נמכרו כ-600 דירות בחודשים יוני-אוגוסט. כך עולה מנתוני הלמ"ס, שמצביעים על התאוששות של שוק הדירות החדשות בחודש אוגוסט האחרון שבו לראשונה מאז ינואר 2022 נתון המכירות גבוה משל החודש המקביל אשתקד

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בעיר היין באשקלון (אלדד עובדיה)בנייה חדשה בעיר היין באשקלון (אלדד עובדיה)

רגע לפני מתקפת הפתע של החמאס ששינתה את המציאות הישראלית מהיסוד, היו אשקלון ושדרות יעדי הרכישה הפופולריים ביותר של דירות חדשות. כך עולה מנתוני רכישת הדירות החדשות לחודש אוגוסט שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) ביום ה' האחרון.

על פי הנתונים, באשקלון נרכשו במהלך החודשים יוני עד אוגוסט 611 דירות - זינוק של 47% בהיקף המכירות לעומת 3 החודשים שקדמו לכך (מרץ-מאי),ובשדרות נמכרה כמות דומה של 598 דירות - זינוק של כמעט פי 6 לעומת 3 החודשים שקדמו לכך. אחריהן ברשימה בפער גדול ירושלים - 485 יח"ד, ראשון לציון - 447 יח"ד, ותל אביב-יפו - 388 יח"ד.

ברמה הארצית, מצביעים הנתונים תחילת ההתאוששות של שוק הדירות החדשות בחודש אוגוסט האחרון – בו נמכרו 2,980 דירות חדשות, נתון המשקף זינוק של 23.2% בהיקף הרכישות לעומת חודש יולי, ואף משקף עלייה קלה של 3% לעומת אוגוסט אשתקד. מחוז הדרום הוביל את היקף המכירות בחודש אוגוסט עם 1,003 דירות חדשות שנרכשו, ואחריו המרכז עם 678 דירות.

זו הפעם הראשונה מאז ינואר 2022, שבה נתון המכירות החודשי גבוה מזה של התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין, עם זאת, כי קרוב ל-35% מהדירות שנמכרו במהלך אוגוסט היו בסבסוד ממשלתי, שיעור גבוה שייתכן שיש בו כדי להסביר את נתוני המכירות הגבוהים.

מספר הדירות המוצעות למכירה המשיך לעלות במהלך אוגוסט במתינות, ועמד בסוף החודש על 59,670 דירות. זאת לעומת היצע של כ-48 אלף דירות לא מכורות בסוף אוגוסט אשתקד. יותר מחצי מהדירות המוצעות למכירה הם במחוזות תל אביב (30.4%) והמרכז (24.4%). מספר "חודשי ההיצע" (משך הזמן התיאורטי שבו יימכרו כלל הדירות המוצעות) עומד על 21.9 חודשים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות חדשותשוק הדיורלמ"סמכירת דירות חדשותשוק הדירותחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...