המדינה בוחנת הקמת מתחמי מגורים זמניים במרכז הארץ לקהילות שפונו מעוטף עזה

שני המיקומים הנבחנים כעת הם בסמוך למוסד החינוכי בית ברל שמצפון לכפר סבא, ובסמוך ליישוב הקהילתי מתן שבמזרח השרון. רמ"י אישרה אתמול שורת צעדים לסיוע לתושבי העוטף בהם חתימה מיידית על היתרי בניה וויתור על דמי שימוש

שיתוף הכתבה
רקטה בקיבוץ כפר עזה, ארכיון (שאטרסטוק)רקטה בקיבוץ כפר עזה, ארכיון (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), מינהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון, בשיתוף נציגי הקהילות של יישובי עוטף עזה, בוחנים הקמת מתחמי מגורים זמניים שייתנו מענה לקהילות שפונו מבתיהם בעת הלחימה - זאת כדי לאפשר מגורים של הקהילות במקום אחד, בתמיכה של היישובים הסמוכים. 

לדברי גורם במינהל התכנון, שני מיקומים מרכזיים נבחנים בשעה זו. האחד בסמוך למרכז החינוכי בית ברל שמצפון לכפר סבא, והשני הוא חטיבת קרקע בין היישוב הקהילתי מתן ומושב ירחיב, במזרח השרון.

מוקדם יותר היום (ה') הודיעה רמ"י כי קיבלה אתמול שורה של החלטות שנועדו למתן מענה ראשוני לצרכים דחופים של יישובי עוטף עזה. "בכלל זאת הוחלט על מתן אורכות בשורה של תחומים, לרבות דחיית כל סוגי התשלומים, הארכת מועדי השגה על שומות, הארכת תוקף שומות והקפאת הליכי אכיפה.

"בנוגע לישובי עוטף עזה הוחלט על צעדים נוספים כגון: השבת ערבויות, חתימה מיידית על היתרי בניה, ויתור על דמי שימוש בגין שימושים לא מוסדרים. רשות מקרקעי ישראל פועלת ותפעל לחוסנה של מדינת ישראל וניצבת לצד תושבי העוטף וכוחות הביטחון בימים אלו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...