מתחם ההייטק של האונ' העברית: אושרה תוכנית גב-ים להקמת מגדל בן 35 קומות

פרסום ראשון: הוועדה המחוזית י-ם אישרה עדכון לתוכנית פארק ההיי-טק שבונה גב-ים בקמפוס גבעת רם, הכולל מגדל בשטח 120 אלף מ"ר שיתווסף לשלושת המבנים הראשונים שבנייתם כבר החלה. עוד כוללת התוכנית הקמת חזית מסחרית לאורך ציר הקו הירוק של הרק"ל שיחלוף בסמוך

שיתוף הכתבה
הדמיית פארק ההיי-טק בעברית (משה צור אדריכלים ובוני ערים)הדמיית פארק ההיי-טק בעברית (משה צור אדריכלים ובוני ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים בראשות שירה תלמי-באבאי החליטה לפני כשבועיים לאשר את תוכניתה של חברת גב-ים , הבונה בימים אלה את מתחם ההיי-טק בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית בירושלים ("פארק העברית"),להקמת מגדל הייטק בן 35 קומות, ו-14 קומות מתחת לקומת הכניסה. שטחו הכולל של המגדל הנבנה בחלקו הדרומי של הפארק הוא 120 אלף מ"ר בנוי, בעיקר עבור שימושי תעשיית עתירת ידע (הייטק). המגדל צפוי להצטרף לשלושה מבנים נוספים בני 7 קומות כל אחד, אשר כבר נבנים בימים אלו במתחם ההייטק המוקם בחלקו המערבי של הקמפוס.

מדובר במימושו של בשלב השני בעסקת הקומבינציה שנחתמה בין גב-ים לאוניברסיטה העברית ב-2019, ולפיה גב-ים תבנה ותפעיל ארבעה מבנים המיועדים להייטק לצד מסחר ומלונאות ותרכוש זכויות חכירה בקרקע עד 2067. לפי העסקה, לצד שלושת המבנים שבנייתם כבר החלה, וששטחם הכולל עומד על כ-130 אלף מ"ר, תקדם גב-ים עדכון של התב"ע לתוכנית עבור המבנה הרביעי, שייבנה כמגדל. בסך הכל משתרע מתחם ההיי-טק של קמפוס גבעת רם על שטח 26 דונם - בין הרחובות דרך בלפור במזרח, ישעיהו ליבוביץ' במערב והמכון הגיאולוגי מצפון. מיקומם של מבני המתחם הוא לאורך ציר הקו הירוק של הרכבת הקלה שנמצא בהקמה.

מדובר כאמור בחלק מתוכנית ראשונה המשלבת מתחם תעסוקה בתוך האוניברסיטה בבירה ותאפשר לסטודנטים להשתלב בעולם ההייטק מיד בסיום, או אף תוך כדי לימודיהם. התכנית משנה את ייעוד הקרקע בשטח התוכנית ממבני ציבור מיוחד למחקר ופיתוח טכנולוגי ותעשייה עתירת ידע לשטח ביעוד תעסוקה, המאפשר גם שימושי מרפאות, מלונאות, מעונות וצורכי ציבור. 

מלבד הקמת המגדל הקמת חזית מסחרית רציפה לאורך ציר הרכבת הקלה ברחוב בלפור וחיבור מציר הרכבת הקלה דרומה לכיוון קירוי בגין העתידי ושכונת בית הכרם. עם השוכרים העתידיים של המתחם נמנים חברת התרופות הגרמנית הבינ"ל Merck, חברות ההייטק לייטריקס ו-celem וחברת הייעוץ מחשבה חופשית. התוכנית נערכה על ידי משה צור אדריכלים ובוני ערים בע"מ.
 
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן אמר בעקבות אישור המגדל כי "התוכנית מהווה הזדמנות ייחודית לחיזוק התעשייה עתירת הידע בירושלים, תוך זיקה למרכז ידע ומחקר אקדמי ובמיקום מיטבי בקרבת רובע הכניסה לעיר והפיתוח העתידי המקודם במסגרת תוכנית קירוי בגין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:האוניברסיטה העבריתהוועדה המחוזית ירושליםשירה תלמי באבאידן קינןגב-ים קרקעות בע"מ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...