"גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך

ההשקעה הכוללת בהקמת הפארק שבקמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית – 1.4 מיליארד שקל.

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל: נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן; ראש העיר ירושלים, משה ליאון; יו״ר קבוצת IDB, אדוארדו אלשטיין; מנכ״ל גב-ים, אבי יעקובוביץ (סיון פרג')מימין לשמאל: נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור אשר כהן; ראש העיר ירושלים, משה ליאון; יו״ר קבוצת IDB, אדוארדו אלשטיין; מנכ״ל גב-ים, אבי יעקובוביץ (סיון פרג')

אבן הפינה ל" גב-ים פארק העברית" בקמפוס האוניברסיטה העברית בירושלים הונחה הבוקר (א') ונתנה את האות ליציאתו לדרך של אחד הפרויקטים המסקרנים בעיר הבירה: הפארק, פארק הייטק חדש בשטח של 30 דונמים בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה, יוקם על ידי חברת גב-ים בהשקעה כוללת של 1.4 מיליארד שקל, ויהיה למעשה פארק ההייטק התעסוקתי הראשון בישראל שיפעל בתוך קמפוס של מוסד אקדמי.

"גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך" גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך

הקמפוס מוקם בשיתוף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ויכלול ארבעה מבנים, בשטח כולל של כ-270,000 מ"ר. הוא ייבנה כפארק חדשני וירוק, העומד בסטנדרטים תכנוניים וסביבתיים בינלאומיים הכוללים בנייני CLASS A עם תקני LEED גבוהים. הפרויקט, אשר מתוכנן על ידי האדריכל פרופ' משה צור, יבוצע בשני שלבים: שלב א' צפוי לכלול שלושה בניינים בשטח כולל של כ-130,000 מ"ר, ושלב ב' יכלול הקמת מגדל בשטח כולל של כ-140,000 מ"ר. בפארק צפויים לעבוד כ-10,000 עובדים. חלק חברת גב-ים בהכנסות הצפויות נאמד בכ-113 מיליון שקל בשנה, לאחר השלמת כלל הפרויקט ואכלוסו במלואו.

היום, כאמור, התקיים טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט, בהשתתפות נציגי חברת גב-ים , האוניברסיטה העברית, עיריית ירושלים והרל"י. עבודות ההקמה החלו בימים האחרונים. על פי התוכנית, קיומו של הפארק בתוך האוניברסיטה העברית יאפשר שילוב של סטודנטים מהאוניברסיטה ובוגריה בעולם ההייטק כבר תוך כדי לימודיהם.

"גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך" גב-ים פארק העברית" בירושלים יוצא לדרך
 

ראש העיר משה ליאון: "מדובר בבשורה יוצאת דופן עבור העיר ירושלים ותושביה, שתהיה עתה לא רק ליבה הפועם של מדינת ישראל, אלא גם מרכז ההייטק, המדע והטכנולוגיה הגדול ביותר במדינה. אני גאה להניח אבן פינה זו, שהיא הצעד הראשון בדרך מרגשת וייחודית שירושלים צועדת בה, בדרך להפוך לעיר ההייטק של ישראל".

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים : "אנו ניצבים היום בנקודת ציון משמעותית בהיסטוריה של העיר ירושלים והאוניברסיטה העברית, בעצם הקמת פארק ההייטק בקמפוס גבעת רם. המארג הייחודי ושיתוף הפעולה ישנה את מרכז הכובד של מפת פארקי ההייטק בישראל, יהפוך את ירושלים לאזור ביקוש מהמובילים בישראל ויעמיד רף חדש וגבוה לפארקי הייטק בארץ. האקו-סיסטם ישלב בין התשתיות האקדמיות ותעשיית הייטק, ויהווה בסיס להתפתחות ומובילות ארוכת טווח. 

החברה ממשיכה בפעילותה השוטפת, ומובילה מהלכי ייזום בראייה ארוכת טווח הכוללים שמונה פרויקטים. עם השלמתם של פרויקטים אלו תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.2 מיליון מ"ר, אשר יניבו כ-700 מיליון שקל בשנה"

גב-ים ממשיכה להעמיק משמעותית את פעילותה ואת שיתופי הפעולה עם המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, הכוללים בין היתר את אוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכון ויצמן. עסקה אסטרטגית זו מהווה קפיצת מדרגה בתחום ובשיתופי הפעולה בין חברת גב-ים ומוסדות האקדמיה המובילים. 

החברה ממשיכה בפעילותה השוטפת, ומובילה מהלכי ייזום בראייה ארוכת טווח הכוללים שמונה פרויקטים. עם השלמתם של פרויקטים אלו תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-1.2 מיליון מ"ר, אשר יניבו כ-700 מיליון שקל בשנה".

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן: "פרצנו דרך. לראשונה בישראל מוקם בתוך קמפוס אוניברסיטה מתחם תעסוקתי ענק להייטק ולתעשיות מתקדמות וחדשניות. אני גאה באוניברסיטה העברית אשר מובילה קו מחשבה ועשייה ייחודי בעזרתם ובעידודם של ראש עיריית ירושלים ושל הרשות לפיתוח העיר ירושלים. 

' גב-ים פארק העברית' יאפשר חיבור מחקרי ומדעי יומיומי בין החוקרים של האוניברסיטה לבין חזית התעשייה המתקדמת בישראל. כאן יוכלו סטודנטים ובוגרי העברית מתחומי ההנדסה, המדעים המדויקים, מדעי המחשב ומדעי הנתונים, כמו גם סטודנטים מתחומים רבים נוספים, ללמוד ולעבוד יחד. מהלך זה יוביל ויצעיד קדימה את תעשיית ההייטק בירושלים ואת אפשרויות התעסוקה הרבות בעיר. הפארק כבר מעורר עניין רב, ואנו צופים כי בעוד שנים בודדות אלפי עובדים, חוקרים וסטודנטים יגיעו יום-יום לאוניברסיטה העברית כדי לעבוד בפארק".

שיתוף הפעולה בין חברת נדל"ן מובילה כמו גב-ים ואוניברסיטה מובילה כמו האוניברסיטה העברית ייצור אקו-סיסטם ייחודי אשר ישלב ידע והון אנושי איכותי, הקיימים באוניברסיטה, עם היצירתיות והיזמות של חברות הייטק"

יו"ר גב-ים , אלחנדרו אלשטיין: "'פארק גב-ים העברית' הוא פארק ההייטק הראשון בישראל שקם בתחומי מוסד אקדמי. שיתוף הפעולה בין חברת נדל"ן מובילה כמו גב-ים ואוניברסיטה מובילה כמו האוניברסיטה העברית ייצור אקו-סיסטם ייחודי אשר ישלב ידע והון אנושי איכותי, הקיימים באוניברסיטה, עם היצירתיות והיזמות של חברות הייטק. יחד, נבסס את מעמדה של ירושלים כמרכז הייטק, כפי שחלמנו לעשות שנים ארוכות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןהאוניברסיטה העברית בירושליםאדוארדו אלשטייןהרשות לפיתוח ירושליםאבי יעקובוביץבנייני האומה ירושליםגב-ים פארק העבריתקמפוס גבעת רםפרופ' אשר כהןאלחנדרו אלשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...