בנייה לשנה החדשה: הוועדה המחוזית קידמה 4 תוכניות ליותר מ-800 דירות ברחבי ירושלים

בשכונת תלפיות קודמו שתי תוכניות בדרך חברון, של גלנור מנוס, אסדן והעירייה, כולל מגדל של 28 קומות עם 145 יח"ד. בארמון הנציב הופקדה תוכנית של אזורים ל-250 דירות בבניינים עד 23 קומות, ו-184 דירות של הכשרת היישוב ובליליוס בקריית היובל בשני בניינים בני 22 ו-11 קומות

שיתוף הכתבה
שכונת תלפיות (שאטרסטוק) שכונת תלפיות (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לפני החג לקדם ארבע תוכניות להתחדשות עירונית בירושלים הכוללות יחד 809 יחידות דיור בשכונות תלפיות, ארמון הנציב וקריית היובל.

בשכונת תלפיות, קודמו שתי תוכניות ברחוב דרך חברון 116 ובמתחם שבין הרחובות דרך חברון ודרך בית לחם. ברחוב דרך חברון 116, אושרה תוכנית  של גלנור מנוס ועיריית ירושלים על שטח כולל של כ-4 דונם. התוכנית כוללת כ-145 יחידות דיור שייבנו במגדל בן 28 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-30 יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר. כיום, מצוי במתחם מבנה שיכון בן 5 קומות הכולל 40 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט החדש. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה חזית מסחרית כלפי דרך חברון, כ-2.3 דונם עבור מבנים ומוסדות ציבור וכ-650 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו לגני ילדים ובתי כנסת. התוכנית נערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.

בדרך חברון 108-110, אושרה להפקדה תוכנית של אסדן ישראל על שטח כולל של כ-3.5 דונם, בצמוד לקו הכחול המאושר של הרכבת הקלה. התוכנית כוללת 230 יחידות דיור שייבנו בשני מבני מגורים בני 30 ו-17 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 46 יוקצו עבור דירות קטנות של עד 80 מ"ר. 

הדמיה של התוכנית בדרך חברון (סטודיו יגאל לוי) הדמיה של התוכנית בדרך חברון (סטודיו יגאל לוי)

התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי שטח ציבורי פתוח כלפי דרך חברון וחזית מסחרית כלפי דרך חברון ודרך בית לחם. בנוסף, התוכנית מציעה כ-850 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו עבור מעונות יום ובתי כנסת. כיום, מצויים במתחם שלושה מבני שיכון בני 3-5 קומות הכוללים יחד 64 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. גם התוכנית הזו נערכה ע"י משרד יגאל לוי אדריכלים.

250 דירות בארמון הנציב, 184 בקריית יובל 

בשכונת ארמון הנציב, הופקדה תוכנית של אזורים בניין על שטח כולל של כ-6.5 דונם, בין הרחובות אבשלום חביב ועולי הגרדום.התוכנית כוללת 250 יחידות דיור שייבנו בשני מבנים בני 23 קומות ומבנה בן 10 קומות, הכוללים חזית מסחרית לרחוב עולי הגרדום. מתוך כלל יחידות הדיור, 50 יוקצו עבור יחידות דיור קטנות עד 55 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,000 מ"ר עבור מעונות יום, גני ילדים ובתי כנסת, אשר ישולבו במגרשי המגורים. יתר על כן, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי שטח ציבורי פתוח כלפי רחוב אבשלום חביב והרחבת דרכים.  כיום, מצויים במתחם שני מבני שיכון בני 4 קומות הכוללים יחד כ-65 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.  התוכנית נערכה ע"י משרד קולקר קולקר אפשטיין.

בשכונת קריית היובל, הופקדה תוכנית של עיריית ירושלים, הכשרת הישוב התחדשות עירונית ובליליוס התחדשות עירונית על שטח כולל של כ-4 דונם, בין הרחובות בורוכוב ויד אבי.  התוכנית כוללת 184 יחידות דיור שייבנו בשני מבנים בני 22 ו-11 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-37 יוקצו עבור דירות קטנות של עד 55 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1.6 דונם עבור שטח ציבורי פתוח וכ-500 מ"ר עבור מבני ציבור, שישולבו במתחם המגורים וישמשו לגני ילדים ובתי כנסת. יתר על כן, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת דרכים וחזית מסחרית בקומות הקרקע. כיום, מצויים במתחם שלושה מבני שיכון בני 3-4 קומות הכוללים יחד 44 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית  נערכה על ידי משרד יגאל לוי אדריכלים.

על מנת להבטיח תחזוקה ארוכת טווח של המבנים החדשים והמערכות שבהם, הוועדה הגדירה בתוכניות בארמון הנציב ובקריית היובל תוספת יחידות דיור אשר מימושן יהיה מותנה בכינונה של קרן נאמנות לתחזוקה למגדל לעוד כעשרים שנה.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן: "התוכניות להתחדשות עירונית ממששות הלכה למעשה את החזון של הוועדה המחוזית להמשך פיתוח העיר ומתן מענה לתוספת יחידות דיור. זאת שלא על חשבון שטחים פתוחים, אלא על ידי חידוש הרקמה הבנויה תוך שדרוג השלד הציבורי, לרבות הרחבת דרכים, תכנון שטחים פתוחים ציבוריים והקצאות מגוונות לצרכי ציבור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שירה תלמי באבאיתלפיותהתחדשות עירונית בירושליםאסדןארמון הנציב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...