דניה סיבוס, דן ו-COMSA הספרדית זכו במכרז להקמת הקו הכחול בירושלים

החברה המשותפת גברה על 3 מתמודדות נוספות וכעת תקים, תפעיל, תחזק ותממן את הקו החדש שאורכו 31 ק"מ, משכונת גילה בדרום העיר ועד רמות בצפונה

שיתוף הכתבה
הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)

חברתJtrain ltd , בבעלות משותפת של חברת דניה סיבוס , חברת דן וחברת COMSA הספרדית, נבחרה כזוכה במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. כך הודיעו היום (א') משרדי האוצר והתחבורה ועיריית ירושלים. כעת צפויה החברה הייעודית שהוקמה לטובת הפרויקט להקים, לתפעל, לתחזק ולממן את הפרויקט. החברה גברה על שלוש קבוצות נוספות שהתמודדו במכרז: שיכון ובינוי ואגד; שפיר ו-CAF הספרדית, ואלקטרה, אלייד, מנרב ואלסטום הצרפתית.

כעת צפויה החברה הזוכה תפעיל את קווי הרכבת לתקופה בת 7 שנים עם אופציה ל-18 שנים נוספות ותתחזק את הרשת למשך 25 שנה. עבודות תכנון הקו הכחול יחלו במהלך השנה הקרובה והפעלת הקו תבוצע בהדרגה החל משנת 2028 ועד להפעלה מלאה ב-2030.

פרויקט הקו הכחול בירושלים כולל, בין היתר, הקמה של מסילות עבור שלושה קווי רכבת קלה באורך של כ-31 קילומטרים משכונת גילה ותלפיות בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפונה. הקו הכחול יכלול מקטע תת קרקעי באורך 2 קילומטרים מרחוב יפו במרכז העיר ועד סנהדריה ובו 3 תחנות תת קרקעיות מתוך 53 תחנות לאורך הקו.  כמו כן יוקם מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל צי של 66 רכבות חדשות תוצרת PESA הפולנית.

הפרויקט הובל על ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים בשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר.

בהודעה נמסר כי "בדומה לפרויקט ה-JNET ובמטרה לצמצם את ההפרעה לתושבי העיר ולבעלי העסקים בזמן עבודות הזכיין, המדינה ועיריית ירושלים כבר החלו בביצוע עבודות הכנה מקיפות לקראת הנחת המסילות, באמצעות חברת מוריה.

"הניסיון המצטבר בהצלחת הקו האדום בירושלים, הפועל בהצלחה כבר למעלה מעשור, מוכיח כי הקו הכחול יקדם ביתר שאת צמצום של שימוש ברכבים פרטיים, ייצר העדפה לתחבורה ציבורית, וכמובן יוביל לשיפור מהותי של איכות הסביבה ושדרוג המרחב העירוני.

"עם הפעלת הקו הכחול, רשת הרכבות הקלות הירושלמית, הכוללת גם את הקו האדום והקו הירוק  תהווה פתרון תחבורתי מתקדם, ובכך היא תוביל שדרוג ושיפור מהותי במטרופולין ירושלים, ותאפשר לתושבי העיר ולמבקרים המגיעים בשעריה ליהנות ממערכת תחבורתית חכמה ומקושרת, המצטיינת בנגישות, זמינות, נוחות ואמינות".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר כי "מדובר באבן דרך משמעותית נוספת, בהקמת רשת הרכבות הקלות שתחבר את מאות אלפי תושבי ירושלים והסביבה, בקלות ובנוחות. ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד האוצר לפעול יחד עם השותפים להארכת קו הרכבת לכל רחבי העיר, משכונת גילה, דרך תלפיות, המושבה הגרמנית ועד שכונת רמות. המהפך התחבורתי בירושלים, בעיצומו, הן בדרכים המובילות אליה והן בתוך העיר. רשת קווי הרכבת הקלה המוקמים בימים אלה בירושלים, תהפוך את מערך התחבורה בעיר למהיר, הנוח והמתקדם ביותר בישראל".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "הדרך שבה אנו מקדמים במרץ את הארכת הקו האדום, הקו הירוק וכעת את הקו הכחול, מלמדת על העשייה ועל המחויבות שלנו במשרד התחבורה להובלת רשת הרכבות הקלות בירושלים ואת החשיבות שאנו מעניקים ליצירת מציאות תחבורתית פורצת דרך בבירת ישראל. העניין שעורר המכרז בקרב החברות המובילות בעולם בתחום הרכבות הקלות מוכיח שוב את האמון שהתעשייה רוחשת לישראל בכלל ולפרויקט זה בפרט. יחד עם הצוותים במשרד התחבורה נמשיך להוביל את הפרויקט הלאומי הזה ולהפוך את ירושלים למובילה בתחום התחבורה הציבורית".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "ממשלת ישראל ממשיכה בקידום פרויקטי התשתית הלאומיים מחוללי הצמיחה, שחשיבותם מתעצמת בתקופה זו, כאשר הקו הכחול בירושלים הוא מהמרכזיים שבהם. הקו הכחול ימשיך את תנופת התחבורה בירושלים יחד עם פרויקט ה-JNET שהקמתו נמצאת בעיצומה. אגף החשב הכללי, יחד עם שותפים רבים בממשלה ומחוצה לה, ממשיך לבצע בהצלחה פרויקטי תשתית לאומיים, מורכבים וחדשניים, בתחומי התחבורה ובתחומים נוספים לטובת קידום יעדי הממשלה ורווחת אזרחי ישראל".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "מערך התחבורה הציבורית בירושלים משנה את פניו וקורם עור וגידים שיובילו את ירושלים להיות הראשונה שתצא מהפקקים. אל הקו הירוק שנמצא בתהליך בינוי מואץ מצטרף היום הקו הכחול אשר יחבר בין גילה לרמות דרך מרכז העיר ויכלול ממשקים גם לקוים הנוספים (הירוק והאדום). עם סיום בינוי הקו הכחול עתידה הרכבת הקלה בירושלים להסיע בין 500 ל-600 אלף נוסעים ביום. זוהי בשורה אמיתית וייחודית לעיר ירושלים שיחד עם מתחמי התעסוקה והדיור תהפוך לאבן שואבת עבור משפחות וזוגות צעירים. אני מודה לשרי האוצר והתחבורה ולצוותי המשרדים על עבודת וקידום הרכבת למען תושבי הבירה ומבקריה".

מנכ"ל תכנית אב לתחבורה, זהר זולר: "התוואי הכחול הוא השלישי ברשת הרכבות הקלות בירושלים, ועם השלמתו יתבצעו ברשת כ- 600 אלף נסיעות נוסע ביום באמצעות 8 קווים תפעוליים. במקביל לתהליך המכרז, קידמנו את שלבי התכנון באופן מואץ והם יושלמו בעתיד הקרוב, במקביל לתחילת עבודות התשתית בארבעה מקטעים, מתוך 25. קידום שלבי התכנון, יחד עם תחילת עבודות התשתית במקטעי הקו, מעידים על מחויבות כל הגורמים לקידום הפרויקט באופן מהיר ויעיל. עם השלמתו בירת ישראל תיהנה ממציאות עירונית חדשנית, בה המרחב הציבורי ישודרג ברמה האורבנית, התשתיתית והאסתטית. התושבים והמבקרים בעיר ייהנו מנגישות לתחבורה ציבורית זמינה, אמינה ואיכותית".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרכבת הקלה בירושליםדניה סיבוסמשרד האוצרמשרד התחבורהירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...