ד"ר שמואל אברמזון מונה לכלכלן הראשי במשרד האוצר

אברמזון שימש בחודשיים האחרונים כממלא מקום הכלכלן הראשי, ולפני כן מילא מגוון תפקידים בממשלה ומחוצה לה. המינוי דרוש את אישור ועדת המינויים ואת אישור הממשלה 

שיתוף הכתבה
ד"ר שמואל אברמזון (דוברות משרד האוצר) ד"ר שמואל אברמזון (דוברות משרד האוצר)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', החליט היום (א') למנות את ד"ר שמואל אברמזון לכלכלן ראשי במשרד האוצר - הממונה על הכנסות המדינה, מחקר וקשרים בינלאומיים . המינוי דרוש את אישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה ואת אישור הממשלה. 

אברמזון שימש בחודשיים האחרונים ממלא מקום הכלכלן הראשי וקודם לכן שימש כסגן בכיר לכלכלנית הראשית האחראי מתוקף תפקידו על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק),ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה, זאת לאחר שהכלכלנית הראשית שירה גרינברג סיימב את תפקידה במאי האחרון.  

אברמזון, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו בשירות המדינה ב-2004 ומילא מגוון תפקידים בממשלה ומחוצה לה: באגף הכלכלן הראשית, במועצה הלאומית לכלכלה, באגף החשב הכללי במשרד האוצר ובמכוני מחקר בארץ ובחו"ל.  במסגרת תפקידיו היה מעורב בגיבוש מדיניות ומחקר במגוון רחב של תחומים ובהם: פריון וחדשנות בענפי התעשייה והשירותים; סדרי עדיפויות לאומיים במדע; אסדרת תחום הנכסים הדיגיטליים; מבנה הרגולציה הפיננסית; היבטי ביטחון לאומי בהשקעות זרות; חיסכון פנסיוני; מיסוי משאבי טבע והתמודדות המדינה עם אירועי קיצון.  

לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד (RAND Corporation) שבארה"ב, תואר שני בכלכלה פיננסית ותואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ),שניהם מהאוניברסיטה העברית.

אגף הכלכלן הראשית הוא יחידת מטה במשרד האוצר האחראי על חיזוי ומעקב אחר המשתנים הכלכליים המשפיעים על המשק הישראלי, גיבוש מדיניות המס של ישראל וכן על ניהול הקשרים הבינלאומיים של משרד האוצר. כחלק מכך שותף האגף בתהליך בניית תקציב המדינה בחיזוי הצמיחה והכנסות המדינה, ומעקב אחר הכנסות המדינה בפועל. האגף גם יוזם מחקרים מקדמי מדיניות, לתמיכה מחקרית בקבלת ההחלטות באוצר, ולהצגת הכלכלה הישראלית לגורמי חוץ. פרסומי אגף הכלכלנית הראשית כוללים בין היתר את דו"ח הכנסות המדינה, סקירות כלכליות שבועיות, סקירות ענף הנדל"ן למגורים ומאמרים המתפרסמים מעת לעת.

לדברי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "אני שמח להביא מינוי מקצועי ואיכותי נוסף להנהלת האוצר. מאז כניסתי לתפקיד, פגשתי אדם מקצוען ומסור המכיר היטב את עבודת האגף והמשרד, ובטוחני כי הוא האיש הנכון לתפקיד. הוא מביא עמו לתפקיד כישורים מקצועיים, אישיים ונסיון רב שיסייעו להבנה של תמונת המצב הכלכלית, לגיבוש ולקידום מדיניות כלכלית, בפרט בתחום הכנסות המדינה, ולקידום היחסים הבינלאומיים הכלכליים. שמואל הוא מכפיל כוח משמעותי לקידום תהליכי העומק שאני מוביל יחד עם הנהלת האוצר, שמטרתם להזניק את הכלכלה הישראלית ולשפר את רווחת האזרח". 

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "שמואל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה ובעל ניסיון מגוון מאד, הן בפן המחקרי והן מבחינת תהליכי גיבוש מדיניות כלכלית. אני בטוח שיכולותיו, ניסיונו רב השנים ואישיותו יסייעו לו להוביל את האגף קדימה ולחזק את משרד האוצר, ויתרמו מאד להתמודדות של הממשלה עם האתגרים וההזדמנויות שעומדים בפני כלכלת ישראל. מינויו של מי ששירת במשרד וצמח בשירות המדינה הוא תעודת כבוד והבעת אמון במשרד האוצר, באגף הכלכלן הראשי ובעובדיו המסורים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרבצלאל סמוטריץ'הכלכלן הראשישמואל אברמזון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...