תביעה על סך 5 מיליון שקל נגד "התנהלות רשלנית" של אדריכל

חברת גן ערמונים הגישה תביעה נגד האדריכל ברק ציפור, על שלטענתה התרשל בניסוח תוכניות להקמת פרויקט ברחוב החולה ברמת גן, וגרם לכך ש-234 מ"ר בו לא תומחרו

שיתוף הכתבה

החברה הכלכלית לייזום ולהתחדשות עירונית (גן ערמונים),חברה יזמית הפועלת ברמת גן וסביבתה, הגישה בשבוע שעבר תביעה נגד האדריכל ברק ציפור ונגד משרדו - חברת צפור גרשון-צפור ברק - אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ, בגין "התנהלות רשלנית, הכוללת דחייה בלתי פוסקת של מועדים והגשת תוכניות בלתי מתאימות ובלתי מתואמות, תוך התנהלות חסרת תום לב וקשה".

התובעת טוענת בכתב התביעה כי הוסמכה על ידי בעלי זכויות הקרקע ברחוב החולה 12-8 שבשכונת גן הערמונים ברמת גן לבצע פרויקט פינוי-בינוי נרחב להריסה ופינוי של שלושה מבני מגורים בני 48 יחידות דיור, והקמה של שני מגדלי מגורים במקומם, אשר יכללו 168 יחידות דיור חדשות.

לדברי חברת גן ערמונים, נגרמו לה נזקים רבים בשל התנהלות האדריכל: כ-234 מ"ר – שווי ערך לכשלוש דירות בפרויקט – לא תומחרו אך נבנו בפועל, על פי התוכניות שהופקו ברשלנות על ידי הנתבעים; עיכובים רבים חייבו את הארכת תקופת המימון ואת הארכת תקופת השכירות החלופית של המפונים בפרויקט; והחלפת הנתבעים במשרד אדריכלים אחר חייבו את החברה בתשלום שכר טרחה נוסף, מלבד השכר ששולם לנתבעים.

בכתב התביעה טוענת החברה כי שבע שנים לאחר מועד ההתקשרות עם משרד האדריכלים, לא היו בידיה "תוכניות מתאימות, תואמות או אפילו ראויות, ונוצרה תמונת מצב עגומה מאוד". עוד מסופר בתביעה כי "לאור הכשלים והפערים הגדולים שהתגלו בתכניות לביצוע, ביקשנו מהאדריכל הנוסף לבצע עריכה ובדיקה מחדש של התכנון הכללי והתאמתו לביצוע. ממצאי הבדיקה חשפו בפנינו לראשונה נזק חמור וקשה, ולפיו קיים פער של בין 1 ל-8 מ"ר בתוכניות המכר של כל דירה ודירה".

"נזקי עתק אלה הוערכו בהתאם לאומדן זהיר במיוחד של הנזקים הישירים, ותוך זניחה של חלק ניכר מהנזקים העקיפים הרבים שנגרמו לתובעת עקב התנהלות הנתבעים", נכתב בכתב התביעה. התובעת קבעה את סכום התביעה בהתאם לכך על 5,015,600 שקל – בין היתר בגין עלויות הבנייה ושכר טרחתו של האדריכל חדש שנשכר לטובת הפרויקט.

כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבהחברה הכלכלית לייזום ולהתחדשות עירוניתצברק ציפורצפור גרשון צפור ברק אדריכליםגן ערמונים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...