ב-160 מיליון שקל: מכון וינגייט בחר באורבך הלוי אדריכלים לתכנון מבנה הדגל

מדובר בבניין רב תכליתי שישתרע על 13 אלף מ"ר של מתקני ספורט ויתאמנו בו נבחרות ישראל בהתעמלות וג'ודו. הוא ממוקם בכניסה הדרומית למכון וישקיף על כביש החוף. "יכלול מתקני אימון ייעודיים ובלעדיים וטכנולוגיה מתקדמת"

שיתוף הכתבה
המהנדסת דפנה אורבך (תומר שמש) המהנדסת דפנה אורבך (תומר שמש)

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, הודיע על בחירת משרד האדריכלים "אורבך הלוי" לפרויקט מבנה הדגל של המכון הלאומי למצוינות בספורט, הבניין הרב-תכליתי. המבנה יאכלס את נבחרות ישראל בהתעמלות, ג'ודו, טיפוס וטאיקוונדו. עלות הקמת המבנה מוערכת בכ-160 מיליון שקל.

"תהליך הבחירה נמשך כחצי שנה וכלל מכרז מקיף ומורכב, בו התמודדו שמונה ממשרדי האדריכלות הגדולים בישראל", אמר שמשון שעתל, סמנכ"ל התפעול והתשתיות של וינגייט. "80% משיקולי הבחירה התמקדו בקריטריונים של איכות וניסיון. משרד אורבך הלוי, שבסיסו בלוד, זכה במכרז ויוביל את תכנון מתקן הספורט הייחודי בכניסה הדרומית וישקיף על כביש החוף. הבניין הוא אחד מפרויקטי הדגל של משרד התרבות והספורט והוא מתקצב אותו".

"מכון וינגייט ביסס עצמו בשנים האחרונות כבית של הספורט ההישגי בישראל", אמר אברהמי, שעומד בראש המכון ומוביל את תכניות שיקום ושדרוג המתקנים והתשתיות במכון בהיקף של כ-300 מיליון ש"ח. "הבניין הרב-תכליתי הוא בניין הדגל של מתקני האימון לנבחרות הלאומיות. בבניין יהיו מתקני אימון ייעודיים ובלעדיים לנבחרות שיתאמנו בו לצד מתקני מעטפת משלימים כמו מתחם התאוששות, חדר כושר, חדרי הדרכה וטכנולוגיה מתקדמת. למבנה יש מיקום אסטרטגי, המחייב עיצוב והתאמה ייחודיים. תכנון ואפיון הבניין נעשה יחד עם הנבחרות הצפויות להשתלב בתוכו".

המבנה המוצע ישתרע על כ-13,000 מ"ר של מתקני ספורט. בהתחשב במיקומו, נראות המבנה תהיה משמעותית, והמכון קבע לאדריכלים במכרז כי הנראות מחייבת התייחסות מדוקדקת של שילובו בסביבה, עיצובו ושמירה על עקרונות הקיימות.

אורבך הלוי מובל על ידי המהנדסת דפנה אורבך, האדריכל אורי הלוי והאדריכל אורי רותם. בין הפרויקטים שתיכנן המשרד: מרכז מנדל לחדשנות בירוחם, משרדי הרצוג-פוקס-נאמן, תחנות רכבת תת קרקעיות בתל אביב, הפלייבוקס, בניין הכימיה של מכון וייצמן ועוד.

"התשוקה  למלאכת האדריכלות, יחד עם תהליך עיצוב קפדני, מאפשרים לנו ליצור פרויקטים מוכווני פרטים ובעלי חתימה ייחודית", אמרה השותפת המייסדת, מהנדסת דפנה אורבך. "אנו נרגשים להביא את הפילוסופיה שלנו לפרויקט הבניין הרב-תכליתי של מכון וינגייט, וליצור פתרון אדריכלי ייחודי, שישרת אלפי ספורטאים ויתרום להישגים בינלאומיים של  ענפי הספורט השונים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תכנון בנייןאדריכליםוינגייט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...