ראשי מערכת התכנון לוועדות המחוזיות: יעדו מגרשים לצרכי ציבור להשכרה לצמיתות

ראש מטה התכנון נתן אלנתן ומנהל מינהל התכנון רפי אלמליח שלחו היום (ב') פנייה ליושבי ראש ומתכנני המחוזות. "קיימים ברחבי הארץ עשרות רבות של מגרשים המיועדים לצרכי ציבור שלא הופקעו לטובת הרשות המקומית למרות שחלפו שנים ארוכות מעת שיועדו לצרכי ציבור, יתכן שיש הצדקה לשנות את היעוד הציבורי לשימוש של דיור להשכרה"

שיתוף הכתבה
ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אביגיל מתתוב)ראש מטה התכנון נתן אלנתן (אביגיל מתתוב)

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה וראש מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ומנכ"ל מנהל התכנון רפי אלמליח פנו היום (ב') אל כלל יושבי ראש יושבי ראש ומתכננים הוועדות המחוזיות, בהנחיה כי יבחנו קידום של מיזמי דיור להשכרה לצמיתות במגרשים המיועדים לצרכי ציבור, שלא נוצלו על ידי הרשויות למטרה זו.

בפנייתם כתבו כי "כחלק ממאמצי הממשלה להתמודד עם משבר הדיור והגדלת ההיצע של יחידות דיור להשכרה, נבקשכם לבחון בחיוב את האפשרות לקידום תכניות המשנות את ייעודם של מגרשים המיועדים לצרכי ציבור מסוימים, ליעוד קרקע של 'דיור מיוחד' עבור שימוש של דיור להשכרה". עוד נכתב כי בהתאם למדיניות הממשלה ושר הפנים, אנו רואים בהגדלת ההיצע של יחידות הדיור להשכרה יעד לאומי חשוב, כחלק מההתמודדות עם משבר הדיור בכלל ושוק השכירות בפרט".

"למיטב הידיעה, קיימים ברחבי הארץ עשרות רבות של מגרשים המיועדים לצרכי ציבור מסוימים שלא הופקעו לטובת הרשות המקומית למרות שחלפו שנים ארוכות מעת שיועדו בתכנית לצרכי ציבור... ובכלל זה מגרשים המיועדים להקמת מבנים בעלי אופי ציבורי או למוסד".

לדבריהם, "למרות המחסור בשטחי ציבור, והצורך לשמר, ככלל, את השטחים המיועדים לצרכי ציבור, הרי שבמקרים מתאימים, ולאחר בדיקה תכנונית כנדרש, ייתכן בהחלט שיש הצדקה לשנות את היעוד הציבורי או את היעוד בעל אופי ציבורי של חלק מהמגרשים כאמור, בפרט לייעוד של 'דיור מיוחד' עבור שימוש של דיור להשכרה לצמיתות, כך שבמגרש יוקמו יחידות דיור שישמשו להשכרה בלבד, ללא אפשרות להתיר בהן שימוש חורג ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נתן אלנתןרפי אלמליחמטה התכנוןמינהל התכנוןשכירות ארוכת טווחדיור להשכרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...