התיקים נערמים: עיכוב של חודשיים במינוי 4 יו"רים לוועדות ערר

פרסום ראשון: בעקבות פרישת שורה של יו"רים ותיקים לאחרונה במחוזות ת"א, י-ם ומרכז, ראיינה ועדת איתור בראשות יו"ר מטה התכנון אלנתן שורת מועמדים בחודשים האחרונים כשהכוונה הייתה שיחלו כהונתם בתחילת יולי. מסיבה לא ברורה עד עתה לא סיימה ועדת האיתור עבודתה, ושמות המומלצים לא הועברו לאישור שרי הפנים והמשפטים. מטה התכנון: "העיכוב בשל אילוצי לו"ז וחופשות של חברי ועדת האיתור"

שיתוף הכתבה
יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

עיכוב של כחודשיים חל במינוי של ארבעה יושבי ראש חדשים לועדות הערר המחוזיות – כך נודע למרכז הנדל"ן. לטענת מטה התכנון במשרד הפנים, שאנשיו מובילים את ועדת האיתור, סיבת העיכוב היא אילוצי לו"ז וחופשות של חברי הוועדה השונים. אלא שההשלכות על הענף מטרידות, וכוללות הצטברות של תיקים והתארכות של הליכי הרישוי.

במהלך חודשים האחרונים פרשו כמה מראשי ועדות הערר הוותיקים לאחר שהשלימו את כהונתם. בין הפורשים: עו"ד תמר עיני ורדון ממחוז ת"א, עו"ד בני זלמנוביץ' ממחוז ירושלים, ועו"ד יריב אבן חיים ממחוז מרכז.  בעקבות זאת הוקמה ועדת איתור למינוי יושבי ראש חדשים, בראשות יו"ר מטרה התכנון הלאומי נתן אלנתן. עוד חברה בוועדה סגניתו עו"ד שירה ברנד, היועץ המשפטי למשרד הפנים ונציג היועצת המשפטית לממשלה.

בסך הכל התבקשה הוועדה למנות ארבעה יושבי ראש ועדות ערר, עבור המחוזות ירושלים, מרכז, חיפה (שם צפויה עו"ד מיכל הלברשטם דגני המשמשת כיו"ר לעזות לטובת מחוז ת"א) ותל אביב. הוועדה הזמינה עורכי דין המעוניינים להתמנות לתפקיד להגיש את מועמדותם עד לסוף חודש מאי האחרון, ועשרות מועמדויות הוגשו. לאחר סינון ראשוני, קיימה ועדת הערר ראיונות עם המועמדים במהלך חודש יוני.

על פי רוב, תוצאות החלטותיה של ועדת האיתור נודעות ימים ספורים לאחר תום שלב הראיונות. אולם במקרה הנוכחי, חודשיים צמימים חלפו, וועדת האיתור טרם הגישה החלטותיה לאישורם הסופי של השרים הממונים – שר הפנים משה ארבל ושר המשפטים יריב לוין.

מדובר בעיכוב תמוה, שכן למרכז הנדל"ן נודע כי הכוונה המקורית היתה להכריז על המינוי במהלך אמצע חודש יוני על מנת לאפשר את התחלת העבודה בפועל במהלך יולי, וכך לאפשר תקופת חפיפה קצרה עם היו"רים היוצאים, שפרשו בסוף יולי. אולם כאמור – חודשיים כבר חלפו מאז מועד ההכרזה המתוכנן, וטרם התקבלו החלטות בעניין.

ממטה התכנון נמסר בתגובה: "עבודת ועדת האיתור טרם הסתיימה, זאת בין היתר בשל אילוצי לו"ז וחופשות של  חברי הוועדה. אנו מקווים כי עוד השבוע יובאו המלצות ועדת האיתור בפני השרים הממונים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדות עררמשרד הפניםשירה ברנדמטה התכנון הלאומינתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...